طرز تهیه نخود برشته ترد و خوشمزه

نخود برشته
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

از هله‌هوله های رایج خسته شده‌اید و به دنبال یک خوراکی جدید می‌گردید؟ می‌خواهید تغذیه خود و فرزندانتان را سالم‌تر کنید؟ قبلا هم به شما پیشنهادات سالم‌تری برای جایگزینی چیپس و پفک داده‌ایم و شما را با طرز تهیه لواشک هلو، پاستیل خانگی و غیره آشنا کرده‌ایم.
فرقی نمی‌کند که یک فیلم باز قهار باشید یا قصد داشته باشید یک بعدازظهر تعطیل در کنار خانواده کمی تلویزیون تماشا کنید، در هر صورت این هله‌هوله می‌تواند برای همه تبدیل به یکی از جذاب‌ترین انواع خوراکی تبدیل شود. منظور ما نخود برشته ترد و خوشمزه است که علاوه بر خواص بی‌نظیرش طعم بسیار جذاب و دل‌چسبی دارد. نخود یکی از پرانرژی‌ترین انواع حبوبات است که تأثیر زیادی در سلامتی بدن دارد.

شاید تا چند وقت پیش به لطف مصرف آش یا تهیه فلافل های خانگی می‌توانستیم از این ماده غذایی پرخاصیت بهره ببریم، اما اکنون میزان استفاده از این حبوبات بسیار کم شده است. نخود منبعی غنی از پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین ب ۶ است.

اگر به فکر سلامت قلب خود هستید نخود می‌تواند به شما در این مورد کمک کند. نخود علاوه بر بهبود وضعیت گوارش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را هم کاهش می‌دهد.حالا که از فواید این ماده بیتر اگاه شدید به طرز تهیه این خوراکی خوشمزه می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نخود برشته

  • کنسرو نخوددو عدد
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
  • نمکیک ونیم انواع ادویه
  • انواع ادویه (به دلخواه)دو تا چهار قاشق چای‌خوری از ترکیب انواع ادویه‌ها

طرز تهیه نخود برشته ترد و خوشمزه

مرحله اول

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) گرم کنید. نخودها را بشویید و آبکشی کنید. سپس آن‌ها را با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید. نخودها به‌هیچ‌وجه نباید از خیس بودن برق بزنند و باید ظاهر کاملا ماتی داشته باشند. اگر حین خشک‌کردن نخودها پوست بعضی از آن‌ها جدا شد پوست‌ها را از میان نخودها جدا کنید.

مرحله دوم

نخود بر روی کاغذ پوستی قرار دهید و آن‌ها را بانمک و روغن زیتون آغشته کنید و با دستان خود در هم مخلوط‌کنید تا همه آن‌ها با روغن زیتون و نمک پوشش داده شوند.

مرحله سوم

نخودها را در حدود 20 تا 30 دقیقه در فر برشته کنید. تعدادی از نخودها ممکن است در این حین باز شوند و صدا ایجاد کنند، اما مسئله چندان مهمی نیست. بعد از اینکه نخودها طلایی، خشک و ترد شدند دیگر نیازی به برشته کردن آن‌ها نیست.

مرحله چهارم

حالا می‌توانید ادویه‌های ترکیب‌شده را با نخودها کاملاً مخلوط‌ کنید تا به طور یکنواخت طعم‌دار شوند. بهتر است نخودها را تا زمانی که گرم هستند مصرف کنید، چون با خنک شدن آن‌ها از میزان ترد بودنشان کاسته می‌شود.

دیدگاه ها