طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی با و بدون مرغ

طرز تهیه پاستا آلفردو
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید پاستای آلفردوی رستورانی را در خانه تهیه کنید؟ پاسخ این سوال را در کتاب کاله خواهید یافت. با دنبال کردن طرز تهیه پاستا آلفردو با و بدون مرغ، در ادامه می‌توانید به راحتی یک پاستا خوشمزه را خودتان در منزل درست کنید و لحظاتی شاد را برای خود و خانواده رقم بزنید.

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با مرغ

  • سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۲ عدد
  • ادویه مناسب پاستا ۲ قاش چایخوری
  • روغن ۱ قاشق غذاخوری
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر خرد شده ۴ حبه
  • خامه غلیظ ۱ پیمانه
  • پاستا (فتوچینی یا پنه) به مقدار لازم
  • پنیر پارمزان رنده شده ۳/۴ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • جعفری خرد شده برای تزئین (اختیاری) به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ

۱. آماده‌سازی مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ درست مثل طرز تهیه پاستا ساده این است که سینه‌های مرغ را با ادویه مناسب و نمک‌مزه دار کنید بعد در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط، روغن را گرم کنید و سینه‌های مرغ را از هر طرف ۷ تا ۸ دقیقه یا تا زمانی که کاملا پخته شود، سرخ کنید و در نهایت مرغ را به ظرفی جدا منتقل کنید.

۲. تهیه سس پاستا آلفردو

اکنون در این مرحله حرارت را به میزان متوسط رو به پایین کاهش دهید. کره و سیر خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود سپس خامه را به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا با کره و سیر مخلوط شود در نهایت حرارت را به میزان متوسط افزایش دهید و اجازه دهید خامه به جوش آید.

۳. پختن پاستا

پخت پاستا فتوچینی در آب

در فاصله‌ای که سس پاستا را آماده می‌کنید بهتر است پاستا را هم آماده کنید. برای این کار در یک قابلمه بزرگ آب را به جوش آورید. پاستا را به آب جوش اضافه کرده و طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی بپزید. قبل از آبکش کردن، نیم پیمانه از آب پاستا را نگه دارید.

۴. ترکیب همه مواد و سرو پاستا

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو زمان آن رسیده که پنیر پارمزان را به سس اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا ذوب شود. پاستای آبکش شده را به همراه کمی از آب پاستا به سس اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. در صورت نیاز، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و بعد مرغ پخته شده را به صورت خلال یا مکعب خرد کرده و روی پاستا بریزید. پاستای آماده را با جعفری خرد شده تزئین کرده و سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه پاستا آلفردو

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ

پاستا آلفردو یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین پاستاهاست که با سس خامه‌ای و پنیر پارمزان تهیه می‌شود. برای تهیه یک پاستا آلفردوی بی‌نظیر، به چند نکته مهم باید توجه کنید:

طرز تهیه پاستا آلفردو بدون مرغ

اگر زمان ندارید یا می‌خواهید گوشت به پاستای خود اضافه نکنید، می‌توانید مرحله تهیه مرغ را حذف کنید و باقی کارها را درست مثل طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ انجام دهید. جزییات تهیه پاستا آلفردو بدون مرغ را قبلا در کتاب کاله مرور کرده بودیم، می‌توانید آن را مطالعه کنید.

نکاتی پیرامون انتخاب پاستا و زمان پخت آن

در طرز تهیه پاستا آلفردو بهتر است از پاستاهایی با سطح زبر مانند پنه یا فتوچینی استفاده کنید چون این پاستا‌ها سس را بهتر به خود جذب می‌کنند. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پاستا آلفردو با فتوچینی را کامل بررسی کرده بودیم، بهتر است به آن مطلب هم سری بزنید تا جزییات تهیه آن را بهتر بدانید.

برای این که پاستای شما نه خیلی نرم شود و نه خیلی سفت باشد، بهتر است پاستا را کمی کمتر از زمان درج شده روی بسته‌بندی بپزید تا هنگام اضافه شدن به سس، به اندازه کافی نرم شود.

اگر دوست دارید که پاستای مورد استفاده در این غذا را هم خودتان تهیه کنید، می‌توانید طرز تهیه خمیر پاستا را هم با جزییات در کتاب کاله بخوانید.

ادویه مناسب پاستا آلفردو

پاستا آلفردو به ادویه‌های زیادی نیاز ندارد. نمک، فلفل سیاه و کمی پودر سیر معمولا برای طعم این پاستا کافی است. اما اگر می‌خواهید طعم‌های دیگری را هم به پاستای خود اضافه کنید، می‌توانید از ادویه‌های زیر استفاده کنید:

  • پودر آویشن: طعم ملایم و گیاهی به سس می‌دهد.
  • پودر ریحان: طعم تازه و دلپذیری به سس می‌بخشد.
  • فلفل قرمز: برای افرادی که طعم تند را دوست دارند، مناسب است.

جایگزین پنیر پارمزان در سس آلفردو

اگر دوست دارید به جای پنیر پارمزان از انواع پنیر دیگر برای تهیه پاستا آلفردو استفاده کنید بهتر است از پنیرهای دیگری مانند پنیر چدار استفاده کنید.

البته پنیر خامه‌ای هم گزینه خوبی برای استفاده در پاستا آلفردو است. طرز تهیه پاستا با پنیر خامه‌ای ویلی را می‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

جایگزین خامه پاستا

خامه یکی از ارکان اصلی پاستاست اما اگر دوست دارید سس آلفردو شما سالم‌تر باشد می‌توانید آن را با ماست یونانی جایگزین کنید. به این ترتیب سس شما سبک‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

استفاده از سبزیجات در تهیه پاستا آلفردو

برای یک طعم متفاوت می‌توانید سبزیجات دلخواه خود مانند قارچ یا نخود فرنگی را به پاستا اضافه کنید. اگر دوست دارید جزییات تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ را بدانید حتما به جزییات تهیه آن در کتاب کاله مراجعه کنید.

سس آلفردو

چیزی که پاستا آلفردو را خاص می‌کند، سس آن است. برای آن‌که سس آلفردوی شما کاملا اصولی و درست تهیه شود باید ابتدا به تناسب کره و پنیر دقت کنید. بنابراین بسته به ذائقه خود برای سس خوشمزه حتما مقدار کافی از کره و پنیر را در سس استفاده کنید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بهبود غلظت سس آلفردو انجام دهید، اضافه کردن مقداری آرد است. اما دقت کنید که آرد را به خوبی تفت دهید تا طعم آرد خام از بین برود.

برای بهبود طعم سس آلفردو حتما سیر تازه یا پودر سیر به سس اضافه کنید.

رقیق کردن سس آلفردو

اگر سس آلفردو شما خیلی غلیظ شد، می‌توانید برای رقیق کردن آن می‌توانید هم مقداری آب پاستا را استفاده کنید هم شیر گرم را اضافه کنید. نکته مهم در تهیه سس آلفردو این است که هنگام اضافه کردن مایعات به سس، آن‌ها را کم‌کم اضافه کنید و مرتبا هم بزنید تا سس یکدست شود.

دیدگاه ها