طرز تهیه بانوفی پای با سس کارامل خانگی

آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر به درست کردن انواع دسر علاقه دارید حتما اسم بانوفی پای را شنیده‌اید. این دسر یکی از معروف‌ترین دسر‌های جهان است که با پاناکوتا، تیرامیسو و انواع چیز کیک و دیگر دسرهای محبوب رقابت می‌کند. طعم سس کارامل به این دسر حس و حال نوستالژی وخوبی می‌دهد که ما را به یاد تافی‌های کاراملی دوران کودکیمان می‌اندازد؛ پس این دسر نه تنها برای بچه‌ها بلکه برای بزرگترها هم جذاب و دلچسب است. امروز قصد داریم طرز تهیه آن را به همراه سس کارامل خانگی به شما آموزش دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بانوفی پای

  • موزدو عدد
  • بیسکوییت خرد‌شده70 گرم
  • شکرچهار قاشق غذاخوری
  • خامه فرادما کاله 235 گرم
  • کارامل300 گرم

مواد لازم برای تهیه سس کارامل

  • شکر200 گرم
  • وانیلیک قاشق چای‌خوری
  • کرهدو قاشق غذا‌خوری
  • نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه بانوفی پای

مرحله اول

بیسکوییت خرد شده را کف هرکدام از ظرف‌ها بریزید و بعد موز‌های حلقه‌حلقه‌شده را روی آن‌ها قرار دهید. کمی کارامل روی این موز‌ها بریزید و برای لایه‌های بعدی مقداری را نگه دارید (اگر کارامل شما سفت شده بود مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید).

مرحله دوم

دوباره این کار را تکرار کرده و لایه دیگری از بیسکوییت و موز و کارامل درست کنید. خامه را با پودر شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا فرم بگیرد و بعد به مقدار مساوی در هر ظرف بریزید.
خامه را جوری بریزید تا لایه‌ها را کاملا بپوشاند. 

مرحله سوم

 تکه‌های موز باقیمانده را روی خامه بگذارید و مقداری کارامل روی آن بریزید.بانوفی پای شما آماده است. برای تزیین این دسر زیبا و خوشمزه می‌توانید از شکلات رنده‌شده، قهوه و انواع میوه استفاده کنید.

طرز تهیه سس کارامل

مرحله اول

اگر سس کارامل بانوفی پای را خودتان آماده کنید بسیار لذیذتر خواهد شد. درست کردن کارامل خانگی بسیار ساده است در ادامه دستور تهیه آن را بخوانید.
شکر را داخل قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید. در این حالت شکر شروع به ذوب شدن می‌کند. تمام مدت باید شکر را هم بزنید تا نسوزد. بعد از آنکه شکر تغییر رنگ داد آن را از روی شعله بردارید.

مرحله دوم

خامه را به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. بعد از آنکه به خوبی مواد با هم مخلوط شدند آن‌ها را حدود یک دقیقه روی حرارت هم بزنید تا بجوشد. بعد از جوشیدن آن را از روی شعله برداشته و کره، وانیل و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید.

مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شده و کره ذوب شود. کارامل بعد از سرد شدن کمی سفت‌تر می‌شود بنابراین صبر کنید تا کمی سفت شده و بعد در دسر به‌کار ببرید.

دیدگاه ها