طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید به سبک فست فودی

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مرغ سوخاری با آرد سفید، یک طرز تهیه آسان و خوشمزه از تهیه مرغ سوخاری است که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید. طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید

  • آرد سفید ۴ فنجان
  • پودر سیر ۲ قاشق غذاخوری
  • پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه ۳ قاشق چایخوری
  • ادویه مرغ ۲ – ۲/۵ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
  • آب ۱ – ۱/۵ فنجان
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • مرغ (ران یا سینه) ۶-۸ تکه

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید

۱. آغشته کردن مرغ به مخلوط آرد و تخم مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید در یک ظرف کم عمق بزرگ، ۲/۵ فنجان آرد سفید، پودر سیر، پاپریکا، ۲ قاشق چایخوری فلفل و ادویه مرغ را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف کم عمق دیگر، تخم مرغ‌ها و ۱/۵ فنجان آب را بریزید سپس نمک و باقی آرد و باقی فلفل را اضافه کنید و مخلوط کنید در نهایت هم مرغ را ابتدا در مخلوط تخم مرغ و سپس در مخلوط آرد قرار دهید.

۲. پخت مرغ سوخاری

سرخ کردن مرغ سوخاری با آرد سفید در روغن

اکنون مرغ‌هایی که خوب به مخلوط آرد و تخم مرغ آغشته شده‌اند را روی توری فر قرار دهید تا اضافه مخلوط آرد و البته تخم مرغ آن بریزید بعد آن‌ها را در یک سرخ کن یا تابه مناسب که روغن کافی داخلش ریخته‌‎اید و داغ شده بگذارید و اجازه دهید مرغ کاملا طلایی شود. تقریبا برای پخت هر طرف مرغ باید ۷ تا ۸ دقیقه زمان بگذارید بعد آن را از تابه خارج کنید و روی دستمال جاذب روغن بگذارید تا روغن آن گرفته شود. در نهایت مرغ سوخاری با آرد سفید شما آماده است می‌توانید آن را با سیب زمینی سرخ کرده و سالاد کلم میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید

تهیه و پخت مرغ سوخاری در منزل با کمک آرد سفید خیلی ساده است و می‌توانید به آن به عنوان یک غذای فوری نگاه کنید. اما برای تهیه این غذا هم مثل خیلی از غذاهای دیگر باید نکات و فوت‌وفن‌های آن را کامل بدانید.

استفاده از آرد سوخاری در کنار آرد سفید

برای داشتن مرغی سوخاری تردتر می‌توانید از آرد سوخاری هم در کنار آرد سفید استفاده کنید. با این کار مرغ سوخاری شما تردتر، خوشمزه‌تر و با رنگ طلایی بهتری خواهد بود. اما دقت کنید که کالری آرد سوخاری بیشتر از آرد سفید است بنابراین اگر می‌خواهید غذایتان رژیمی‌تر باشد بهتر است آرد سوخاری استفاده نکنید. البته برای اینکه مرغ سوخاری با آرد سوخاری، کالری کمتری داشته باشد، می‌توانید از روش پخت در فر به جای سرخ کردن استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید در فر

برای تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید در فر، بعد از اینکه مرغ‌ها را طبق دستور پخت بالا در مخلوط آرد و تخم مرغ آغشته کردید، آن‌ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است، قرار دهید. سپس فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و مرغ‌ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی و ترد شوند. طرز تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی را می‌توانید با جزییات کامل در کتاب کاله مطالعه کنید. در این روش، نیازی به استفاده از روغن زیاد نیست و مرغ سوخاری سالم‌تر و کم‌کالری‌تر خواهد بود. اما در کنار این روش می‌توانید مرغ سوخاری را در توستر هم بپزید. طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر را در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

استفاده از قسمت‌های مختلف مرغ برای تهیه مرغ سوخاری

برای مرغ سوخاری می‌توانید از سینه مرغ یا ران مرغ استفاده کنید. سینه مرغ به دلیل داشتن چربی کمتر، کالری کمتری دارد و زودتر می‌پزد. ران مرغ چربی و طعم بیشتری دارد و بعد از پخت، لطیف‌تر می‌شود.

طعم دار کردن مرغ سوخاری

برای طعم‌دار کردن بیشتر مرغ سوخاری می‌توانید از ادویه‌های دلخواه خود مانند آویشن، پودر زنجبیل یا پودر دارچین استفاده کنید.

سس مناسب برای سرو همراه مرغ سوخاری

انتخاب سس مناسب برای سرو همراه مرغ سوخاری به سلیقه شما و نوع پخت مرغ بستگی دارد. با این حال، سس‌‎های بر پایه مایونز، سس‌های بر پایه گوجه فرنگی و حتی سس سویا مناسب هستند. اما اگر دوست دارید می‌توانید طرز تهیه انواع سس مناسب مرغ سوخاری را در کتاب کاله بخوانید.

دیدگاه ها