بهترین روش فریز کردن موز بدون سیاه شدن

فریز کردن موز

موز میوه‌ای است که در تمام طول سال در دسترس است و همیشه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. گذشته از این با کمک روش‌های فریز کردن موز می‌توانید این میوه را برای چند هفته در فریز نگهداری کنید. موزها برای پنکیک‌های بسیار عالی هستند، در اسموتی‌های میوه‌ای کاربردی هستند و ماده ضروری نان‌های موزی محسوب می‌شوند.

گاهی پیش می‌آید که ما بیشتر از حد نیازمان موز می‌خریم و به دلیل نگه‌داری طولانی مدت‌شان در یخچال، رفته رفته رنگ آن تغییر می‌کند و لکه‌های سیاهی روی موز می‌بینم. خب در این مواقع برای ما سوال می‌شود که بهترین راه برای نجات موزهای یخچال چیست؟ ما در ادامه این مطلب به بهترین روش فریز کردن موز بدون سیاه شدن می‌پردازیم.

فریز کردن موز

بهترین زمان برای فریز کردن موز

این‌که چه زمانی تصمیم بگیرید موزهای مانده در یخچال‌تان فریز کنید، به‌خودتان بستگی دارد. ولی توجه کنید به هر میزان که موزها رسیده باشد، رنگ آن تیره‌تر است و قند و نشاسته بیشتری دارد. همچنین با نرم شدن موز، برش دادن آن مشکل می‌شود. وقتی موز فریز شده را در خانه داشته باشید کارتان برای تهیه شیک پروتئینی موز هم آسان‌تر می‌شود.

حتما پوست موزها را جدا کنید

برای فریز کردن موزه باید حتما پوست آن را جدا کنید تا بعدا بتوانید بدون دردسر از آن در اسموتی یا سایر موارد استفاده کنید. پس از این‌که پوست موزها را جدا کردید، می‌توانید آن‌ها را در اندازه دلخواه‌تان برش دهید. البته به این توجه کنید که هرچه برش‌ها نازک‌تر باشد، بعد یخ‌زدایی آن‌ها آسان‌تر می‌شود. از موز فریز شده می‌توانید برای تهیه انواع اسموتی موز هم استفاده کنید.

از کاغذ روغنی استفاده کنید

پس از این‌که موزها را برش دادید، سینی که می‌خواهید میوه را در آن فریز کنید با کاغذ روغنی بپوشانید، ورقه‌‌های موز را کف سینی بچینید و در نهایت روی آن را با یک لایه دیگر از کاغذ روغنی بپوشانید. با این موز‌های حلقه و فریز شده می‌توانید پای موز هم تهیه کنید.

پس از این‌که موزها کاملا یخ‌زدند، شما می‌توانید آن‌ها را به زیبپ کیپ‌ها منتقل کنید. بهترین زمان استفاده از موز یخ‌زده، تا سه ماه پس از فریز کردن آن است.

دیدگاه ها