تزیین سالاد ماکارونی با بیش از ۷۰ ایده خلاقانه + عکس

روش های مختلف تزیین سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یک سالاد خوشمزه است که با یک تزیین جذاب می‌تواند خاص‌ترین سالاد مجلس‌تان باشد. در ادامه این مطلب و در تکمیل مطالب طرز تهیه سالاد ماکارونی و طرز تهیه سالاد ماکارونی و مرغ انواع روش‌های تزیین سالاد ماکارونی را با هم مرور می‌کنیم.

سالاد ماکارونی، غذایی خوشمزه و مناسب انواع مجالس

سالاد ماکارونی یک غذای سالم از نوع سالاد است چون به صورت سرد سرو می‌شود. از طرف دیگر این سالاد جذاب را معمولا با یک یا چند نوع پاستای فرمی در شکل‌های مختلف تهیه می‌کنند و اغلب با سس حاوی سرکه، روغن یا سس مایونز تزیین و طعم‌دار می‌شود.

معمولا از این سالاد به عنوان پیش غذا، غذای جانبی و گاهی به عنوان غذای اصلی استفاده می‌شود. یکی از نکات مهم در تکمیل سالاد ماکارونی روش تزیین آن است که آن را خاص کند. یکی از روش‌های مناسب برای متفاوت کردن سالاد ماکارونی استفاده از انواع ماکارونی شکلی است. اما اگر می‌خواهید خیلی خاص‌تر باشید روش‌های زیر را استفاده کنید.

انواع روش های تزیین سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی را می‌توان به روش‌های مختلف تزیین کرد. کافی است ظرف مناسب انتخاب کنید یا مواد رنگارنگ به آن اضافه کنید. در ادامه بخشی از روش‌های تزیین این نوع سالاد را می‌بینیم:

انواع دیزاین سالاد ماکارونی با ظروف مختلف مناسب انواع مراسم

درست مثل انواع سالاد که می‌توان روش‌های مختلفی برای تزیین استفاده کرد. سالاد ماکارونی را هم می‌توان به روش‌های مختلف تزیین کرد. برای تزیین هم می‌توان از ظروف مختلف استفاده کرد هم از قالب استفاده کرد و هم ترکیبات آن را به شکل‌های مختلف فرم داد و به این وسیله آن را در مجالس و مهمانی‌ها استفاده کرد.

سالاد ماکارونی در شیشه

این شیوه تزیین بسیار مناسب همراه بردن سالاد به سر کار و مدرسه است. بنابراین اگر می‌خواهید سالاد ماکارونی‌تان را با خود به سر کار ببرید یا می‌خواهید آن را به فرزندان بدهید تا با خود به مدرسه ببرد می‌توانید برای تزیین از این روش استفاده کنید.

تزیین سالاد ماکارونی برای محل کار

دیزاین سالاد ماکارونی در ظروف یکبار مصرف مناسب مجالس

اگر قرار است به عنوان پیش غذایتان سالاد ماکارونی سرو کنید، یکی از بهترین روش‌های دیزاین سالاد ماکارونی این است که آن را در ظروف شیشه‌ای یک‌بارمصرف در اشکال مخلتف مثل تصویر روبرو بریزید.

تزیین سالاد ماکارونی در ظرف یکبار مصرف برای مجالس و مهمانی ها

سالاد ماکارونی برای سرو در مهمانی‌های مختلف به شکل ساده

اگر می‌خواهید خیلی سریع کارتان راه بیافتد خوب است سالاد ماکارونی را در ظرف‌های یکبار مصرف بریزید و به تعداد زیاد روی میز سروتان قرار دهید.

ماکارونی برای سرو در محل کار

سالاد خود را می‌توانید در ظرف‌های شیشه‌ای یا یک‌بار مصرف کوچک بریزید و به این ترتیب آن را راحت هر کجا خواستید برای سرو ببرید.

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی جدید

تزیین سالاد ماکارونی قالبی

یکی از روش‌های خوب و راحت تزیین سالاد استفاده از قالب کیک است اما می‌توان در کنار این روش از سبزیجاتی مثل برگ کاهو و کلم به عنوان ظرف و در عین حال وسیله تزیین استفاده کرد. در ادامه آموزش تزیین قالبی را به شکل تصویر می‌بینیم:

سالاد ماکارونی قالبی

سالاد ماکارونی را می‌توانید با قالب‌های کیکی که دارید قالبی کنید و به این ترتیب آن را نگین سفره خود کنید. این روش یکی از بهترین روش‌های تزیین سالاد ماکارونی برای تولد است.

تزیین سالاد ماکارونی به شکل قالبی برای تولد و مهمانی

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی قالبی برای تولد به شکل کیک

اگر قالب کیک دارید می‌توانید خیلی راحت سالاد ماکارونی خود را در آن بریزید و برگردانید و بعد رویش را با هویج رنده شده شبیه کیک کنید.

تزیین سالاد ماکارونی برای تولد

دیزاین سالاد ماکارونی با اضافه کردن انواع پنیر یا سبزیجات و مواد دیگر

یکی از روش‌های خوب جذاب کردن سالاد این است که مواد رنگارنگ به آن اضافه کنید. این مواد می‌تواند شامل انواع پنیر، سبزیجات رنگارنگ که به شکل‌های مختلف برش داده شده باشد یا استفاده از تخم مرغ و انواع کالباس و خیارشور باشد.

استفاده از انواع پنیر برای دیزاین سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی را می‌توانید با انواع پنیر مثل پنیر پارمسان یا پنیرهای رنگی مثل پنیر گودا یا پنیر پستو کیوب تزیین کنید تا سالادتان خوش‌رنگ و خاص شود.

تزیین سالاد ماکارونی با انواع پنیر

سالاد ماکارونی با استفاده از کاهو

شاید بد نباشد سالاد ماکارونی‌تان را با کاهو کامل‌تر کنید. اما به جای آن که ماکارونی را در آن خرد کنید از کاهو درست مثل تصویر به عنوان ظرف سرو استفاده کنید.

تزیین سالاد ماکارونی خاص

دیزاین سالاد با سبزیجات مختلف به رنگ‌های مختلف

سالاد ماکارونی خود را می‌توانید با انواع سبزیجات رنگارنگ هم کامل‌تر کنید و هم شکل بهتری به آن بدهید.

تزیین سالاد ماکارونی ساده

سالاد ماکارونی با تخم مرغ آب پز

اگر دنبال یه روش ساده برای دیزاین سالاد خود هستید و از طرفی می‌‎خواهید این غذا کامل‌تر شود می‌توانید از تخم مرغ آب‌پز برای تزیین استفاده کنید.

شکل دادن به سالاد با استفاده از سبزیجات و ماکارونی رنگی

یکی از راه‌های مناسب برای تنوع دادن به شکل سالاد ماکارونی‌تان این است که از ماکارونی‌های رنگی استفاده کنید یا سبزیجات موجود در سالاد را با قالب‌های شکلی برش دهید تا سالادتان زیباتر شود.

دیزاین سالاد ماکارونی برای کودکان

ماکارونی همیشه جزو غذاهای محبوب در میان کودکان بوده اما برای جذاب‌تر کردن آن می‌توانید این سالاد را به سبک و شکلی درست کنید که چشم کودک را بیشتر جذب کند:

استفاده از ظرف‌های شکل‌دار برای تزیین

سالاد ماکارونی را می‌توانید هم برای بزرگ‌ترها هم کوکان در ظرف‌های خاص که طرح خاص دارند مثل ظروفی که شبیه حیوانات هستند مثل شکل مقابل بریزید و میوه‌های خاص مثل آووکادو در کنارش استفاده کنید.

سالاد ماکارونی برای هالووین

سالاد ماکارونی یکی از غذاهای مناسب برای جشن‌های مختلف از جمله هالووین است. برای تزیین مشابه شکل مقابل می‌توانید از پنیر به شکل روح یا خیاری که سوراخ شده استفاده کنید.

تزیین سالاد ماکارونی برای بچه ها

تزیین به شکل حیوانات برای کودکان

تزیین کردن ظرف غذای کودکان در با اشتها غذا خوردن آنها بسیار موثر است. اما سالاد ماکارونی را می‌توانید با اضافه کردن مواد و شکل دادن به مواد به شکل حیوانات درآورد یا از ظرف‌های مناسب کودکان استفاده کرد.

تزیین سالاد ماکارونی برای کودکان

انواع تزیین سالاد ماکارونی به روایت تصویر

به خاطر داشته باشید که تزیین هر غذایی یک هنر است. بنابراین در ادامه برای ایده گرفتن شما عکس‌های مختلفی از تزیین سالاد آورده‌ایم.

نویسنده

حبیبه مجیدی

مترجمی بودم که دوست داشت روزنامه‌نگار باشد؛ روزنامه‌نگاری شدم که به دنیای روابط عمومی آنلاین کشیده شد و در نهایت نویسنده‌ای شدم تا همچنان بیاموزم.

بیشتر بخوانید

دیدگاه ها