طرز تهیه چند اسموتی نارنگی

اسموتی نارنگی
آسان
1 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اسموتی یک نوشیدنی تابستانی است، اما در اولین روزهای پاییز، زمانیکه هنوز مرز تابستان و پاییز مشخص نیست، درست کردن و نوشیدن اسموتی نارنگی نقطه پیوند تابستان و روزهای خنک پیش رو است.

فصل پاییز، شروع سرماخوردگی­‌ها و آلرژی‌­هاست. خیلی از ما ترجیح می‌­دهیم با مصرف میوه‌ها و خوراکی­‌های طبیعی تا جای ممکن از بروز بیماری­‌های فصلی پیشگیری کنیم. نارنگی سرشار از ویتامین سی است و ترکیب آن با میوه­‌های دیگر وهمچنین ترکیب لبنیات فواید آن را بیشتر می­‌کند.

به طورکلی نارنگی منبع خوبی از ویتامین A  یا همان بتاکاروتون است. کلسیم و ویتامین C زیادی دارد و با داشتن مقادیر کمی ویتامین B1-6 ، روی، پتاسیم و فسفر و همچنین فیبر، روی سلامت و تقویت ایمنی ‌ بدن تاثیری دارد و از کسالت و بیحالی­هایی که اغلب ما در فصل پاییز تجربه می­کنیم، جلوگیری می‌­کند.

ار طرف دیگر نارنگی ها سرشار از آب هستند که به پاکسازی و سم زدایی بدن کمک می­کنند. متخصصین تغذیه معتقدند ژیم­های غذایی حاوی مرکبات مانند نارنگی‌­ها حتی خطر ابتلا به سرطان مری، دهان و معده را کاهش می‌دهند.

اسموتی نارنگی فقط یک میان وعده خوشمزه نیست، نارنگی با داشتن مقدار بالای فسفر و کلسیم برای تشکیل و ترمیم استخوان و تقویت اسکلت بدن مفید است و داروی طبیعی برای   پوکی استخوان به شمار می ­آید.

خوشبختانه تهیه اسموتی نارنگی خیلی ساده است و در زمانی کمتر از ده دقیقه آماده می­شود. اما قبل از هرچیز بد نیست در مورد انتخاب نارنگی مناسب برای تهیه اسموتی­ها کمی صحبت کنیم. بهترین نارنگی برای اسموتی نارنگی­های کاملا نارنجی و کمی رسیده هستند. لازم نیست با همان وسواسی که نارنگی­هایی ظرف میوه­تان را انتخاب می­کنید،‌ برای اسموتی خرید کنید.اگر میوه­های کمی شل انتحاب کنید، نه تنها ایرادی ندارد بلکه بهتر هم هست. البته دقت کنید که پوست نارنگی­‌ها شکاف نداشته باشد یا میوه دچار له شدگی نشده باشد. حالا وقت آن است که  با طرز تهیه چند اسموتی پاییزی آشنا شویم:

مواد لازم برای تهیه اسموتی نارنگی و انار

  • نارنگیپنج عدد
  • انار (دانه شده)یک عدد
  • موزیک عدد
  • ماست خامه‌اییک پیمانه
  • گردو (خرد شده)یک عدد

مواد لازم برای تهیه اسموتی نارنگی و سیب

  • نارنگیدو عدد
  • سیبدو عدد
  • شیر سردیک لیوان
  • دارچینبه مقدار لازم
  • عسلیک قاشق چای‌خوری

اسموتی نارنگی و ماست خامه‌ای و شیر بادام

  • نارنگیچهار عدد
  • یخیک دوم پیمانه
  • ماست خامه‌اییک چهارم پیمانه
  • شیر بادامیک چهارم پیمانه
  • زردچوبه (اختیاری)یک چهارم قاشق چایخوری
  • عصاره وانیلبسیار کم
  • عسل (اختیاری)یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی نارنگی و انار

مرحله اول

نارنگی­ها را پوست بگیرید و آن­ها را فیله کنید. انارها را دانه و گردوها را خرد کنید. موز را پوست گرفته و قطعه قطعه کنید.

مرحله دوم

ماست را در مخلوط کن بریزید و بعد از سی ثانیه موز را اضافه کنید. بعد از مدت کوتاهی دانه‌­های انار و نارنگی­‌ها را در مخلوط کن بریزید.

مرحله سوم

نیمی از گردوهای خرد شده را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید این ترکیب سی ثانیه دیگر مخلوط شود.

مرحله چهارم

اسموتی شما حاضر است،‌ آن را در لیوان بریزید و با نصف  باقیمانده گردوها روی آن را تزیین کنید.

طرز تهیه اسموتی نارنگی و سیب

مرحله اول

نارنگی­ها را پوست گرفته و فیله کنید. سیب­ها را هم پوست کنده و خرد کنید.

مرحله دوم

میوه‌­ها را همراه شیر در مخلوط کن بریزید و بگذارید خوب باهم مخلوط شوند.

مرحله سوم

دارچین و عسل را اضافه کنید و کمی دیگر مواد را باهم مخلوط کنید. اسموتی شما آماده است.

طرز تهیه اسموتی نارنگی، ماست خامه ای و شیربادام

مرحله اول

نارنگی­­ها را بشویید و خشک کنید و آنها را با دست پوست بگیرید. سعی کنید بافت­های سفید روی پوست دوم را کاملا بگیرید.

مرحله دوم

ماست را در مخلوط کن بریزید و یکی دو دور بچرخانید و بعد به آرامی شیر بادام را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله باید طعم­های ترکیبی را به اسموتی اضافه کنید. در واقع این بخش از کار خیلی به ذایقه و در عین حال خلاقیت خود شما بستگی دارد. اگر در زمینه طعم ماجراجو هستید می­توانید زردچوبه را به این ترکیب اضافه کنید و همچنان که از طعم و بوی عجیب آن لذت می­برید، آنتی اکسیدان بیشتری هم به بدن­تان اضافه کنید.  در غیر اینصورت کار را با اضافه کردن وانیل و عسل به اتمام برسانید.اگر ترجیح می­دهید چیزی به شیرینی طبیعی نارنگی اضافه نکنید، می­توانید عسل را حذف کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب ما از یک آبمیوه معمولی به اسموتی تبدیل می­شود: با اضافه کردن یخ. با استفاده از دور تند مخلوط کن، یخ­ها را کاملا بشکل پوره دربیاورید.

اسموتی هیجان انگیز شما آماده است.
اگر ترکیب میوه و شیر را دوست ندارید یا وقت زیادی برای درست کردن اسموتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم انواع میوه‌های نوشیدنی یعنی لاکی فروت آلو، لاکی فروت سیب و لاکی فروت آلبالو را امتحان کنید.

دیدگاه ها