طرز تهیه رولت مرغ مغزدار مجلسی و خوشمزه با و بدون فر

طرز تهیه رولت مرغ مغزدار
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

به دنبال یک غذای مجلسی و خوشمزه برای مهمانی‌هایتان هستید؟ رولت مرغ مغزدار، با ظاهری زیبا و طعمی بی‌نظیر می‌تواند انتخابی عالی باشد. این غذا نه تنها برای مهمانی‌ها بلکه برای یک شام خانوادگی هم گزینه مناسبی است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه رولت مرغ سوخاری را مرور کرده بودیم اما در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه رولت مرغ مغزدار خوشمزه و ترفندهای حرفه‌ای آن آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ مغزدار

  • گوشت چرخ کرده مرغ ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۴-۵ عدد
  • جعفری خرد شده ۵_۶ قاشق غذاخوری
  • خرده نان ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و ادویه مناسب مرغ به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی ۳_۴ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • هویج آب پز ۱ عدد
  • زرشک به مقدار لازم
  • پیاز سرخ شده به مقدار لازم

طرز تهیه رولت مرغ مغزدار

۱. آماده کردن مخلوط مرغ

آماده کردن مخلوط مرغ برای تهیه رولت مرغ مغزدار

اولین مرحله از طرز تهیه رولت مرغ مغزدار این است که پیاز را رنده کنید، بعد پیاز را به مرغ چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید. کمی که هم زدید، نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه مناسب را اضافه کنید و باز هم مواد را خوب مخلوط کنید. در نهایت مقداری خرده نان را به همراه یک عدد تخم مرغ به مواد اضافه کنید و باز همه مواد را خوب مخلوط کنید.

۲.آماده کردن رول مرغ

اکنون و در این مرحله روی یک سینی، یک کاغذ روغنی بگذارید و بعد مخلوط مرغ را رویش بریزید و کاملا پخش و در نهایت صاف کنید. بعد به ترتیب روی این لایه صاف رولت مرغ مقداری کنجد بریزید سپس سبزی خرد شده را اضافه کنید و بعد هویج را قرا دهید. سپس تخم مرغ آبپز را قرار دهید بعد زرشک، گردو، پیاز نگینی سرخ شده را رد یک سمت این رولت بریزید و بعد لایه مرغ را رولت کنید.

۳. سرخ کردن رولت مرغ

سرخ کردن رولت مرغ مغزدار

در این مرحله که رولت آماده است آن را از کاغذ روغنی خارج کنید بعد در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد رولت را داخل ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود. وقتی یک سمت آن سرخ شد آن را بگردانید و باقی اطرافش را هم خوب سرخ کنید.

۴. آماده کردن سس رولت

تهیه سس رب برای رولت مرغ

هم‌زمان که رولت در ماهیتابه سرخ می‌شود. سس رولت را آماده کنید. برای این کار در یک ماهیتابه دیگر، مقداری روغن بریزید کمی که داغ شد رب را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامی مرغ با حرارت از بین برود بعد مقداری آب و زعفران دم کرده اضافه کنید و بگذارید سس کمی غلیظ شود.

۵. پخت رولت مرغ در سس

پخت رولت مرغ مغزدار

در این مرحله که سس آماده شده و رولت را خوب سرخ کرده‌اید، رولت مرغ را به آرامی داخل سس بگذارید، کمی آبلیمو بریزید و اجازه دهید خوب بپزد. وقتی که سس غلیظ شد. رولت مرغ مغزدار شما آماده است. آن را در ظرف مناسب بریزید و سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ مغزدار

تهیه رولت مرغ مغزدار، یک هنر آشپزی است که با رعایت چند نکته ساده می‌توانید به نتیجه‌ای عالی برسید. در ادامه به بررسی نکات مهم و فوت و فن‌های این غذا می‌پردازیم:

مواد مناسب برای مغز رولت

مغز رولت مرغ مغزدار می‌تواند شامل ترکیبات متنوعی باشد. برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها عبارتند از انواع سبزیجات مثل اسفناج، پیازچه و جعفری است. البته اضافه کردن انواع آجیل و خشکبار مثل گردو، بادام، پسته، کشمش و زرشک هم به تنوع مزه این رولت کمک می‌کند.

استفاده از انواع پنیر هم یکی از گزینه‌های مناسب برای تهیه رولت مرغ مغزدار است. بهترین پنیرها برای تهیه رولت مرغ شامل پنیر موزارلا، چدار و حتی پنیر فتا است.

البته به کار بردن انواع گوشت یا حتی کالباس و سوسیس هم می‌تواند این غذا را متنوع کند. یادتان باشد برای ایجاد طعم‌های متنوع‌تر می‌توانید ترکیبی از مواد بالا را به کار ببرید.

بهترین زمان پخت رولت مرغ در سس گوجه

زمان پخت رولت مرغ در سس گوجه به اندازه آن بستگی دارد. به طور معمول، برای یک رولت مرغ متوسط، یک ساعت پخت با حرارت متوسط کافی است. اما بهتر است با فرو کردن یک چنگال در رولت، از پخت کامل آن اطمینان حاصل کنید.

روش‌ها و نکات مهم برای وا نرفتن رولت در حین پخت

ممکن است وقتی رولت مرغ تهیه می‌کنید، در حین پخت وا برود. اما اگر حرارت مناسب و ملایم را برای پخت رولت استفاه کنید قطعا رولت شما وا نمی‌رود. ضمنا یادتان باشد باید حتما قبل از پختن رولت در سس آن را در تابه داغ کاملا سرخ کنید تا سطح آن بسته شود و در هنگام پخت آب از دست ندهد.

+

دیدگاه ها