طرز تهیه کیک یخچالی فوری آسان و خوشمزه در سه سوت

آسان
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کیک فقط به کیک اسفنجی یا کیک ساده خلاصه نمی‌شود چراکه دستورهای متفاوتی از کیک در دنیای شیرینی‌پزی وجود دارد. دستور کیک یخچالی یکی از آن‌ها است که در سه سوت و فوری درست می‌شود. اگر در روزهای گرم تابستان میهمان سرزده‌ای برایتان رسید حتما کیک یخچالی آسان و خوشمزه را درست کنید. طرز تهیه کیک یخچالی فوری را در ادامه بخوانید تا شیرینی‌بخش لحظات خاطره‌انگیزتان باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی فوری

  • شیر دو پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته‌ای ۶۰ درصد ۹۰ گرم
  • پودر ژلاتین سه قاشق غذاخوری
  • آب یک‌سوم پیمانه

طرز تهیه کیک یخچالی فوری

۱. مواد لازم را آماده کنید

دستور تهیه کیک یخچالی تنها با بیسکوییت پتی‌بور نیست بلکه می‌توان آن را با چند قلم مواد ساده هم درست کرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی فوری باید در قابلمه‌ای مناسب شیر را به همراه پودر کاکائو و شکر داخل یک ظرف بریزید. مواد را هم بزنید تا یک‌دست شوند. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا شکر کامل در شیر حل شود. در ادامه شکلات تخته‌ای را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که شکلات‌ها ذوب شوند. پیشنهاد ما به شما تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکویت برای میهمانی‌هایتان است.

۲. ژلاتین را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی فوری پودر ژلاتین را داخل آب سرد بریزید. کمی زمان دهید تا بافت اسفنجی‌شکل پیدا کند. در ادامه ظرف ژلاتین را روی حرارت کتری قرار دهید تا به صورت بن‌ماری حل شود. حال ژلاتین حل‌شده را به مخلوط شکلات اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. حرارت را خاموش کنید تا کمی خنک شود. از تهیه چیزکیک ژلاتینی برای عزیزان‌تان غافل نشوید.

۳. کیک یخچالی را سرو کنید

سرو کیک یخچالی فوری

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی باید قالب موردنظر خود را با کمی روغن چرب کنید. مخلوط را داخل آن بریزید. قالب را به مدت سه ساعت در یخچال بگذارید تا خود را بگیرید. قالب را در نهایت بیرون بیاورید. روی آن را با خرده بیسکویت و خامه تزئین کنید. در کنار کیک یخچالی حتما طرز تهیه کیک یخچالی با خامه را هم امتحان کنید.

نکات تکمیلی تهیه کیک یخچالی فوری

کیک یخچالی فوری با آن ظاهر جذاب و طعم فوق‌العاده‌‌اش معمولا یکی از گزینه‌های پذیرایی برای دورهمی‌های عصرانه به حساب می‌آید. با توجه به آسان بودن این دستور، خواندن نکات زیر خالی از لطف نیست.

دستور تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور

کیک یخچالی بر پایه بیسکوییت پتی بور

یکی از دستورهای آسان کیک یخچالی، تهیه آن با بیسکویت پتی‌بور است که دستوری مشابه به رولت یخچالی دارد. برای درست کردن کیک یخچالی فوری با این دستور می‌توانید طرز تهیه رولت یخچالی با بیسکویت پتی‌بور را بخوانید.

غلظت مایه شکلاتی

در دستور تهیه کیک یخچالی میزان غلظت مایه شکلاتی بسیار مهم است پس در صورت غلیظ بودن مایه کمی شیر اضافه کنید. در نهایت آن را هم زده و حرارت را خاموش کنید. با خواندن مطلب طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور می‌توانید ۹ دسر خوشمزه درست کنید.

لایه کیک یخچالی

در طرز تهیه کیک یخچالی فوری می‌توانید کمی خلاقیت به خرج داده و آن را لایه‌لایه درست کنید. به این‌شکل که یک لایه از مخلوط را در قالب از قبل چرب‌شده بریزید. سپس موز خردشده، گردو یا خرده بیسکویت بریزید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید که تمام شوند. قالب کیک را برای سه تا چهار ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرید. در نهایت بیرون بیاورید و با سلیقه خود تزئین کنید.

تزئین و سرو کیک یخچالی

یکی از دغدغه‌های افراد تزئین کیک یا رولت یخچالی است. شکلات‌ چیپسی، ترافل‌های رنگی، خرده بیسکویت، سس شکلاتی و خامه کیک بهترین گزینه برای این کار به حساب می‌آیند. شیرینی خرمایی با بیسکویت یک میان‌‌وعده خوشمزه برای کودکان‌تان به حساب می‌آید.

دیدگاه ها