طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ حرفه ای به سبک فست فودی

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ حرفه ای به سبک فست فودی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

آیا هوس ساندویچ مرغ و قارچ فست‌فودی کرده‌اید؟ خب! لازم نیست حتما به بیرون از خانه بروید، چون می‌توانید با کمی حوصله در خانه یک ساندویچ خانگی سالم مرغ درست کنید که از هر نظر از نمونه‌های آماده و فست‌فودی بهتر باشد. پس دست به کار شوید و با ما همراه باشید تا طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ حرفه‌ای را بیاموزید. البته قبلا در کتاب کاله طرز تهیه ساندویچ مرغ با پنیر پیتزا را هم مرور کرده بودیم بنابراین می‌توانید آن را هم در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

  • سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • فلفل دلمه‌ای (به دلخواه) ۱ عدد
  • پنیر موزارلا ۲۰۰ گرم
  • نان همبرگر یا نان ساندویچ به مقدار لازم
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور به مقدار لازم
  • ادویه‌ها: نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، آویشن به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

۱. آماده کردن مرغ برای ساندویچ

"</p

اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ این است که مرغ را آماده کنید. برای این کار سینه‌های مرغ را شسته و به صورت نوارهای نازک برش بزنید. پیاز و سیر را رنده کنید و به همراه نمک و فلفل سیاه به مرغ اضافه کنید و مرغ‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در مخلوط پیاز و سیر مزه‌دار کنید. مرغ‌های مزه‌دار را ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم‌مرغ زده شده و در نهایت در آرد سوخاری بغلطانید و بعد مرغ‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و پخته شوند.

نکته: اگر عجله دارید، می‌توانید به جای آن که مرغ را خودتان تهیه کنید، از مرغ آماده کبابی یا گریل شده استفاده کنید.

۲. آماده کردن قارچ

"</p

اکنون قارچ‌ها را تمیز کرده و به صورت ورقه‌ای برش بزنید بعد پیازچه‌ها را خرد کنید سپس کره را در تابه داغ کرده و قارچ‌های ورقه شده را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود و در انتها هم نمک و فلفل سیاه را به قارچ‌ها اضافه کنید.

۳. آماده کردن ساندویچ

حالا که همه مواد لازم داخل ساندویچ آماده است ابتدا نان همبرگر را از وسط نصف کنید بعد یک لایه نازک از سس رویش بکشید سپس یک لایه کاهو، گوجه‌فرنگی و خیارشور را روی یک طرف نان قرار دهید در نهایت مرغ سوخاری را روی سبزیجات قرار دهید و بعد قارچ‌های تفت داده شده را روی مرغ بریزید. به دلخواه می‌توانید از سس مایونز، سس کچاپ و سس خردل برای روی ساندویچ هم استفاده کنید. طرف دیگر نان را روی مواد قرار داده و ساندویچ را سرو کنید. نوش جان!

نکته: اگر دوست دارید در تهیه خیارشور هم به خودکفایی برسید می‌توانید خیار شور را در منزل به روش‌های مختلف تهیه کنید. طرز تهیه خیارشور فوری را در کتاب کاله با جزئیات لازم بخوانید.

نکات تکمیلی برای تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ

همانطور که دیدید، تهیه ساندویچ مرغ و قارچ خانگی کار دشواری نیست و با کمی حوصله می‌توانید یک ساندویچ خوشمزه و خانگی درست کنید. اما برای اینکه طعم ساندویچ شما به ساندویچ‌های رستورانی و فست‌فودها نزدیک‌تر شود، بهتر است نکات تکمیلی زیر را هم در نظر بگیرید.

استفاده از ادویه‌های مناسب برای خوشمزه‌تر کردن ساندویچ

برای آن که مرغ ساندویچ شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید هنگام سرو و قرار دادن آن در نان ساندویچی، ادویه‌هایی مانند پاپریکا، آویشن یا پودر سیر را هم برای بهبود طعم و مزه مرغ استفاده کنید.

استفاده از انواع پنیر در تهیه ساندویچ مرغ

البته اگر دوست دارید ساندویچ شما خوشمزه‌تر و جذاب‌تر باشد، می‌توانید از پنیر هم در ترکیب ساندویچ استفاده کنید. بهترین پنیرها برای استفاده در ساندویچ مرغ شامل پنیر چدار و پنیر موزارلا است. که البته این پنیرها را باید روی مرغ در حال پخت یا قارچ در حال پخت بریزید تا کاملا آب شوند.

همراه کردن ساندویچ با سیب زمینی سرخ شده و سالاد

یکی از کارهای دیگری که می‌توانید برای سرو بهتر ساندویچ انجام دهید، استفاده از سیب‌زمینی سرخ کرده یا سالاد است تا هم ساندویچ کامل‌تر و هم خوشمزه‌تر شود.

دقت داشته باشید که برای یک ساندویچ سالم‌تر می‌توانید از نان سبوس‌دار و سبزیجات بیشتر استفاده کنید.

سس‌های مناسب برای استفاده در ساندویچ مرغ و قارچ

معمولا رایج‌ترین و بهترین سس‌های مناسب برای استفاده در ساندویچ شامل سس کچاپ، سس مایونز و سس خردل است اما در کنار این سس‌ها می‌توانید از ترکیب سس مایونز، سس کچاپ، خردل، ماست، آبلیمو و کمی عسل یک سس ویژه برای این ساندویچ درست کنید.

نکاتی برای تهیه متفاوت ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه کنید. یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید برای ایجاد تفاوت در ساندویچ مرغ خود داشته باشید، این است که مرغ را به روش‌های مختلف تهیه کنید. همان‌طور که در بالا هم خواندید یکی از روش‌های تهیه مرغ ساندویچ این است که آن را به شکل سوخاری تهیه کنید. طرز تهیه ساندویچ مرغ به شکل سوخاری را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

یکی دیگر از روش‌های تهیه ساندویچ مرغ هم این است که مرغ را به سادگی با آب بپزید و در نهایت کمی تفت دهید. طرز تهیه ساندویچ مرغ مکزیکی را که مرغش به این سبک تهیه می‌‌شود، می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

در میان تمام روش‌های تهیه مرغ برای ساندویچ شاید پخت مرغ به شکل کبابی یکی از جذاب‌ترین‌ها باشد. طرز تهیه ساندویچ مرغ کبابی هم در کتاب کاله موجود است.

دیدگاه ها