طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی خوشمزه و در حد رستوران

طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

آلفردو یک سس کرمی و پنیری است که با مهارت دقیق طبخ می‌شود تا بافتی یک دست و خامه‌ای به غذا ببخشد. ماکارونی فتوچینی هم به دلیل بافت نرم و طعم خنثی، یک تکمیل‌کننده عالی برای این سس است. پخت صحیح این دو با هم، شما را به یک شاهکار آشپزی خانگی رهنمون می‌سازد که همه را شگفت‌زده خواهد کرد. در ادامه، طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی به صورت مرحله به مرحله و با نکات کلیدی برای داشتن بهترین پاستا را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی

  • سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست ۴۵۰ گرم
  • پودر سیر نصف قاشق چایخوری
  • پودر پیاز نصف قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • کره ۸ قاشق غذاخوری
  • خامه ۲ فنجان
  • سیر رنده شده ۱ حبه
  • پنیر پارمزان رنده شده ۱ فنجان
  • ماکارونی فتوچینی ۲۵۰ گرم
  • جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی

۱. به جوش آوردن آب برای آبکش کردن فتوچینی

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی درست مثل طرز تهیه انواع پاستای ساده ابتدا یک قابلمه بزرگ آب را روی گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. حتما به ازای هر لیتر آب یک قاشق غذاخوری نمک بریزید.

۲. مزه‌دار کردن و پختن مرغ

مزه دار کردن مرغ برای تهیه پاستا

پودر سیر، پودر پیاز، نصف قاشق چایخوری نمک و حدود یک‌چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید تا مخلوط شوند. مخلوط را به طور مساوی روی دو طرف سینه مرغ بپاشید. (مرغ را می‌توانی ۸ ساعت قبل از پخت مزه‌دار کنید و در یخچال بگذارید).

۳. پخت مرغ

یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید سپس یک لایه روغن (حدود یک قاشق غذاخوری) بریزید و آن را بچرخانید تا کف تابه را بپوشاند. سینه‌های مرغ را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا طرف اول آن طلایی شود. مرغ را برگردانید و سمت دوم را ۲ دقیقه دیگر بپزید. حرارت را ملایم کرده و در ظرف را بپوشانید. ۳ تا ۵ دقیقه یا تا زمانی که مرغ پخته شود بپزید. در نهایت هم مرغ را روی تخته برش دهید تا در حین پختن سس استراحت کند.

۴. پخت و آبکش کردن فتوچینی

در حالی که مرغ در حال پختن است، پاستا را به آب در حال جوش اضافه کنید و ۸ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که آل دنته شود اجازه دهد بجوشد سپس آن را در آبکش بریزید و تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

۵. آماده کردن سس آلفردو

تابه را روی گاز قرار دهید سپس تکه‌های کره را به ماهیتابه اضافه کنید. وقتی کره ذوب شد و دیگر حباب نداد خامه و سیر و نمک را اضافه کنید. خامه را به جوش بیاورید و بپزید، گه‌گاهی هم بزنید تا سس آلفرود شروع به کم شدن و غلیظ شدن کند. این زمان باید حدود ۵ دقیقه طول بکشد. در نهایت تابه را از روی حرارت بردارید و پنیر پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید تا سس یکدست به نظر برسد.

۶. مخلوط کردن مواد

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی، ماکارونی فتوچینی پخته و آبکش شده را به ماهیتابه اضافه کنید و با استفاده از انبر آن را داخل سس بریزید و خوب هم بزنید. اگر دوست داشتید آن را به ظرف سرو منتقل کنید یا برای سرو در تابه نگه دارید. مرغ را به قطعات کوچک برش دهید و روی پاستا بچینید و آب آن را که ممکن است در حین استراحت خارج شده باشد، اضافه کنید. پارمزان و جعفری را برای تزیین روی آن‌ها بپاشید و بلافاصله سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی

طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی

همان‌طور که دیدید و خواندید تهیه و پخت پاستا آلفردو با فتوچینی کار ساده‌ای است البته اگر نکات و فوت‌وفن‌های آن را هم با دقت رعایت کنید.

نگهداری باقیمانده پاستا

در صورت اضافه آمدن پاستا آلفردو با فتوچینی، آن را به ظرف مناسب نگهداری منتقل کرده و تا ۳ روز در یخچال قرار دهید. به خاطر داشته باشید که سس توسط پاستا جذب می‌شود بنابراین زمان مصرف مجدد ابتدا آن را در ماهیتابه با مقدار کافی آب مرغ یا خامه بیشتر گرم کنید تا سس شل شود. پاستا فتوچینی مرغ آلفردو را می‌توانید با سالاد سزار کبابی و نان سیر کره‌ای در خانه سرو کنید.

نکات مربوط به انتخاب پاستا فتوچینی

بهتر است برای تهیه پاستا فتوچینی به پخت درست فتوچینی و البته نگه داشتن آب پختش دقت داشته باشید.

  • پاستا را به درستی بپزید: پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته بپزید تا به حد دلخواهتان سفت یا نرم شود.
  • آب پخت پاستا را دور نریزید: مقداری از آب پخت پاستا را نگه دارید تا در صورت نیاز به سس اضافه کنید.

استفاده از مواد متنوع در سس و پاستای آلفردو

می‌توانید برای طعم بهتر به سس آلفردو به آن مقداری سیر، پیاز، قارچ یا سبزیجات دیگر اضافه کنید. البته حتی می‌توانید در تهیه این غذا هم تنوع بیشتری به مواد داخل پاستا دهید و مثلا از قارچ خرد شده و تفت داده شده در کره هم استفاده کنید.

دیدگاه ها