طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مجلسی و لذیذ

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ
آسان
5-6 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سالاد ماکارونی از آن دسته غذاهای سردی است که مناسب مهمانی‌ها و دورهمی‌هاست. این غذای خوشمزه را می‌توان به روش‌های مختلف و با مواد مختلف تهیه کرد که طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده را می‌توانید در دستورالعمل‌های گذشته کتاب کاله بخوانید. اما یکی دیگر از روش‌های متداول تهیه سالاد ماکارونی تهیه آن با مرغ است که در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

  • ماکارونی فرمی یک بسته
  • مرغ ۴۰۰ گرم
  • هویج سه عدد
  • خیارشور به مقدار لازم
  • ذرت ۲۰۰ گرم
  • ماست چکیده به مقدار لازم
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • آب‌لیمو ترش به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • آویشن، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

۱. پخت و آماده کردن مرغ

پخت مرغ برای سالاد ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ، تهیه و پخت مرغ مورد نیاز است. برای این کار سینه مرغ را با مقداری پیاز و آب در قابلمه بگذارید و اجازه دهید به مدت ۳۵ دقیقه خوب بپزد. بعد از این که مرغ آماده شد، باید آن را یا ریش‌ریش کنید یا نگینی خرد کنید.

نکات مهم:

  • وقتی مرغ را روی حرارت می‌گذارید مقداری کف روی قابلمه را می‌گیرد، آن کف را با ملاقه بگیرید و دور بریزید تا آب مرغتان تمیز باشد.
  • برای گرفتن بوی زهم مرغ‌تان می‌توانید از سیر و برگ بو هم استفاده کنید.

۲. آبکش کردن ماکارونی

آبکش کردن ماکارونی برای سالاد ماکارونی

دومین مرحله از تهیه سالاد ماکارونی با مرغ این است که در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و اجازه دهید به جوش آید، سپس یکی از انواع ماکارونی فرمی را که دوست دارید به آب جوش آمده اضافه کنید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برحسب آن‌چه روی بسته ماکارونی‌تان نوشته بگذارید بجوشد.

بعد ماکارونی را آبکش کنید و رویش آب سرد بریزید تا نشاسته اضافه آن خالی شود. ماکارونی شما آماده است. آن را گوشه‌ای بگذارید.

۳. تهیه سس سالاد ماکارونی

طرز تهیه سس سالاد ماکارونی

تهیه سس سالاد ماکارونی یکی از مهمترین بخش‌های تهیه این غذاست. برای تهیه سالاد ماکارونی باید روغن زیتون، آب لیمو، سیر، نمک و فلفل را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

۴. تهیه و مخلوط کردن مواد سالاد ماکارونی

مخلوط کردن مواد سالاد ماکارونی

مرغ پخته شده، هویج و ذرت پخته و خیارشور نگینی خرد شده را به پاستا اضافه کنید. سس را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

برای طعم بهتر، اجازه دهید سالاد حدود ۳۰ دقیقه قبل از سرو در دمای اتاق بماند. در صورت تمایل با ریحان اضافی و پنیر پارمزان سالاد ماکارونی خود را تزئین کنید.

نکات مهم:

اگر به هر دلیلی دوست ندارید مرغ داخل سالادتان بریزید می‌توانید آن را حذف کنید. برای تهیه سالاد ماکارونی بدون مرغ می‌توانید طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده را در کتاب کاله مطالعه کنید.

سالاد ماکارونی را می‌توانید در مناسبت‌های مختلف تهیه کرده و آن را به روش‌های مختلف تزیین کنید. روش های تزیین سالاد ماکارونی را هم می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

البته در کنار این‌ها می‌توانید طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس و طرز تهیه ساندویچ ماکارونی را هم در کتاب کاله مطالعه کنید.

تزیین سالاد ماکارونی

نکاتی برای تهیه سالاد ماکارونی

برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ هم خیلی ساده با کمترین مواد این غذا را درست کنید، هم می‌توانید به آن تنوع دهید، از طرف دیگر سالاد ماکارونی را می‌توانید چندین روز مصرف کنید. در ادامه برخی از نکاتی که باید در تهیه سالاد ماکارونی رعایت کنید را آورده‌ایم:

گزینه‌های متفاوت برای تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی از آن دسته غذاهایی به شمار می‌رود که در تهیه آن دستتان باز است و می‌توانید با توجه به مواد موجود و حتی سلایق شخصی خودتان یا عزیزانتان آن را متنوع تهیه کنید. از جمله گزینه‌های متنوعی که می‌توانید به سالاد ماکارونی خود اضافه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیتون اضافه کنید!
  • پنیر پارمزان یا پنیر فتا یا پنیر بز خرد شده استفاده کنید. می‌توانید حتی پنیر موزارلای تازه هم به سالاد ماکارونی‌تان اضافه کنید. البته اگر رژیم دارید بهتر است حواستان به کالری ماکارونی باشد.
  • انواع سبزیجات از جمله پیازچه، فلفل دلمه‌ای، اسفناج و حتی مقداری کاهو، ریحان تازه و گوجه گیلاسی به همراه نخود فرنگی از جمله سبزیجاتی است که می‌توانید در سالاد ماکارونی استفاده کنید.
  • به جای مرغ پخته شده می‌توانید بوقلمون پخته یا ژامبون مکعبی جایگزین کنید.

آماده‌سازی و نگهداری سالاد ماکارونی

زودتر درست کنید: بهتر است سالاد ماکارونی را روز قبل از سروتان تهیه کرده و آن را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. اما بهتر است سس سالادتان را همان روز مصرف روی مواد بریزید.

مدت زمان مناسب مصرف سالاد ماکارونی: باقیمانده را به مدت سه روز در یخچال نگهداری کنید. اگر پاستای سالادتان کمی خشک شد کافی است کمی سس ایتالیایی به آن اضافه کنید.

استفاده از انواع ماکارونی فرمی

برای تهیه سالاد ماکارونی می‌توانید از اشکال مختلف ماکارونی فرمی استفاده کنید. اما ماکارونی پنه، فارفاله، روتینی، فوسیلی گزینه‌های خوبی هستند. اگر نیاز دارید که سالادتان بدون گلوتن باشد، از ماکارونی بدون گلوتن استفاده کنید.

روش‌های مختلف تهیه مرغ برای سالاد ماکارونی

رایج‌ترین روش تهیه مرغ سالاد ماکارونی آبپز کردن آن است اما می‌توانید مرغ را کبابی کنید یا بعد از پختن سرخ کنید یا به شکل سوخاری استفاده کنید.

دیدگاه ها