طرز تهیه پیتزا با نان لواش در ماهیتابه و فر

طرز تهیه پیتزا با نان لواش
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

دنبال یک غذای خوشمزه و فوری می‌گردید؟ پیتزا با نان لواش می‌تواند گزینه خوبی باشد چون دیگر لازم نیست برای تهیه پیتزا ساعت‌ها وقتتان را صرف تهیه خمیر پیتزا کنید. کافی است نان لواش، سس، پنیر و مواد دلخواه خود را داشته باشید و در عرض چند دقیقه یک پیتزای داغ را نوش جان کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیتزای ساده و البته طرز تهیه پیتزا با خمیر نانوایی را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر و ماهیتابه را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با نان لواش در ماهیتابه

  • نان لواش ۲-۳ عدد
  • سس گوجه ۴-۶ قاشق غذاخوری
  • پنیر موزارلا ۲۰۰ گرم
  • مواد دلخواه برای روی پیتزا به مقدار لازم
  • ادویه‌های مناسب به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا با نان لواش در ماهیتابه

۱. آماده کردن لایه نان و سس

آماده کردن پیتزا برای پخت در ماهیتابه

اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان لواش درست مثل طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه بدون فر این است که ابتدا تابه‌ای که می‌خواهید پیتزا را در آن تهیه کنید روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن داخلش بریزید تا کمی گرم شود سپس نان لواش را به اندازه تابه خود برش بزنید و داخل تابه قرار دهید. بعد بلافاصله سس گوجه را روی نان بریزید و نان را با سس بپوشانید.

۲. پخت پیتزا با نان

تهیه پیتزا با نان لواش

اکنون پنیر پیتزا را روی سس بریزید و بعد مواد دلخواهتان را مانند گوشت چرخ‌کرده، سوسیس، کالباس، فلفل دلمه‌ای، قارچ، پیاز، ذرت و زیتون را روی پنیر بریزید.بعد هم ادویه‌های مدنظرتان مثل نمک، فلفل، آویشن و پودر سیر را به دلخواه اضافه کنید و در تابه را رویش بگذارید و حرارت را کمی زیاد کنید.

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پنیر آب شده و نان لواش کمی برشته شود در نهایت هم پیتزا را از روی حرارت بردارید و به دلخواه برش بزنید و سرو کنید. نوش جان!

نکته: برای اینکه پنیر پیتزا به طور یکنواخت آب شود، می توانید از شعله پخش کن استفاده کنید.

نکته: همچنین می‌توانید برای اینکه پیتزا طعم دودی به خود بگیرد، قبل از پخت، به مدت چند دقیقه نان لواش را روی شعله مستقیم گاز قرار دهید.

طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر

برای تهیه پیتزا با نان لواش در فر ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید سپس سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید بعد نان لواش را به اندازه سینی فر برش بزنید و روی سینی قرار دهید سپس روی نان لواش را با سس گوجه کاملا بپوشانید و بعد درست مثل طرز تهیه پیتزای نان لواش در تابه باقی مواد را اضافه کنید و در نهایت سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا پنیر آب شده و نان لواش هم کمی برشته شود سپس پیتزا را از فر خارج کرده و به دلخواه خود برش بزنید و سرو کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه پیتزا با نان لواش

طرز تهیه پیتزا با نان لواش

همان‌طور که دیدید تهیه و پخت پیتزا با نان لواش کار ساده‌ای است که با کمی دقت می‌تواند یک غذای خوشمزه باشد. اما خوب است نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن را هم بدانید.

نکاتی پیرامون نحوه استفاده از نان لواش برای تهیه پیتزا

برای اینکه نان لواش خیلی خشک نشود، می توانید قبل از استفاده از آن، نان را به مدت چند ثانیه در آب ولرم خیس کنید و بعد آب اضافی آن را بگیرید. اما اگر می‌خواهید پیتزا را در فر بپزید، می‌توانید قبل از قرار دادن نان لواش در فر، به آن کمی روغن مایع بزنید تا نان نرم‌تر شود.

استفاده از انواع نان یا خمیر نان‌های مختلف برای تهیه پیتزا

برای تهیه پیتزا با انواع نان می‌توانید از نان‌های دیگر مانند نان سنگکک، نان بربری یا نان تست یا نان ساندویچ هم استفاده کنید. البته اگر دوست دارید می‌توانید با استفاده از خمیر این نان‌ها هم پیتزا تهیه کنید. طرز تهیه پیتزا با نان تست را می‌توانید با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید. البته اگر دوست دارید پیتزایی مثل رستوران‌ها داشته باشید خوب است حتما آن را با خمیر پیتزا تهیه کنید. طرز تهیه خمیر پیتزا را هم در کتاب کاله بخوانید.

استفاده از انواع سس برای تهیه پیتزا

برای اینکه پیتزای شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید از سس‌های مختلف مانند سس مایونز، سس فرانسوی یا سس پستو به جای سس گوجه فرنگی استفاده کنید. اگر دوست دارید سس گوجه فرنگی را در منزل تهیه کنید، می‌توانید طرز تهیه سس گوجه برای پیتزا را در کتاب کاله بخوانید.

همچنین می‌توانید از سبزیجات تازه مانند ریحان، فلفل سبز یا پیازچه برای تزیین پیتزا استفاده کنید.

دیدگاه ها