۱۵ غذای سرشار از پروتئین برای شام

محققان یک وعده غذایی که ۱۵ گرم پروتئین در آن باشد را برای کسانی که فعالیت نسبتا بالایی دارند توصیه می‌کنند. در نظر داشته باشد که این یک توصیه عمومی است و میزان نیاز هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.

ما در اینجا ۱۵ غذا نسبتا آسان که حاوی ۱۵ گرم پروتئین و یا بیشتر است را به شما معرفی می‌کنیم. حتما شما عاشق این غذاها می‌شوید و همیشه آن‌ها را خواهید خورد و دیگر موقع رفتن به تخت خواب صدای شکمتان را نخواهید شنید. خوردن غذاهایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند کمک می‌کند که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید، خوشحال به نظر بیایید و در طول شب از استراحتتان لذت ببرید.

۱۵ غذای حاوی پروتئین

پیتزا املت 

پیتزا یک غذای خوشمزه‌ است و تخم مرغ هم همینطور؛ بنابراین ترکیب آن‌ها یک وعده غذایی عالی می‌شود.  پنیر موزارلای ذوب شده راروی این غذا تصور کنید و ببینید این غذا چقدر مقوی و پر از پروتئین است. 

کیک پروتئین تن ماهی با سس چیپوتله

تن ماهی یک منبع عالی برای پروتئین است و بهترین کار موقع درست کردن این غذا این است که از ادویه‌های مختلف استفاده کنید تا خوش طعم‌تر شود. 

سالاد کاپریس پستو 

این غذا مخصوص طرفداران پنیر موزارلا است. وقتی حرف پروتئین می‌شود همه فکرها به سمت مرغ و گوشت می‌رود اما سبزیجات نیز دارای مقدار زیادی پروتئین هستند. 

پاستا و لوبیا سفید 

بعد از یک روز طولانی و خسته کننده این غذا را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. برای راحتی بیشتر می‌توانید از پاستای نیمه آماده که در سوپرمارکت‌ها موجود است هم استفاده کنید. 

مرغ کبابی

این یک غذای ساده و خوش عطر و طعم و یک وعده غذایی بسیار مناسب برای آخر هفته‌ها است. آن را بپزید و برای ناهارتان نیز ذخیره کنید.

تخم مرغ پخته و سبزیجات 

این وعده را به عنوان صبحانه نیز می‌توانید سرو کنید. برای این غذا می‌توانید از هر سبزیجاتی که میل دارید استفاده کنید. ما به شما سیب‌زمینی و قارچ پخته و کلم را پیشنهاد می‌کنیم. 

مرغ تند و سبزیجات و کره بادام 

کره‌ی بادام یکی از بهترین سس‌ها برای غذا است حتما آن را امتحان کنید. این غذا سرشار از پروتئین است و طعم بسیار خوبی دارد. 

سالمون به همراه توت فرنگی و آووکادو و سس سالسا

کسی نیست که آووکادو را روی سالمون خرد کند و از طعم فوق‌العاده آن لذت نبرد. توت فرنگی آووکادو و سس سالسا را روی سالمون بریزید و این ترکیب رنگارنگ و خوشمزه را میل کنید. 

تاکو با چیپوتله و نخود

این گزینه غذایی بدون گوشت بسایر ترد و خوش طعم است. به سادگی مواد غذایی متفاوت را در کاسه با هم مخلوط کنید. در این کاسه می‌توانید از نخود، گوجه، لیمو و سبزیجات استفاده کنید. 

برگر لوبیا مشکی 

این غذا را زودتر از زمانی که می‌خواهید غذا بخورید آماده کنید تا وقت کافی برای سرخ کردن آن در تابه و سرو آن داشته باشید و زمان غذا خوردنتان را از دست ندهید. 

کوکوی ذرت

این غذا کاملا از سبزیجات درست می‌شود و قطعا یکی از غذاهایی خواهد بود که مورد استقبال گیاه خواران قرار می‌گیرد. 

میگو و سالاد آووکادو و میسو

وقتی چیزهای ساده را با هم ترکیب کنید نهایتا به یک غذای خوشمزه و دلچسب دست پیدا می‌کنید. میسو یکی از طعم دهنده‌های اصلی ژاپنی‌ها است.

پستو پارمسان و ماهی تیلاپیا

این رسپی یکی از ساده‌ترین رسپی‌هاست. تیلاپیلا، پارمسان، پستو، گوجه خرد شده و نمک و فلفل را ترکیب کنید و از آن لذت ببرید. 

مرغ کبابی و سبزیجات

اگر شما عاشق سبزیجات هستید این را هم دوست خواهید داشت. مرغ و سبزیجاتتان را کبابی کنید و آن‌ها را سرو کنید. 

بوقلمون و اسپاگتی و کدو

بوقلمون و اسپاگتی را روی کدوهایی که از وسط نصف کرده‌اید بریزید و آن را در فر بگذارید. این غذا بسیار ساده و خوشمزه و پر از مواد مغذی است.

دیدگاه ها