طرز تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی رو ذغال با طعم فراموش نشدنی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

دنبال یک کباب خوشمزه هستید؟ کباب کوبیده مرغ را امتحان کنید! با دستورالعمل ساده‌ای که در ادامه بررسی می‌کنیم، می‌توانید یک کباب کوبیده با طعم و مزه بی‌نظیر بپزید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کباب مرغ کوبیده ساده را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال را با جزییات مرور می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال

  • سینه مرغ چرخ‌کرده ۵۰۰ گرم
  • پیاز رنده شده ۱ عدد بزرگ
  • زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم
  • نان لواش به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال

۱. آماده کردن مایه کباب کوبیده

آماده کردن مایه کباب کوبیده مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال این است که پیاز را رنده کنید و بعد پیاز رنده‌شده را داخل آبکش بریزید و با فشار دست آب اضافی آن را بگیرید بعد پیاز، زعفران دم‌کرده، کره، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به مرغ چرخ‌کرده اضافه کنید و به ‌خوبی ورز دهید تا مواد یک‌دست شوند.

اکنون و در این مرحله برای چسبندگی ببشتر مایه کباب یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی به آن اضافه کنید پس آرد نخودچی را به مایه کباب اضافه کنید و ورز دهید تا کاملا مخلوط شود.مایه کباب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. استراحت دادن مایه کباب باعث می‌شود تا مواد به ‌خوبی به خورد هم بروند و کباب شما انسجام و طعم بهتری داشته باشد.

۲. پخت کباب کوبیده مرغ سیخی

بعد از استراحت، مایه کباب را از یخچال خارج کنید و به اندازه یک نارنگی کوچک از آن بردارید. با دست، مایه کباب را به دور سیخ بکشید و به آن شکل دهید. برای این‌که کباب شما صاف و یک‌دست باشد، می‌توانید از سیخ‌های مخصوص کباب کوبیده استفاده کنید.

منقل را آماده کنید و صبر کنید تا ذغال‌ها کاملا سرخ شوند. ذغال‌های کاملا سرخ شده، حرارت لازم برای پخت کباب را فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند تا کباب شما طعم و مزه بهتری داشته باشد. سیخ‌های کباب را روی منقل بچینید و مرتب بچرخانید تا کباب‌ها به‌طور یکنواخت پخته شوند. برای این‌که کباب‌ها به سیخ نچسبند، می‌توانید قبل از پخت، سیخ‌ها را با کمی روغن چرب کنید. پخت کباب کوبیده مرغ حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. در این مدت، مرتب کباب‌ها را بچرخانید تا همه قسمت‌های آن به‌طور یکسان پخته شوند.

گوجه فرنگی و پیاز را هم کباب کنید بعد نان لواش را روی حرارت ملایم گرم کنید و کباب‌ها را داخل نان قرار دهید و میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال

معمولا همه تصور می‌کنند تهیه کباب کوبیده چه مرغ باشد چه کباب کوبیده گوشت، کار سختی است اما واقعیت این است که تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال کار ساده‌ای است فقط کافی است نکات و فوت‌وفن‌های آن را کامل بدانید و تجربه کسب کنید.

نکات مهم برای تهیه کباب کوبیده با طعم بهتر

اگر می‌خواهید کباب کوبیده مرغ شما طعم و مزه بهتری داشته باشد، می‌توانید از ۱۰۰ گرم دنبه چرخ‌کرده نیز در مواد کباب استفاده کنید. در این صورت، دنبه را به همراه مرغ چرخ‌کرده و سایر مواد ورز دهید. برای این کار، کباب‌ها را در یک سینی فر قرار دهید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید.

برای طعم و مزه بهتر طرز تهیه کباب کوبیده مرغ سیخی روی ذغال می‌توانید از زعفران دم‌کرده در مایه کباب استفاده کنید.

راز کباب کوبیده تردتر

برای اینکه کباب کوبیده مرغ شما تردتر باشد، می‌توانید بعد از پخت، آن را برای چند دقیقه در فر قرار دهید.

استفاده از ادویه در تهیه کوبیده و سرو کوبیده با انواع سس

برای خوشمزه‌تر کردن کباب کوبیده می‌توانید از ادویه‌های مختلفی مانند پودر زیره، پودر رازیانه و پودر فلفل قرمز در مایه کباب استفاده کنید. استفاده از ادویه‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

از طرف دیگر کباب کوبیده مرغ آماده را می‌توانید با سس‌های مختلفی مانند سس کچاپ، سس مایونز، سس تند و یا سس فرانسوی کامل کنید و لذت ببرید.

دیدگاه ها