طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی بی‌ نهایت خوشمزه و آسان

آسان
4-6 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سالاد ماکارونی یک غذای خوشمزه است که می‌توانید همیشه هم برای خانواده، هم برای میهمانان‌تان تهیه کنید. این غذا را می‌توانید با مواد غذایی مختلفی بپزید. قبلا طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده را با هم مرور کردیم. در ادامه طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی را مرور می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

  • ماکارونی فرمی ۲ لیوان
  • سیب زمینی ۴ عدد
  • هویج ۵ عدد
  • نخود فرنگی ۲ لیوان
  • خیارشور ۱۰ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • کالباس ۵۰۰ گرم
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • آبلیمو و کره به مقدار لازم
  • آویشن، نمک و فلفل و شوید به مقدار لازم
  • پیازچه یک لیوان

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

۱. آماده کردن مواد داخل سالاد ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی این است که سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بعد مربعی خرد کنید و آن را با نمک، فلفل و کره بپزید. حواستان باشد سیب زمینی‌ها در حین پخت له نشوند.

در ادامه باید هویج را هم به صورت نگینی خرد کنید و بعد آن را همراه نخود فرنگی در یک ظرف بریزید و بگذارید بپزد. در همین زمان تخم‌مرغ‌ها را هم بگذارید بپزد. طرز تهیه تخم مرغ آبپز را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

زمانی که سیب‌زمینی، هویج و نخود فرنگی می‌پزند، مقداری آب در قابلمه مناسب برای ماکارونی بریزید و بعد که جوش آمد ماکارونی را اضافه کنید و اجازه دهید خوب بپزد. حالا که همه مواد پخته شدند، نوبت آن است که بگذارید خنک شوند. در همین زمان به سراغ خرد کردن خیارشور و کالباس و پیازچه بروید. (آن‌ها را هم به صورت نگینی خرد کنید).

حالا که تخم مرغ‌ها پخته، پوست آن‌ها را بکنید و سفیده و زرده را از هم جدا کنید.

۲. آماده کردن سس و مخلوط کردن آن با مواد سالاد ماکارونی

حالا باید سس سالاد ماکارونی با سیب زمینی را آماده کنید، برای این‌کار به سس مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند.

در ادامه همه مواد بالا را که پخته شدند باید با هم مخلوط کنید اما دقت کنید زرده تخم را نباید ابتدا اضافه کنید. پس ابتدا نخود فرنگی، سیب زمینی، هویج و سفیده تخم مرغ را که ریز خرد کرده‌اید به همراه خیار شور و کالباس در ظرف مناسب سرو بریزید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بعد ماکارونی فرمی را اضافه کنید و باز مواد را هم بزنید.

در انتها زرده تخم مرغ را رنده کنید و روی سالاد بریزید. بعد سس را اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا سس به خرد مواد برود. اکنون سالاد شما آماده شده است. آن را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد از این مدت سالاد ماکارونی با سیب زمینی شما آماده سرو است و می‌توانید آن را تزیین کنید و نوش جان کنید. روش تزیین سالاد ماکارونی را در کتاب کاله مطالعه کنید.

نکته

در طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی می‌توانید به جای آن که زرده و سفید را جدا کنید آن را صورت کامل دو نصف یا چهار یا هشت بخش تقسیم کنید و برای روی سالاد از آن استفاده کنید.

برای تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی می‌توانید از مواد دیگر مثلا سبزیجاتی مثل کاهو، ذرت و کرفس هم استفاه کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی و تخم مرغ

نکات تکمیلی برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

برای تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی نکاتی وجود دارد که خوب است آن‌ها را هم بدانید.

سالاد ماکارونی با سیب زمینی با کالری کمتر

اگر رژیم دارید یا می‌خواهید کالری کمتری مصرف کنید می‌توانید برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی خود به جای سس مایونز از روغن زیتون و سرکه استفاده کنید.

سالاد ماکارونی با سیب زمینی را چه مدت می‌توان نگهداری کرد؟

این دستور غذا را می‌توانید در ظرف دربسته در یخچال حدود چهار تا پنج روز نگهداری کنید. فقط به خاطر داشته باشید سالاد ماکارونی از آن دسته غذاهاست که می‌توانید روز قبل از مهمانی یا مراسم درست کنید و روز بعد آن را با خود ببرید.

چرا سالاد سیب زمینی ماکارونی من آبکی است؟

هم سالاد سیب زمینی و هم سالاد ماکارونی وقتی مدتی باقی می‌مانند سفت می‌شوند. اگر متوجه شدید که سالاد شما آبکی است، یکی از مشکلات می‌تواند نوع سیب زمینی مورد استفاده شما باشد و یادتان باشد حتما پس از آبکش کردن سیب‌زمینی‌ها، اگر هنوز آبکی به نظر می‌رسند را برای چند دقیقه دوباره روی اجاق گاز قرار دهید تا رطوبت اضافی آن از بین برود.

دیدگاه ها