طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای به سبک قنادهای حرفه ای

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای
آسان
۱۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تیرامیسو، یک دسر ایتالیایی خوشمزه بر پایه پنیر خامه‌ای و بیسکویت‌های لیدی فینگر، مناسب پذیرایی برای هر میهمانی و مراسمی است. این دسر یخچالی خوشمزه را با توجه به ذائقه‌ و سلیقه‌تان می‌توانید با دستورهای متفاوتی درست کنید. به عنوان مثال می‌توانید تیرامیسو با بیسکویت پتی‌بور را امتحان کنید یا برای لایه‌های این دسر یخچالی از توت‌فرنگی، موز یا گردو استفاده کنید. اگر دوست دارید طرز تهیه تیرامیسو را به سبک قنادهای حرفه‌ای درست کنید می‌توانید طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای را اینجا بخوانید.

مواد لازم برای تهیه فیلینگ تیرامیسو با پنیر خامه ای

  • خامه غلیظ یک و یک‌چهارم پیمانه
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • پنیر خامه‌ای نرم‌شده یک فنجان
  • کره نرم‌شده یک فنجان
  • خامه فرم‌گرفته یک‌چهارم فنجان
  • خامه ترش دو قاشق غذاخوری
  • وانیل یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • قهوه دم‌کرده سرد یک فنجان
  • لیدی فینگر سه‌چهارم فنجان
  • پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه کاسترد تیرامیسو

  • زرده تخم‌مرغ شش عدد
  • شکر سه‌چهارم پیمانه
  • شیر دو‌سوم فنجان

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای

۱. مواد را آماده کنید

جداسازی زرده و سفیده تخم‌مرغ در طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای

در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه باید مواد لازم را ۳۰ دقیقه قبل از پخت در دمای محیط بگذارید. با گذشت ۳۰ دقیقه به سراغ تخم‌مرغ‌ها بروید تا سفیده و زرده را از یکدیگر جدا کنید. برای تهیه تیرامیسو تنها به شش عدد زرده درشت نیاز دارید و با سفیده‌های باقی‌مانده و ماست می‌توانید خامه کیک یا املت رژیمی درست کنید بعد به سراغ درست کردن کاسترد بروید.

۲. کاسترد را درست کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای باید کاسترد را آماده کنید. پس یک قابلمه مناسب برای مخلوط کردن زرده‌های تخم‌مرغ و شکر انتخاب کنید. مقدار شیر گفته‌شده را هم به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. قابلمه را روی حرات متوسط بگذارید. مواد را مدام تا به نقطه جوش رسیدن با قاشق چوبی هم بزنید. یک دقیقه به آن زمان دهید تا با حرارت کم بجوشد. قابلمه را از روی حرارت بردارید. کمی زمان دهید تا خنک شود. در نهایت قابلمه کاسترد را برای یک ساعت داخل یخچال بگذارید. حال به سراغ درست کردن فیلینگ تیرامیسو بروید. پیشنهاد ما تهیه چیزکیک تیرامیسو یخچالی است که نباید از آن غافل شوید.

۳. فیلینگ تیرامیسو را آماده کنید

اضافه کردن مخلوط پنیری به کاسترد در طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای

در سومین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای باید خامه فرم گرفته را به همراه وانیل داخل یک کاسه بریزید. مخلوط را برای چند دقیقه هم بزنید. شما باید آن‌قدر مخلوط را بزنید تا قله‌های سفتی تشکیل شود. آن را داخل ظرفی ریخته و کنار بگذارید. حال در همان کاسه پنیر خامه‌ای، کره نرم‌شده، خامه ترش، خامه غلیظ و وانیل گفته‌شده را بریزید. با هم‌زن برقی یا دستی برای چند دقیقه خوب مواد را با یکدیگر هم بزنید. در ادامه ظرف کاسترد را از یخچال بیرون بیاورید. مخلوط را داخل ظرف کاسترد بریزید. خوب با یکدیگر مخلوط‌شان کنید تا یک‌دست شود. برای آشنایی با خامه ترش و کاربردهای آن می‌توانید مطلب خامه ترش چیست را در کتاب کاله بخوانید.

۴. قهوه را آماده کنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه‌ای باید در یک کاسه کوچک قهوه درست کنید. بیسکویت‌ها را کف ظرف بچینید. قهوه‌تان که کمی سرد شد با کمک برس شیرینی‌پزی دو طرف لیدی‌فینگرها را قهوه بمالید. در ادامه نیمی از فیلینگ را به آرامی با لیسک روی لیدی‌فینگرها پخش کنید. سپس کمی خامه روی آن بمالید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا بیسکویت‌ها و فیلینگ تمام شوند. در نهایت روی آن را کمی خامه بزنید. پودر کاکائو را کامل روی سطح تیرامیسو پخش کنید. تیرامیسو را برای ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا برای سرو آماده شود. مطلب کاکائو و مراحل تولید آن را در کتاب کاله بخوانید تا به درستی از این ماده قهوه‌ای رنگ استفاده کنید.

دستور تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای

نکات تکمیلی تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای

طرز تهیه تیرامیسو با پنیر خامه‌‌ای راحت‌تر از حد تصورتان است. شما با خواندن نکات زیر بدون دغدغه می‌توانید آن را برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی‌تان درست کنید.

بهترین بیسکویت برای تهیه تیرامیسو

استفاده از بیسکوییت لیدی فینگر در طر زتهیه تیرامیسو

در دستور ایتالیایی تیرامیسو باید از بیسکویت‌های لیدی‌فینگر استفاده کنید تا دسرتان ظاهر خوبی داشته باشد. از سویی دیگر با فرو بردن آن در قهوه به راحتی خرد یا له نمی‌شود. با این‌حال در صورت نبود این بیسکویت با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید بیسکویت‌های پتی‌بور، ساقه طلایی ساده یا یک لایه نازک کیک اسفنجی جایگزین آن کنید. از خواندن مطلب طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو غافل نشوید.

پنیر خامه ای مناسب تیرامیسو

تیرامیسو در این دستور با پنیر خامه‌ای درست می‌شود اما قنادان ایتالیایی برای تهیه آن از پنیر ماسکارپونه استفاده می‌کنند. پنیر ماسکارپونه بافتی پنیری و طعمی شبیه به خامه دارد. با این‌حال در صورت نبود این پنیر، بهترین جایگزین آن پنیر خامه‌ای یا لبنه است.

تزئین تیرامیسو

تزئین این دسر یخچالی کاملا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد چراکه این مطلب تنها ایده بهتان خواهد داد. از سویی دیگر با انواع آجیل‌ها، سس شکلاتی، مارمالاد توت‌فرنگی، مربا یا ترافل‌های رنگی می‌توانید آن را به زیبایی تزئین کنید. لایه‌های نازک میوه مانند موز یا توت‌فرنگی یا ژله هم می‌توانند برای این کار مناسب باشند. نکته آخر آن‌که ظرف سروتان هم در تزئین و زیبایی بصری این دسر تاثیر دارد. دسر را در قالب یا ظرف‌های تک‌نفره می‌توانید سرو کنید.

قهوه مناسب تیرامیسو

در دستور تهیه تیرامیسو می‌توانید از قهوه دمی، قهوه فوری، اسپرسو یا قهوه با کافئین کم استفاده کنید پس دست‌تان حسابی باز است.

انواع دستورهای تهیه تیرامیسو

دستورهای متفاوت تهیه تیرامیسو با پنیر خامه ای

دستورهای متفاوتی از تیرامیسو وجو دارد چراکه هرکس می‌تواند با سبک‌و‌سیاق خود آن را درست کند. تیرامیسو را بدون بیسکویت لیدی فینگر، با بیسکویت پتی بور و لایه‌های مختلف می‌توان درست و سرو کرد. تیرامیسو رژیمی یکی از دستورهای متفاوت اما خوشمزه است. در دستور رژیمی باید تخم‌مرغ را حذف و از بیسکویت‌های بدون گلوتن و کم‌‌کالری استفاده کنید. اگر میزان کالری برایتان مهم است حتی می‌توانید به جای خامه از پودینگ وانیلی استفاده کنید. از آن‌جا که این دسر خوشمزه سرشار از کالری است پس خامه کمتری در لایه‌های میانی آن به کار ببرید. طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم‌مرغ را در کتاب کاله بخوانید.

مدت زمان نگه‌داری تیرامیسو

به دلیل استفاده از مایه پنیری، خامه و کاسترد در تهیه این دسر ایتالیایی نمی‌توانید آن را در دمای محیط نگه‌داری کنید. ظرف تیرامیسو را باید در یک ظرف در بسته گذاشته و داخل یخچال قرار دهید تا سالم بماند. بهترین زمان مصرف آن چهار روز پس از تهیه است.

دیدگاه ها

  1. قشنگه مثل زندگی در آپارتمان ۱۸۰ متری ۳خواب لوکس و زیبا و زندگی در لحظه‌ها و خرید اجناس لوکس