طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید به سبک بازاری

طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید به سبک بازاری
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

ترشی کلم قرمز یکی از آن ترشی‌های خوشمزه است که اغلب در مغازه‌ها پیدا می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. اما آیا می‌دانید که می‌توانید این ترشی خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید؟ با کمی حوصله و مواد اولیه ساده، ترشی کلم قرمز خانگی با طعمی مشابه ترشی‌های بازاری خواهید داشت که همواره در یخچال شما موجود خواهد بود و می‌توانید در کنار غذاهای مختلف از آن لذت ببرید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه کلم قرمز با سرکه سفید به سبک بازاری را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید

  • کلم قرمز متوسط ۱ عدد
  • آب ۱ لیوان
  • سیر ۳-۵ حبه
  • سرکه ۲ لیوان
  • شکر نصف فنجان
  • نمک ۱/۵-۲ قاشق غذاخوری
  • ادویه مناسب به مقدار لازم
  • دانه خردل ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید

۱. آماده کردن کلم قرمز

خرد کردن کلم قرمز برای تهیه ترشی

اولین مرحله از طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید این است که کلم را آماده کنید. برای این کار کلم قرمز را بشویید و بعد به صورت خلالی یا ورقه‌ای نازک خرد کنید. بعد سیر را پوست بگیرید و در نهایت کلم قرمز و سیر را داخل شیشه‌های مدنظرتان برای تهیه ترشی بریزید.

نکته: برای خرد کردن سریع‌تر کلم قرمز می‌توانید از رنده استفاده کنید.

۲. اضافه کردن مایع ترشی

تهیه مخلوط سرکه سفید برای تهیه ترشی کلم قرمز

اکنون که کلم قرمز آماده است. در یک قابلمه مناسب آب، نمک، شکر و ادویه‌های مدنظر برای ترشی را اضافه کنید و اجازه دهید این‌ها روی حرارت ملایم بجوشند تا شربت ترشی آماده شود.

۳. تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید

در نهایت شربت ترشی که آماده شده است را داغ، روی کلم‌ها بریزید. کمی سرکه اضافه کنید و در شیشه را ببندید. شیشه ترشی کلم قرمز را در یخچال قرار داده و اجازه دهید کلم به مدت حداقل ۱۰ روز در شیشه بماند تا نرم شود و رنگ آن صورتی شود.

نکته: اگر شربت ترشی تمام کلم را نپوشاند، می‌توانید آب و سرکه را به مقدار مساوی اضافه کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه ترشی کلم قرمز

طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سرکه سفید

تهیه و آماده کردن ترشی کلم قرمز درست مثل طرز تهیه ترشی لیمو ترش بندری خانگی یکی از کارهای جذابی است که می‌توانید در منزل تجربه کنید. اما مثل تمام ترشی‌ها و غذاها خوب است هنگام تهیه این ترشی هم نکات لازم و فوت‌وفن‌های آن را بدانید.

دلیل استفاده از شکر در ترشی کلم قرمز

شکر برای تعادل طعم ترشی کلم قرمز لازم است، اما اگر دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید. در این صورت بهتر است برای جلوگیری از ترشی خیلی زیاد، از سرکه سیب استفاده کنید.

نکات اضافی برای ترشی کلم قرمز به سبک بازاری

برای تهیه ترشی کلم قرمز به سبک بازاری خوب است نکات مهم دیگری را در کنار تمام مواردی که گفته شد هم رعایت کنید تا حاصل کارتان یک ترشی خوب دقیقا مشابه ترشی‌های بازاری باشد.

  • رنگ ترشی: برای اینکه رنگ ترشی کلم قرمز زیباتر شود، می‌توانید چند برگ کلم قرمز را به صورت کامل در شیشه ترشی قرار دهید.
  • زمان ماندگاری: برای نگهداری بهتر ترشی کلم قرمز بهتر است‌ آن را حتما در یخچال نگهداری کنید. برای اینکه ترشی کلم قرمز شما طعم بهتری داشته باشد، بهتر است آن را چند روز در یخچال بگذارید تا طعم‌ها به خوبی به خورد هم بروند.

استفاده از ترشی کلم قرمز

ترشی کلم قرمز را می‌توانید به عنوان چاشنی کنار غذاهای مختلف مانند کباب، کوکو و سالاد استفاده کنید. البته یادتان باشد این ترشی مناسب استفاده در انواع ساندویچ هم است. البته یادتان باشد ترشی کلم قرمز را می‌توانید به اشکال و روش‌های مختلف تهیه کنید که یکی از رایج‌ترین روش‌ها استفاده از سبزیجات مختلف همراه کلم قرمز در ترشی است طرز تهیه ترشی کلم قرمز با سیر رستورانی در خانه به عنوان یکی از روش‌های متفاوت تهیه این ترشی است که می‌توانید امتحان کنید.

دیدگاه ها