طرز تهیه رولت یخچالی با خامه – آسان و بهتر از قنادی

آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

رولت یخچالی از ساده‌ترین شیرینی‌های خانگی است که با هر بهانه‌ای می‌توان آن را درست کرد. از آن‌جا که این شیرینی خانگی با ساده‌ترین مواد در خانه درست می‌شود پس طرفداران بسیاری هم دارد. در مطالب قبلی به دستورهای متنوعی از این دسر یخچالی اشاره کرده‌ایم که می‌توانید آن را بخوانید. روش تهیه رولت یخچالی بدون خامه یکی از آن‌ها است که بسیار خوشمزه و آسان است و در سریع‌ترین زمان می‌توانید آن را درست کنید. اگر روزی میهمان سرزده‌ای برایتان رسید بدون هیچ دغدغه‌ای طرز تهیه رولت یخچالی با خامه را بخوانید تا آسان و بهتر از قنادی آن را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه رولت یخچالی با خامه

  • بیسکویت پتی‌بور یک بسته
  • خامه ۱۵۰ گرم
  • کره یک قاشق غذاخوری
  • شکلات به مقدار لازم
  • پودرکاکائو به مقدار لازم
  • پودر پسته به مقدار لازم
  • ترافل رنگی به مقدار لازم
  • به مقدار لازم

طرز تهیه رولت یخچالی با خامه

۱. بیسکویت را آماده کنید

خرد کردن بیسکوییت در طرز تهیه رولت یخچالی با خامه

رولت یا دسر یخچالی معمولا با بیسکویت درست می‌شوند. انتخاب نوع و طعم آن کاملا سلیقه‌ای و باید با ذائقه خودتان سازگار باشد. تنها به خاطر داشته باشید که از بیسکویت‌های خامه‌دار استفاده نکنید. در اولین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی با خامه باید بیسکویت‌‌های پتی‌بور را با کمک دستگاه غذاساز یا دستان خود پودرشان کنید تا حالت موزائیکی به خود بگیرد. از خواندن دستور تهیه رولت یخچالی با بیسکویت پتی‌بور غافل نشوید چراکه یک دسر سالم و مناسب کودکان‌تان است.

نکته: اگر می‌خواهید بیسکویت در ظاهر رولت و در دهان شما احساس شود تنها آن‌ها را ریز خرد کنید.

۲. مواد میانی رولت را آماده کنید

مخلوط کردن خامه، پودرکاکائو، شکلات در شیرجوش

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی با خامه باید یک شیرجوش کوچک انتخاب کنید. مقدار خامه گفته‌شده را داخل آن بریزید تا کمی گرم شود. چند تکه شکلات تخته‌ای و مقداری پودر کاکائو به خامه اضافه و مخلوط کنید.

نکته ۱: در صورت تمایل می‌توانید کره و شیر را جایگزین پودر کاکائو و شکلات کنید تا رولت ساده‌ای داشته باشید.

نکته ۲: مقدار استفاده از شکلات و پودر کاکائو به شما بستگی دارد.

۳. مواد را با یکدیگر مخلوط کنید

مخلوط کردن مواد در طرز تهیه رولت یخچالی با خامه

در سومین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی با خامه باید یک کاسه مناسب برای مخلوط کردن مواد انتخاب کنید. بیسکویت‌های خردشده را به همراه مخلوط خامه داخل آن بریزید. بیسکویت‌ها را باید قبل از سرد شدن با مواد خامه‌ای کامل مخلوط‌شان کنید. حال یک سلفون بزرگ روی سطح کارتان پهن کنید. مواد را روی آن بریزید. به آرامی و به شکل رولت، سلفون را جمع کنید. سر و ته رولت را سفت ببندید تا به شکل یک استوانه در بیاید. در نهایت رولت بیسکویت را برای دو ساعت در فریزر بگذارید تا فرم بگیرد. در میهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان حتما طرز تهیه کیک یخچالی با خامه صبحانه را خوانده و درست کنید.

نکته: مقدار بیسکویت‌ها از مخلوط خامه‌ای نباید بیشتر باشد چراکه رولت خشکی خواهید داشت.

۴. رولت یخچالی را تزئین کنید

در چهارمین و آخرین مرحله از طرز تهیه رولت یخچالی با خامه نوبت به سرو آن می‌رسد. رولت را از فریزر بیرون آورده و سلفون آن را باز کنید. رولت یخچالی را در ظرف مورد نظر بگذارید. در نهایت روی آن را با پودر پسته، ترافل‌های رنگی و سس شکلاتی تزئین کنید. در صورت عدم علاقه به خامه می‌توانید طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی‌بور را درست کنید.

دستور تهیه رولت یخچالی با کرم

نکات تکمیلی تهیه رولت یخچالی با خامه

رولت یخچالی با هر دستوری هم که باشد همیشه از ساده‌ترین دسرهای خانگی به حساب می‌آید که در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین مواد اولیه می‌توان آن را درست کرد. رولت یخچالی را برای دورهمی‌ها و جشن‌های کودکان‌تان می‌توانید بهتر از هر قنادی در خانه درست کنید. نکات تکمیلی زیر به شما در این دستور کمک خواهد کرد.

استفاده از خامه در تهیه رولت یخچالی

استفاده از خامه در طرز تهیه رولت یخچالی

این دستور کیک یخچالی با خامه است که میزان استفاده از آن کاملا سلیقه‌ای و به ذائقه‌تان بستگی دارد. اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید، می‌توانید خامه کم‌چرب در تهیه آن به کار ببرید. در صورت نیاز می‌توانید طرز تهیه خامه کیک با ماست با همه فوت و فن‌‌ در منزل را هم در کتاب کاله مطالعه کرده و تهیه کنید.

انتخاب بیسکوییت در تهیه رولت یخچالی

مهم‌ترین پایه رولت یخچالی، بیسکویت است که باید در انتخاب آن نهایت دقت را به کار گرفت. بهترین انتخاب برای این دسر یخچالی، انواع بیسکویت‌های پتی‌بور و ساقه‌طلایی ساده است. با این‌حال در صورت استفاده از بیسکویت‌های کرم‌دار یا اورئو حتما لایه کرم آن را بردارید. نکته آخر آن‌که از بیسکویتی استفاده کنید که بافت خود را از دست نداده و با ذائقه شما سازگار باشد. با تهیه دسر یخچالی با بیسکویت پتی بور برای میهمانی‌هایتان می‌توانید دسرهای خوشمزه و متنوع درست کنید.

مواد میانی رولت یخچالی

مواد میانی رولت یخچالی با خامه

در طرز تهیه رولت یخچالی با خامه مواد زیادی می‌توان برای لایه میانی آن به کار برد. موز و گردو از بهترین آن‌ها است. از سویی دیگر می‌توانید آجیل‌هایی مانند بادام، فندق، خلال پسته یا پودر نارگیل، گاناش شکلاتی و شکلات چیپسی را هم برای این دسر خوشمزه استفاده کنید. در آخر آن‌که شما می‌توانید بیسکویت‌ها را خرد نکرده و تنها لایه‌لایه به همراه مواد میانی دلخواه‌تان روی یکدیگر بچینید.

تزئین و سرو رولت یخچالی

یکی از ساده‌ترین راه‌های تزیین رولت یخچالی استفاده از سس شکلاتی است. استفاده از بیسکویت پودر شده، ترافل‌های رنگی، برش‌های میوه، مارمالاد آلبالو و شکوفه‌های خامه روی رولت یخچالی از دیگر روش‌های تزئین رولت یخچالی به حساب می‌آید. پیشنهاد ما به شما خواندن طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی‌بور با ۹ روش است.

نگه‌داری رولت یخچالی

نگه‌داری رولت یخچالی با خامه

رولت یخچالی با خامه را با خیال راحت سلفون بکشید. آن را در یک ظرف دربسته بگذارید. ظرف را برای پنج روز در یخچال نگه دارید. بهترین زمان سرو این دسر تا ۴۸ ساعت پس از تهیه آن است. به یاد داشته باشید به دلیل استفاده از خامه در این دستور، آن را در دمای محیط قرار ندهید.

دیدگاه ها