مزایای اسموتی سبز

با کمک اسموتی‌های سبز با زندگی ناسالم و اضافه وزن خداحافظی کنید. امروزه مصرف اسموتی سبز برای افرادی که به دنبال تغییر و بهبود سبک زندگی خودشان هستند تبدیل به یک باید شده است. برای داشتن زندگی سالم باید ابتدا تغذیه سالم داشته باشید، بنابراین می‌توانید این اسموتی‌های سبز که فواید زیادی دارد را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید. در ادامه به مزایای مصرف اسموتی‌های سبز می‌پردازیم.

تامین آب بدن

حتما شنیده‌اید که روزانه باید ۸ لیوان آب بنوشیم، بعضی از پزشکان حتی مقادیر بیشتری هم توصیه می‌کنند. جالب است بدانید که ۲۰% مصرف روزانه آب ما از طریق مصرف غذا‌های جامد و به‌خصوص میوه وسبزیجات فراهم می‌شود.
کاهو، کرفس، خیار، اسفناج، فلفل دلمه‌ای و کلم بروکلی از جمله موادی هستند که محتوای آبی آن‌ها زیاد است و به هیدراته نگه داشتن بدن کمک بسیاری می‌کند.

افزایش تمرکز

سبزیجات، سرشار از آنتی اکسیدان و کاروتنوئید هستند، که باعث بالا رفتن تمرکز و محافظت از مغز می‌شود. اسموتی‌های سبز سرشار از انواع ویتامین‌های B هستند. ثابت شده است که این ویتامین‌ها به حافظه، تمرکز و به طور کلی سلامت مغز و عملکرد آن، کمک می‌کنند.

سلامت و شادابی پوست

با نوشیدن اسموتی‌های سبز مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شما افزایش پیدا می‌کند، این مواد به دلیل داشتن انواع ویتامین به خصوص ویتامین C در شادابی پوست نقش دارند.

ارزش غذایی بالا

مواد مغذی موجود در این نوشیدنی‌ها زیاد است. در اسموتی‌های سبز شما عملا میوه و سبزیجات خام مصرف می‌کنید که سرشار از منیزیم و پتاسیم هستند.

اسموتی سبز بهترین فست فود!

در مدت زمان خیلی کوتاهی می‌توانید اسموتی دلخواه خودتان را درست کنید، تنها کافی است که میوه و سبزجات را داخل مخلوط‌کن یا آبمیوه‌گیری بریزید، میکس کنید و بنوشید.

تقویت ایمنی بدن

حتما می‌دانید که استفاده از میوه و سبزیجات تازه و مواد طبیعی باعث تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود

اسموتی سبز
اسموتی سبز

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

اسموتی ها‌ی سبز به دلیل وجود سبزیجات برگ سبز و میوه، سرشار از فیبر هستند که علاوه بر دفع سموم به سلامت کولون و روده کمک کرده و به طور طبیعی با یبوست مبارزه می‌کند.

کم کالری

اسموتی‌های سبز کم کالری هستند و به شما کمک می‌کنند احساس سیری کنید. توصیه پزشکان این است که روزانه ۵ – ۹ واحد میوه‌ و سبزیجات مصرف شود، اسموتی یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل‌های مصرف آن‌هاست که هم باعث تامین مواد مغذی و هم احساس سیری می‌شود.

کاهش وزن

بسیاری از افراد در رعایت رژیم‌های غذایی مشکل دارند چرا که نمی‌توانند در مقابل وسوسه خوردن مواد نامناسب و چاق‌کننده مقاومت کنند. زمانی که حس کردید گرسنه‌اید و دلتان چیزی می‌خواهد می‌توانید اسموتی مورد علاقه‌تان را درست کرده و بنوشید.

می‌خواهید یک اسموتی سبز درست کنید؟

برای درست کردن یک اسموتی می‌توانید از چغندر، کاهو، جعفری، خیار، هویج، سیب سبز، برگ قاصدک، کیوی و اسفناج استفاده کنید، می‌توانید بسته به سلیقه‌تان با مقادیر بازی کنید و طعم دلخواهتان را به دست آورید. تمامی مواد را داخل مخلوط کن بریزید، کمی آب، تکه‌های یخ و مقداری عسل به آن اضافه کنید.
پیشنهاد دیگر ما مخلوط آووکادو، نعنا، اسفناج، سیب سبز و کلم کالی است که با اضافه کردن چند تکه یخ و عسل گزینه خوبی برای صبحانه است.
اگر فرصت کافی برای درست کردن اسموتی ندارید پیشنهاد می‌کنیم میوه‌های نوشیدنی یعنی همان لاکی فروت سیب، لاکی فروت آلو و لاکی فروت آلبالو را امتحان کنید.

دیدگاه ها