طرز تهیه کوکو سبزی در مایکروفر، فوری و با تمام نکات

طرز تهیه کوکو سبزی در مایکروفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر به دنبال طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه و سالم هستید، پخت آن در مایکروفر گزینه بسیار مناسبی است. این روش پخت نه تنها زمان و انرژی کمتری نیاز دارد بلکه با حفظ مواد مغذی موجود در سبزیجات، کوکو سبزی را به گزینه‌ای سالم‌تر در مقایسه با سرخ کردن در روغن تبدیل می‌کند. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سبزی در ماهیتابه و طرز تهیه کوکوی سبزی شمالی را مرور کرده بودیم و در ادامه به طرز پخت آسان و نکات مهم برای تهیه کوکو سبزی در مایکروفر خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی در مایکروفر

  • سبزی کوکو ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۱-۲ قاشق چای‌خوری
  • روغن ۱ قاشق سوپخوری
  • نمک، فلفل و ادویه مناسب به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی در مایکروفر

۱. تهیه مایه کوکو سبزی

مخلوط کردن مواد کوکو سبزی

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سبزی در مایکروفر درست مثل طرز تهیه کوکو سبزی در فر ابتدا سبزی کوکو را در ظرف مناسب بریزید بعد نمک، فلفل و ادویه را به همراه آرد اضافه کنید و در نهایت تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

۲. پخت کوکو سبزی در مایکروفر

پخت کوکو سبزی در مایکروفر

اکنون در یک ظرف پیرکس مناسب یا ظرف مناسب مایکروفر مقداری روغن بریزید و خوب کف ظرف و جداره‌هایش را چرب کنید بعد مایه کوکو را به شکل یکسان پخش کنید. سپس ظرف را در مایکروفر قرار دهید و با دمای ۶۰۰ وات به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه بپزید. پس از اینکه کوکو کاملا سفت و پخته شد، آن را از مایکروفر بیرون آورید.

نکته: اگر مایکروفر شما قدرت کمتری دارد، ممکن است لازم باشد زمان پخت را کمی بیشتر کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی در مایکروفر

تهیه و پخت کوکو سبزی چه در ماهیتابه انجام شود چه در فر و یا حتی در مایکروفر، کار آسانی است اما رعایت نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن کمک می‌کند، غذای شما بهترین مزه و شکل را داشته باشد.

سبزیجات مناسب کوکو سبزی

برای داشتن کوکویی با بافت نرم و یکدست توصیه می‌شود سبزیجات را به صورت ریز خرد کنید. سبزی کوکو سبزی شامل ترکیبات تره، گشنیز، جعفری به همراه شوید و شنبلیله است که برخی جایگزین شنبلیله از کاهو استفاده می‌کنند. اگر دوست داشتید کوکوی سبزی شما خوش‌عطر باشد به اندازه شنبلیه ۲ حبه سیر یا سیر تازه یا پیازچه ساطوری به ازای هر یک کیلو سبزی اضافه کنید.

میزان تره با گشنیز موجود در کوکو سبزی چهار برابر شنبلیله است و مقدار شوید و جعفری باید ۲ برابر شنبلیله باشد.

استفاده از سبزیجات فریزی یا خشک

معمولا برای اکثر افراد استفاده از سبزی تازه خرد شده کوکو سبزی آسان نیست بنابراین بیشتر افراد از سبزی فریزری کوکو سبزی استفاده می‌کنند یا حتی سبزی خشک کوکو را جایگزین می‌کنند. اگر از سبزی خشک استفاده می‌کنید، طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک را با جزییات کامل در کتاب کاله بخوانید.

برای تهیه کوکو سبزی با سبزی فریزری هم به این نکته دقت داشته باشید که آب اضافه حال از یخ‌زدایی را بگیرید بعد مواد دیگر را به آن اضافه کنید.

پف مناسب کوکو سبزی در مایکروفرو

اگر دوست دارید کوکو سبزی شما پف کند بهتر است حتما علاوه بر آرد مقداری بیکینگ پودر هم به مواد اضافه کنید تا در نهایت کوکوی سبزی شما پف‌دار باشد. در کل حواستان باشد که استفاده از انواع آرد به بهبود انسجام کوکو کمک بسیاری می‌کند. طرز تهیه کوکو سبزی با انواع آرد را در کتاب کاله با جزییات بخوانید.

تفاوت پخت کوکو سبزی در ماهیتابه و مایکروفر

زمان پخت کوکو در مایکروفر کوتاه‌تر از پخت در ماهیتابه است و حدود ۱۰-۱۲ دقیقه طول می‌کشد در حالی که پخت کوکو سبزی در ماهیتابه به دلیل آن‌که باید دو طرف کوکو سرخ شود زمان بیشتری می‌برد.

ضمنا پخت کوکو سبزی در مایکروفر به دلیل تابش مستقیم انرژی به مواد، موجب پخت یکنواخت‌تر کوکو می‌شود.

در مایکروفر، نیازی به سرخ کردن کوکو در روغن نیست، به همین دلیل کوکو سبزی پخته شده در مایکروفر سالم‌تر است.

دیدگاه ها