طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه همراه با عکس مرحله به مرحله

طرز تهیه پنکیک ساده
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پنکیک هم از آن صبحانه‌هایی است که همه تصور می‌کنند تهیه کردنش را بلد هستند و کمتر کسی از پس آماده کردن آن با ظاهری خوب و بافتی پفکی برمی‌آید. پنکیک را می‌توانید یک صبحانه کامل بدانید که در کمتر از ۱۵ دقیقه آماده می‌شود و تا چند ساعت شما را سیر نگه می‌دارد؛ صبحانه‌ای که شما را از ایستادن در صف نانوایی ابتدای صبح بی‌نیاز می‌کند. در ادامه این مطلب، طرز تهیه پنکیک ساده را با عکس مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم تا با سلیقه خودتان، آن را طعم‌دار و سرو کنید. پنکیک ساده طعمی خوشایند و بافتی پفدار دارد که می‌تواند هرکسی را وسوسه کند.

مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده و خوشمزه در خانه

  • آردیک پیمانه
  • شیر پرچرب کالهسه چهارم پیمانه
  • کره پاستوریزه کاله50 گرم
  • شکریک قاشق غذاخوری
  • تخم مرغیک عدد
  • بیکینگ پودریک قاشق مرباخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • نمکیک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه در خانه

مرحله اول

برای تهیه یک صبحانه خوشمزه آماده‌اید؟ پنکیک را هم میتوانید با بیکن و پنیر چدار مخلوط کنید و هم می‌توانید به صورت ساده تهیه و سرو کنید. برای تهیه یک صبحانه سریع و خوشمزه پنکیک ساده بهترین گزینه است؛ پس همین حالا مواد لازم برای تهیه را آماده کنید، یک موزیک انرژی‌بخش پلی کنید و دست به کار شوید. ابتدا 40 گرم از کره پاستوریزه کاله را در تابه‌ای کوچک روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا آب شود. شما همچنین می‌توانید برای آب کردن کره از مایکروویو نیز کمک بگیرید.

طرز تهیه پنکیک ساده

مرحله دوم

سپس شیر پرچرب کاله را داخل ظرفی بریزید و تخم مرغ و کره آب شده را به آن اضافه کنید و با همزن دستی خوب مواد را با هم مخلوط کنید. بد نیست بدانید که طرز تهیه پنکیک صبحانه سوئدی هم چیزی شبیه به همین پنکیک خودمان است.

طرز تهیه پنکیک ساده

مرحله سوم

آرد الک شده، شکر، نمک و بکینگ پودر و وانیل را نیز آرام آرام به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که بافت آن یکدست شود. البته اگر وگان هستید و شیر مصرف نمی‌کنید، می‌توانید پنکیک وگان را برای صبحانه خود انتخاب کنید.

طرز تهیه پنکیک ساده

مرحله چهارم

دقت داشته باشید که برای مخلوط کردن آرد با مواد، به جای همزن برقی از قاشق یا همزن دستی استفاده کنید تا پنکیک‌تان در زمان طبخ کمی پفدار و پوک شود. در همین حین ماهیتابه نچسب را داغ کنید، اگر ماهیتابه نچسب ندارید می توانید مقداری کف تابه را با کره چرب کنید تا پنکیک به کف تابه نچسبد.

طرز تهیه پنکیک ساده

 

مرحله پنجم

به اندازه نصف ملاقه از مخلوط پنکیک بردارید و وسط ماهیتابه بریزید. توجه داشته باشید اندازه آن نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک شود. معمولا یکی دوتای اول خیلی خوب نمی شود اما نباید ناامید شوید. زمانی که روی پنکیک ها حباب زد یک طرف پنکیک شما آماده شده است. توجه کنید که روی پنکیک شما کاملا باید حباب زده باشد پس برای برگرداندن آن عجله نکنید و با صبر و حوصله اینکار را انجام دهید.

طرز تهیه پنکیک ساده

مرحله ششم

به کمک یه کفگیر چوبی به آرامی پنکیک را برگردانید و اجازه دهید آن طرفش هم روی حرارت پخته شود. معمولا برای آماده شدن هر پنکیک به یک تا دو دقیقه زمان نیاز است. با این مواد اولیه شما می‌توانید 10 تا 12 عدد پنکیک برای صبحانه خود داشته باشید. این پنکیک را می‌توانید به صورت کلاسیک با کره و عسل یا با شیره انگور، شربت آلبالو، سس شکلات، کاتلا به همراه میوه های مختلف هر فصل یا هر شیرین‌کننده‌ دیگری که دوست دارید سرو و نوش جان کنید.

طرز تهیه پنکیک ساده

دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز؛
      شما با این دستور پخت می‌تونید برای ۲ تا ۳ نفر پنکیک‌های خوشمزه و پفدار تهیه کنید.

    1. سلام، شما می‌توانید با خامه، عسل، انواع مربا و سس شکلات، موز و توت فرنگی خرد شده پنکیک را تزئین کنید.

  1. سلام ممنونم از ساین بسیار خوب شما مراحل را خیلی خوب انجام دادم پنکیک بسیار عالی شده و با شیر و عسل نوش جان کنید خوشمزه تر می شود

  2. با سلام
    پنکیک من بعد ار یکساعت با اینکه در محفظه در بسته نگه میدارم کاملا سفت و غیر قابل استفاده میشه.چرا؟

    1. سلام، دلیل آن ممکن است زیاد هم زدن مایه باشد، تنها مواد را تا مدتی که به خوبی باهم مخلوط شوند هم بزنید نه بیشتر.

    1. سلام، احتمالا میزان بیکینگ پودر بیشتر شده بوده! برای سری بعد قاشق کوچک سرخالی بیکینگ پودر بریزید.

  3. من درست کردم بنظرم مزه تخم مرغ به بقیه مواد غالب شده بود و مقدار شکری هم که ذکر کردین کم

    1. سلام چون اغلب پنکیک ساده را به همراه انواع مربا و سس شکلات یا شیره افرا می‌خورند میزان شیرینی آن کمتر است، برای حدود ۱۰۰ گرم آرد ۲ تخم‌مرغ در نظر گرفته می‌شود تا پنکیک اصیل بدست بیاید اگر طعم تخم‌مرغ را نمیپسندید انواع دیگر پنکیک مثل پنکیک موز را امتحان کنید.

  4. سلام خسته نباشید
    من هرکاری میکنم مایع پنکیکم یکنواخت نمیشه و مزه آرد میگیره چیکار کنم؟
    وقتی هم میذارم رو پف نمیکنه و تقریبا شیری رنگ میشه

    1. سلام، دوست عزیز برای بهبود بافت کم کم آرد اضافه کنید تا مقدار آن زیاد نباشد، همچنین مشکل ممکن است از بیکینگ پودر شما باشد مطمئن شوید که کهنه نباشد.

  5. سلام خیلی خوب بود ولی نمیدونم چرا وسطش پوک نمیشد و حالت نپخته داشت. قبلا از یه دستور دیگه استفاده کرده بودم هم همینجوری میشد☹️اما درکل خیلی خوب بود

    1. سلام، دوست عزیز حرارت گاز نباید خیلی زیاد باشه این موضوع باعث می شود پنکیک به صورت غیریکنواخت پخته شود.

  6. بسیار بد مزه شد
    میزان شکری که در اموزش گقته بودید خیلی کم است و کاملا بی مزه شد

    1. سلام، دوست عزیز شما می‌توانید بسته به سلیقه و ذائقه خودتان شکر اضافه کنید چون افراد مختلف دائقه متفاوت و همچنین ممکن است منع مصرف شکر داشته باشند.

    1. سلام، معمولا یک پیمانه برای مایعات ۲۵۰ میلی‌لیتر در نظر گرفته‌ می‌شود. در دستورهای تهیه از هر پیمانه، لیوان یا فنجانی که استفاده کنید همان وسیله معیار سنجش شما خواهد بود و در اندازه‌گیری باقی مواد هم از همان استفاده کنید.

    1. سلام، با اضافه کردن مقداری پودر کاکائو به مایه‌ای که در این رسپی توضیح داده شده است می‌توانید پنکیک شکلاتی درست کنید.

    1. سلام استفاده زا آرد قنادی باعث بهبود بافت آن می‌شود اما اگر در دسترس ندارید بله می‌توانید از آرد دیگری استفاده کنید.

    1. سلام، دوست عزیز می‌توانید گردوها را خرد یا رنده کنید و در مایه پنکیک بریزید.

  7. سلام من همه این موارد رو رعایت کردم اما آبکی شد آیا موادم مشکلی داشته یا چون با همزن برقی همه چیو هم زدم؟

    1. سلام اگر حس کردید مایه شما بیش از حد رقیق شده می‌توانید کمی آرد به آن اضافه کنید. بله هم زدن زیاد و خیلی سریع می‌تونه علت شل شدن مایه شما باشه!

    1. دوست عزیز سلام،
      بله می‌توانید آب، آب انگور سفید یا آب‌سیب را جایگزین شیر کنید.

      1. منظور از یک پیمانه آرد و یک پیمانه شیر دقیقا چقدر هست؟؟

      2. سلام، یک پیمانه معمولا برای شکر ۲۰۰ گرم و برای آرد ۱۲۵ گرم است.در دستورهای تهیه از هر پیمانه، لیوان یا فنجانی که استفاده کنید همان وسیله معیار سنجش شما خواهد بود و در اندازه‌گیری باقی مواد هم از همان استفاده کنید.