طرز تهیه چیزکیک تیرامیسو بدون فر؛ یک دسر خوشمزه همراه ویدیو

طرز تهیه چیزکیک تیرامیسو
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

چیزکیک تیرامیسو ترکیب دو دسر خوشمزه و پرطرفدار تیرامیسو و چیز کیک است که طعم بی‌نظیرش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این دسر پر خامه و پنیر را می‌توانید به راحتی در خانه تهیه و در یک عصر پائیزی کنار کسانی که دوستشان ‌دارید نوش جان کنید. این چیزکیک نیازی به پخت ندارد و کاملا به صورت یخچالی آماده می‌شود؛ پس حتی اگر دسترسی به فر هم نداشته باشید می‌توانید این دسر را آماده کرده و از طعم دلنشین آن لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام فوت و فن‌های تهیه چیزکیک تیرامیسوی خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه چیزکیک تیرامیسو بدون فر

  • مینارین قنادی پمینا250 گرم
  • پنیر خامه‌ای ویلی 400 گرم
  • شیر کم چرب کالهیک و نیم پیمانه
  • پودر ژلاتینیک قاشق غذاخوری
  • آب سردچهار قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته‌ای100 گرم
  • پودر قهوهیک قاشق غذاخوری
  • بیسکوئیت لیدی فینگربه مقدار لازم

طرز تهیه چیزکیک تیرامیسو بدون فر

مرحله اول

چیزکیک تیرامیسو ترکیبی از دو نوع کیک پرطرفدار و خوشمزه یعنی تیرامیسو و چیزکیک است که طرز تهیه آن‌ها را قبلا به شما آموزش داده‌ایم. جالب است که بدانید تیرامیسو یکی از سه دسر معروف در دنیا است که مردم روزانه پس از وعده غذای اصلی خود آن را میل می‌کنند.

برای تهیه این چیزکیک تیرامیسوی خوشمزه ابتدا باید 250 گرم مینارین قنادی را در کاسه‌ای بریزید و به مدت 10 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کاملا ویپ شود. سپس 400 گرم پنیر خامه‌ای ویلی را در کاسه تمیز دیگری ریخته و برای چند دقیقه ویپ کنید.

مرحله دوم

یک پیمانه شیر به پنیر خامه‌ای ویلی اضافه کنید و برای چند دقیقه هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. حالا حامه قنادی زده شده را به مخلوط پنیر و شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم

یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط و به روش بن‌ماری روی حرارت غیرمستقیم حل کنید.

مرحله چهارم

سپس به شکلات‌ تخته‌ای که از قبل به روش بن ماری روی حرارت غیرمستقیم بخار آب حل کرده‌اید نیم پیمانه شیر اضافه کنید و کمی هم بزنید.

مرحله پنجم

شکلات تخته‌ای را به مخلوط پنیر و خامه اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری پودر قهوه روی آن‌ها بریزید. این ترکیبات را با همزن ویپ کنید تا کاملا یکدست شوند. حالا مایه ژلاتین حل شده را اضافه کنید و برای یک دقیقه هم بزنید.

مرحله ششم

یک قالب کیک‌پزی که ترجیحا دیواره بلندی داشته باشد انتخاب کنید و بیسکوئیت‌های لیدی فینگر را در کف و دیواره آن بچینید طوری که کل قالب را پوشش دهد. سپس مخلوط چیزکیک تیرامیسو را داخل آن بریزید و برای دو تا سه ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آماده شود.

مرحله هفتم

چیزکیک تیرامیسو آماده را از یخچال بیرون بیاورید و از قالب خارج کنید، روی آن را با شکلات و میوه‌های دلخواه ترئین کنید، نوش جان.

دیدگاه ها