بهترین روش پخت قارچ و نگهداری آن در فریزر

عاشق طعم قارچ هستید، یا اینکه تنها یک کیسه قارچ در یخچالتان مانده و می‌خواهید از خراب شدن نجاتش دهید؟ فرقی نمی‌کند! ما بهترین روش پخت قارچ را به شما آموزش می‌دهیم تا برای لذت بردن از طعم قارچ پخته شده، یا نگه‌داشتنش در فریزر، بتوانید از آن کمک بگیرید.

مواد لازم 

  • کره: دو قاشق غذاخوری 
  • روغن: دو قاشق غذاخوری
  • قارچ: یک کیلو
  • پودر سیر، نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواد
  • لیموی تازه: یک عدد
  • جعفری تازه خرد شده: یک قاشق غذاخوری
بهترین روش پخت قارچ

بهترین روش پخت قارچ طعم‌دار

قبل از هر کاری، قارچ‌ها را بشویید و سریع خشک کنید. نباید آبی که روی قارچ می‌گیرید، مدت زیادی روی آن باقی بماند. البته بهتر است که از ابتدا قارچ‌ها را با یک دستمال نخی نرم تمیز کنید و آنها را نشویید.

اگر قسمت ساقه پایین قارچ را ببرید، قارچ‌ها بهتر سرخ می‌شوند و زیباتر به نظر می‌رسند.

تابه بزرگی را روی حرارت متوسط بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری کره و روغن در تابه بریزید. پس از داغ شدن روغن، قارچ‌ها را به شکل یک لایه کف تابه پهن کنید و حواستان باشد که روی هم سوار نشوند.

روی قارچ‌ها نمک، فلفل و پودر سیر بپاشید. بعد از گذشت ۵ دقیقه و قهوه‌ای شدن یک طرف قارچ، آنها را به طرف دیگر برگردانید و دوباره رویشان نمک، فلفل و پودر سیر بریزید.

می‌توانید قارچ‌ها را با سیر هم طعم‌دار کنید. برای این کار به جای اضافه کردن پودر سیر، یک حبه سیر را له کنید و بعد از قهوه‌ای شدن قارچ‌ها، سیر را همراه با قارچ کمی تفت دهید و خوب بچرخانید تا همه قارچ‌ها طعم آن را بگیرند.

آب لیمو را بگیرید و با جعفری خرد شده مخلوط کنید، سپس این ترکیب را به قارچ‌ها اضافه کرده، هم بزنید و برای حدود ۲ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید.

روش پخت قارچ برای نگهداری در فریزر

 قارچ‌های پخته شده به روش بالا را می‌توانید ۲ روز در یخچال نگه‌دارید. اما اگر قصد فریز کردن قارچ را دارید، بهتر است قارچ را بدون طعم‌دار کردن سرخ و فریز کنید یا آن را آب‌پز کرده و در فریزر نگه‌دارید.

برای این کار آب را در قابلمه به جوش بیاورید، سپس قارچ‌ها را در آب جوش بریزید و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت نسبتا بالا بجوشانید.

پس از ده دقیقه قارچ‌ها را در آبکش بریزید و فورا رویشان آب سرد بگیرید تا به آنها شوک وارد شود.

پس از خشک شدن قارچ‌های آبپز شده، آنها را در ظرف یا کیسه مناسب در فریزر بگذارید.
 

دیدگاه ها