طرز تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی، خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

اگر عاشق مرغ سوخاری هستید اما باید مرغ سوخاری سالم بخورید بهترین کار این است که آن را در فر بپزید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری را مرور کرده بودیم و در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه مرغ سوخاری در فر به شکل سالم را بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی

  • مرغ ۱ کیلوگرم
  • دوغ ۱ فنجان
  • نمک ۲ قاشق چای‌خوری
  • فلفل ۱ قاشق چای‌خوری
  • آرد همه منظوره ۱ فنجان
  • پودر سوخاری نصف فنجان
  • پاپریکا دودی ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

۱. گرم کردن فر

گرم کردن فر برای تهیه مرغ سوخاری

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری در فر این است که فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. برای این کار فر را روشن کنید و داخل آن سینی فر را که رویش کاغذ روغنی را قرار داده‌اید را بگذارید تا گرم شود تا در نهایت مرغ سوخاری بهتری داشته باشید.

۲. آماده کردن مرغ

در یک کاسه مرغ، دوغ، نصف نمک و فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. در ظرفی جداگانه آرد، پودر سوخاری، نصف باقی‌مانده نمک، فلفل و پاپریکا دودی را با هم مخلوط کنید. با استفاده از انبر، تکه‌های مرغ مرینیت شده را بردارید و مایع اضافی را خوب بگیرید. با حرکت سریع، مرغ را از دو طرف در ظرف مخلوط آرد قرار دهید تا مرغ کاملا به مخلوط آرد آغشته شود.

۳. پخت مرغ سوخاری در فر

قرار دادن تکه های مرغ در فر برای تهیه مرغ سوخاری

سینی فر را با روغن چرب کنید. کاغذ روغنی می‌تواند از چسبیدن مرغ به ظرف فر جلوگیری کند. مرغ سوخاری را روی سینی فر بچینید و در دمای ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا بپزد، فقط حواستان باشد میان هر تکه مرغ کمی فاصله بگذارید. مرغ سوخاری شما با فر گازی به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه می‌پزد بعد از آن باید آن را برگردانید تا روی دیگرش هم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر خوب بپزد و سرخ شود.

نکته: اگر از فر برقی استفاده می‌کنید باید دمای آن را روی درجه ۶ قرار دهید.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

تهیه و پخت مرغ به شکل سوخاری از آن دسته غذاهایی است که می‌توان با رعایت نکات و فوت‌وفن‌های آن، به راحتی در منزل تهیه کرد.

تهیه مرغ سوخاری در تابه

مرغ سوخاری را می‌توانید طبق دستور بالا آماده کنید و به جای فر، آن را در ماهیتابه‌ای که روغن در آن ریخته‌اید و خوب داغ شده بگذارید تا سرخ شود. زمان پخت مرغ در این حالت برای هر تکه حدود ۱۵ دقیقه است.

آرد یا نشاسته ذرت

آرد به دلیل نشاسته کمتری که دارد باعث می‌شود مرغ در حین پخت تردتر شود اما خشک نشود. اما نشاسته ذرت به‌خاطر نداشتن گلوتن مناسب افرادی است که به گلوتن حساسیت دارند و از طرف دیگر نشاسته ذرت بافتی سبک‌تر برای مرغ سوخاری ایجاد می‌کند. نشاسته ذرت همچنین به دستیابی رنگ طلایی کمک می‌کند. پس بهتر است در تهیه مرغ سوخاری از ترکیب آرد همه منظوره و نشاسته ذرت استفاده کنید تا حاصل کارتان مرغ سوخاری تردتر و طلایی‌تری باشد.

آرد مناسب برای مرغ سوخاری

هرچه میزان پروتئین آرد بیشتر باشد، روغن بیشتری جذب می‌کند. آرد همه منظوره به دلیل داشتن پروتئین متوسط، بهترین آرد برای سرخ کردن بخصوص سرخ کردن مرغ سوخاری است.

دیدگاه ها