طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس به روش مجلسی و رستورانی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس
آسان
5-6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سالاد ماکارونی یک پیش‌غذا یا حتی غذای اصلی است که می‌توان هم آن را کاملا به صورت گیاهی درست کرد، هم مرغ و کالباس در آن ریخت و متفاوتش کرد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ را مرور کردیم این بار و در ادامه طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس را مرور می‌کنیم. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

  • ماکارونی فرمی یک بسته
  • کالباس دو فنجان
  • سس مایونز یک‌‌ونیم فنجان
  • پیازچه (ریز خرد شده) یک‌سوم فنجان
  • جعفری (تازه، ریز خرد شده) یک‌چهارم فنجان
  • سس خردل یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو دو قاشق غذاخوری
  • خیارشور ( ریز خرد شده) ۸ عدد
  • فلفل دلمه‌ای (خرد شده) یک‌دوم فنجان
  • هویج (خرد شده) دو عدد
  • روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

۱. آماده کردن مواد داخل سالاد

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس آماده کردن مواد داخل سالاد است. دقت داشته باشید بخشی از مواد داخل سالاد، مثل ماکارونی را باید آبکش کنید و برخی مثل هویج را باید بپزید و باقی را بعد از خرد کردن باید آماده کرده تا در نهایت با ماکارونی و هویج مخلوط کنید.

پس ابتدا موادی که باید خرد شوند از جمله کالباس، جعفری، پیازچه، هویج، فلفل دلمه‌ای و خیارشور را آماده و خرد کنید. سپس هویج را بگذارید تا اندکی با آب بپزد. سپس این مواد را گوشه‌ای بگذارید و سراغ آبکش کردن و پختن ماکارونی بروید.

درست مثل آماده کردن همه غذاهایی که ماکارونی در آن استفاده می‌شود اول باید ماکارونی را آبکش کنید، برای این کار کافی است در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و بگذارید با نمک بجوشد بعد از جوش آمدن، ماکارونی را اضافه کرده و بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برحسب نوع ماکارونی بپزد و آبکش کنید و بگذارید خنک شود.

نکاتی برای آبکش کردن ماکارونی

مراقب باشید ماکارونی را خیلی کم یا خیلی زیاد نپزید. بهتر است آن را تا زمانی که نرم شود بپزید اما نرمیش آنقدری نباشد که له شده باشد.

برای اینکه ماکارونی تمام سس را جذب نکند، آن را خوب آبکش کنید و قبل از مخلوط کردن سس اجازه دهید کاملا خنک شود. فقط ماکارونی را هر چند وقت یکبار در حین سرد شدن هم بزنید تا به هم نچسبد.

۲. آماده کردن سس سالاد ماکارونی

تهیه سس سالاد ماکارونی با کالباس

بعد از آماده کردن مواد داخل سالاد ماکارونی نوبت آماده کردن سس است. برای تهیه سس ماکارونی کافی است آبلیمو، سس مایونز و سس خردل را به همراه روغن زیتون و نمک و فلفل و آویشن مخلوط کنید. سس شما آماده است.

۳. آماده کردن سالاد ماکارونی و سرو آن

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس این است که سس و مواد را با هم مخلوط کنید. کافی است در ظرف مناسب سروتان مواد داخل سالاد را بریزید و سپس سس را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به خورد مواد داخل سالاد برود. سالاد ماکارونی شما آماده است. نوش جان!

نکات مهم برای تهیه سالاد ماکارونی

برای تزیین سالاد ماکارونی می‌توانید از ایده‌های مطرح شده در مطلب روش تزیین سالاد ماکارونی استفاده کنید.

اگر از علاقه‌مندان به سالاد ماکارونی هستید توصیه می‌کنیم طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده و طرز تهیه ساندویچ ماکارونی را هم مطالعه کنید.

علاقه‌مندان و عاشقان ماکارونی می‌توانند با تهیه انواع ماکارونی فرمی غذاهای مختلفی از جمله طرز تهیه کوکوی ماکارونی را در کتاب کاله آوردیم در کنار طرز تهیه ماکارونی ساده را مطالعه کنند.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

نکاتی برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

سالاد ماکارونی غذایی خوشمزه است که هم می‌توانید آن را برای یک وعده غذایی در خانه آماده کنید هم با آن مهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان را بیارید. از طرف دیگر چون این غذا سرد سرو می‌شود، می‌توانید آن را برای پیک‌نیک‌ها هم تهیه کنید. اما نکته مهم این است که این غذا را هم باید با دقت تهیه کنید و خوب است نکاتی را برای تهیه بهتر آن بدانید.

سس سبک‌تر و طعم‌دار برای سالاد پاستا

خیلی‌ها بنابه‌دلایلی نباید سس بخورند یا سس‌هایشان باید سبک و کم کالری باشد در این صورت بهتر است سس مایونز و خردل استفاده نکنند و به جای آن‌ها مقداری ماست کم چرب جایگزین کنند. یا حتی اگر گیاه‌خوارند صرفا از روغن زیتون استفاده کنند و سالاد را با ادویه‌هایی مثل پودر سیر، آویشن و سبزیجات مثل شوید و جعفری معطر و جذاب کنند. طرز تهیه انواع سس سالاد ماکارونی را می‌توانید با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

گزینه‌های مناسب برای تنوع دادن به سالاد ماکارونی

دستور تهیه سالاد ماکارونی با کالباسی که ما اینجا گفتیم خیلی ساده است شما می‌توانید سالادتان را با سبزیجات، انواع پنیر و گوشت مثل گوشت مرغ متنوع کنید. حتی اضافه کردن تخم مرغ آب‌پز یا سیب زمینی هم گزینه مناسبی برای کامل کردن این سالاد است. طرز تهیه تخم مرغ آبپز و طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

روش نگهداری سالاد ماکارونی

اگر سالاد ماکارونی را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید تا سه روز ماندگاری دارد. در روز دوم بهترین طعم را دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم سالاد ماکارونی را از قبل تهیه کنید! برای ایمنی غذا هم بهتر است سالاد ماکارونی را بیش از ۲ ساعت در دمای اتاق نگذارید.

دیدگاه ها