با ۱۰ + ۱ غذای ساده برای کودکان آشنا شوید

بلاگرهای بچه‌دار هر روز با خوشحالی از غذاهای رنگارنگ کودکشان عکس می‌اندازند؛ اما شمایی که هر روز برای کودکتان آشپزی می‌کنید احساس می‌کنید که آماده کردن غذاهای مقوی و متنوع برای بچه‌ها، به سادگی چیزی که بلاگرها ادعا می‌کنند نیست. صبر کنید! شاید مشکل سختی این کار نیست و شما تنها به یک برنامه‌ریزی ساده برای تغذیه روزانه کودکتان نیاز دارید. اگر بدانید که هر روز چه می‌خواهید بپزید و چه موادی را قرار است با هم ترکیب کنید، آماده کردن غذای کودک برایتان ساده‌تر از چیزی می‌شود که فکرش را می‌کردید. ما در این مطلب ۱۱ غذای ساده برای کودکان را به شما معرفی می‌کنیم. غذاهایی که آماده کردنشان وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد و طعم خوشایندشان اشتهای کودکتان را هم باز می‌کند.

چند غذای ساده برای کودکان با چاشنی خلاقیت

پودینگ سیب و جو دو سر با عطر دارچین

پودینگ جو

۵۰ گرم جو دوسر و یک قاشق مرباخوری دارچین را در یک ظرف در دار بریزید. ۵۰۰ میلی‌لیتر آب سرد را در ظرف بریزید و در آن را ببندید و در یخچال بگذارید. روز بعد محتویات کاسه را در یک تابه بریزید و یک عدد سیب خرد شده را هم به آن اضافه کنید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه جو دو سر می‌پزد و سیب هم نرم می‌شود. حالا یک قاشق غذاخوری کشمش را اضافه کنید و کمی روی حرارت بچرخانید. غذای این وعده کودکتان به همین سادگی آماده شد. این پودینگ غذای کمکی مناسبی برای کودکتان به شمار می‌رود.

پوره مرغ و هویج

 پوره مرغ و هویج

تغذیه مناسب کودک در سنین رشد اهمیت زیادی دارد، از طرف دیگر ما عاشق غذاهایی هستیم که هیچ دردسری ندارند. هویج و مرغتان را درون آرام پز بگذارید پس از پختن آن را با برنج یا کینوا مخلوط کنید و به شکل پوره در آورید و به کودک نوپای خود دهید. 

تست موز و کره بادام زمینی

تست موز

موز را حلقه کنید. روی نان تست یه لایه کره بادام زمینی بمالید و حلقه‌های موز را روی آن بگذارید. دو عدد گردو را در آسیاب بریزید و پودر کنید و روی موز بریزید. می‌توانید برای بهتر شدن عطر این تست، کمی دارچین هم روی نان بگذارید. سپس لایه دوم نان را روی آن قرار دهید و برای دو دقیقه در ساندویچ‌ساز بگذارید.

دسر ماست و میوه

دسر میوه‌ای

میوه‌های دلخواه کودکتان را خرد کنید و در یک لیوان یا کاسه بریزید. روی آنها دو قاشق ماست خامه‌ای و یک قاشق خامه‌ترش بریزید. حالا روی دسرتان را با مغزهای محبوب کودکتان تزیین کنید. اگر اهل خوردن مغزیجات نیست، می‌توانید آنها را با آسیاب پودر کنید و یک قاشق مرباخوری شکر را هم به مغزها اضافه کنید. این دسر یک میانوعده عالی برای رشد بهتر قد کودکتان است.

مافین تخم مرغ و سبزیجات

مافین سبزیجات

فر روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف قالب مافین را چرب کنید و در فر بگذارید تا گرم شود. در این فاصله آب پیاز رنده شده را بگیرید و در یک تابه تفت دهید. سپس هویج رنده‌شده را هم روی آن بریزید و نخود فرنگی پخته شده را اضافه کنید.

دو عدد تخم‌مرغ را بزنید و یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را همراه با مکعب‌های پنیر فتا در تخم مرغ بریزید. سبزیجات تفت داده شده را هم اضافه کنید و مواد را در قالب مافین بریزید. وقتی که تخم‌مرغ شما خودش را گرفت، مافین را از فر بیرون بیاورید.

پوره سیب و کدو تنبل

پوره سیب و کدو تنبل

برای رشد بهتر فرزندتان، باید میوه‌ها و سبزیجات ضروری را در رژیم غذایی روزانه‌اش جا دهید. این وعده‌ شیرین برای کودکان بسیار دلپذیر و خوشمزه است و بچه‌ها فکر می‌کنند که دسر می‌خورند. برای تهیه آن، کدو تنبل را به اندازه یک لیوان خرد کنید و با دو قاشق گره در قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید. کدو تنبل شما با آب خودش می‌پزد. بعد از نیم ساعت سیب خرد شده را هم به آن اضافه کنید و در قابلمه را ببندید. هر چند دقیقه یکبار سیب و کدوی داخل قابلمه را هم بزنید و با پشت قاشق چوبی روی آنها بکشید تا به شکل پوره در بیایند. وقتی مواد کاملا پختند و یک پوره یکدست شدند، یک قاشق چای‌خوری گلاب را به آنها اضافه کرده و کمی دارچین رویشان بریزید. پوره خوشمزه شما آماده است. 

فریتاتا گوجه‌فرنگی و اسفناج

فریتاتا گوجه و اسفناج؛ ذای ساده برای کودکان

اسفناج را خرد کنید و بپزید. در یک کاسه تخم‌مرغ را با نمک بزنید. روغن را در تابه داغ کنید، پیازهایی که ریز خرد کرده‌اید را تفت دهید و وقتی سبک شدند اسفناج را هم در تابه بریزید و تفت دهید سپس گوجه‌گیلاسی‌هایی که از وسط نصف کرده‌اید را اضافه کنید. حالا تخم‌مرغ را روی این مواد بریزید. وقتی تخم‌مرغ‌ها کمی خودشان را گرفتند، پنیر چدار یا ریکوتا را ریز خرد کنید و روی فریتاتا بریزید.

ماست توت فرنگی یخ زده

بستنی ماستی؛ ذای ساده برای کودکان

یک سوم پیمانه شکر، نصف پیمانه پوره توت فرنگی و نصف قاشق چای‌خوری نمک را به پانصد گرم ماست خامه‌ای یا پرچرب اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. سپس آن را در یک ظرف متوسط ریخته و در یخچال بگذارید تا دمایش به هفت درجه سانتی‌گراد برسد.

حالا ظرف را از یخچال بیرون بیاورید و با همزن دستی آن را برای ۱۰ دقیقه هم بزنید. در این مرحله ماست را در یک ظرف در بسته بریزید و برای یخ زدن در فریزر بگذراید. بعد از حدود یک ساعت، بستنی ماستی شما آماده می‌شود و می‌توانید آن را با اسکوپ سرو کنید.

پاستا بروکلی با پنیر اضافه

پاستا بروکلی؛ غذای ساده برای کودکان

۲۰۰ گرم از ماکارونی شکلی دلخواهتان را در آب جوش بریزید و برای ۶ دقیقه جوشانده و سپس آبکش کنید. در این فاصله کلک بروکلی را هم خرد کرده و در آب جوش بپزید.

کره را در یک تابه گرم کنید و یک قاشق مرباخوری آرد را در آن تفت دهید. سپس یک لیوان شیر را آرام آرام به آن اضافه کنید و هم بزنید. در آخر پنیر چدار رنده شده را هم اضافه کنید. ماکارونی و بروکلی آبپز شده را در این سس بریزید و یکی دو دقیقه روی حرارت نگه‌داشته و سپس سرو کنید. می‌بینید؟ آماده کردن غذای ساده برای کودکان وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد.

بروکلی و کوکوی پنیر

غذای ساده برای کودکان

تخم‌مرغ یک گزینه‌ مناسب برای کودکان نو پا است. و کوکوی پنیر با سبزی اضافه یک میان‌ وعده‌ی عالی است. این وعده قابل حمل است. شما می‌توانید آن را در منزل آماده کنید درون بسته‌بندی قرار دهید و هنگام خارج شدن از خانه همراه خود ببرید و هنگام نیاز به کودکان دهید. برای تهیه این میانوعده خوشمزه، دو عدد تخم‌مرغ را بزنید و بروکلی آبپز و خرد شده را به آن اضافه کنید. مایه تخم‌مرغ را در تابه سرخ کنید.

پوره میوه و ماست یخ زده

 پوره میوه و ماست یخ زده؛ غذای ساده برای کودکان

ماست خامه‌ای را با پوره‌ میوه‌ها مخلوط کنید سپس آن را به صورت قسمت‌های کوچک درون سینی بریزید و درون فریزر بگذارید و اجازه دهید یخ بزند و خودتان نیز از خوردن این غذای ساده برای کودکان لذت ببرید.

دیدگاه ها

  1. عالی بود همه دستوراتتون. خیلی جدید بود چقدر آموزشی واقعا کامل