چطور ماست را به عنوان یک وعده غذایی کامل مصرف کنیم؟

ماست مملو از پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی است و عمده نیاز بدن به این منابع مغذی را تأمین می‌کند. اما جالب است که بدانید خوردن ماست به همراه گوشت قرمز توصیه نمی‌شود. دلیل آن هم این است که ماست موجب هضم ناقص یا بد گوشت و ایجاد فساد در دستگاه هاضمه می‌شود و خواص گوشت را تقریبا به شکل کامل از بین می‌برد.

پس ماست را با چه غذاهایی مصرف کنیم؟ چنان چه مایل هستید ماست را به همراه بقیه مواد غذایی استفاده کنید در اینجا نمونه‌های متنوعی را برای شما آورده‌ایم:

۱. ماست به همراه هویج، دارچین، عسل و گردو

هویج را نامرتب رنده کنید و در یک کاسه کوچک با عسل و دارچین مخلوط کنید و هم بزنید. سپس آنها را با قاشق به روی ماست (در یک کاسهٔ دیگر) منتقل کنید و در آخر هم مقداری گردوی تکه‌تکه روی آنها پخش کنید.

۲. ماست به همراه لیمو، مغز بادام و دانهٔ خاشخاش

ماست

آب لیمو را با مقداری مغز بادام داخل ماست ریخته و کمی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس دانه‌های خاشخاش را روی آن بریزید و میل کنید.

۳. ماست با پسته، زنجبیل، پرتقال و عسل

ماست

در ابتدا عسل، آب پرتقال و بریده‌های پوست پرتقال را با هم مخلوط کنید. بعد آنها را روی ماست بریزید و خرده‌های زنجبیل و پسته را هم گوشه‌ای از آن بریزید و میل کنید.

۴. ماست با عسل، مغز بادام، زردآلو

ماست

ابتدا عسل را داخل ماست بریزید و هم بزنید. سپس روی آن را با زردآلو و مغز بادام بپوشانید. سپس مقداری عسل دیگر هم روی آنها بریزید و میل کنید.

۵. ماست به همراه ذرت خام، لیمو و آگاوه

ماست

خود لیمو و مقداری پوستهٔ رنده شدهٔ آن را با آگاوه و دانه‌های تازهٔ ذرت مخلوط کنید و بعد آنها را روی ماست بریزید. به همین سادگی وعدهٔ غذایی شما آماده شد.

۶. ماست به همراه نارگیل، پودر کاکائو و شکلات ورقه‌ای

ماست

مقداری نارگیل ورقه شده را داخل فر گرما دهید تا کمی قهوه‌ای و بودار شود. سپس بگذارید کمی سرد شود. بعد پودر کاکائو را داخل ماست بریزید و هم بزنید تا رنگ مخلوط کاملا کاکائویی و یکدست شود. در آخر هم نارگیل و ورقه‌های شکلات را روی آن بریزید و نوش‌جان کنید.

۷. ماست به همراه بلوبری، لیمو و شکر

ماست

داخل یک کاسه نیمی از بلوبری‌ها را با آب لیموی تازه و مقداری شکر مخلوط کنید و هم بزنید. سپس آنها را روی ماست بریزید. در آخر بقیه بلوبری‌های سالم و پوستهٔ لیموی لنده شده را روی آنها بریزید و میل کنید.

۸. ماست به همراه توت فرنگی، وانیل، شکر قهوه‌ای و گردو

ماست

ابتدا وانیل را داخل ماست ریخته و هم بزنید. سپس برش‌های توت فرنگی را روی آن بگذارید. در آخر هم شکر قهوه‌ای روی آن بپاشید و مقداری گردو کنار توت فرنگی‌ها بگذارید.

۹. ماست به همراه موز، دارچین و بادام زمینی

ماست

با یک چنگال موزها را له کنید و حین این کار مقداری دارچین داخل آن بریزید و هم بزنید. سپس این مخلوط را داخل ماست ریخته و به آرامی هم بزنید تا کمی مخلوط شوند، در آخر هم قطعات بادام زمینی را روی آنها بریزید.

۱۰. ماست به همراه انجیر، عسل، روغن زیتون و نمک دریایی

ماست

انجیرهای تازه یا خشک را از وسط برش بزنید. سپس سطح داخلی آنها را عسل‌مالی کرده و طوری داخل تابه بگذارید که این بخش رو به بالا قرار گیرد. بعد از دو دقیقه پختن طوری که نرم شده باشند، آنها را به کاسه ماست منتقل کنید و با روغن زیتون و نمک دریایی طعم‌دار نمایید.

۱۱. ماست با کَرهٔ کدو، تخم کدو، و بیسکویت تُرد

ماست

ابتدا کره کدو را به آرامی داخل ماست ریخته و هم بزنید تا کمی با هم مخلوط شوند. و سپس بیسکویت‌های خردشده و تخم کدو روی آنها بریزید تا وعدهٔ غذایی شما تکمیل شود.

دیدگاه ها