طرز تهیه پیتزا با نان تست به ۳ روش در سه سوت

طرز تهیه پیتزا با نان تست
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر همیشه هوس پیتزا می‌کنید اما به‌خاطر نداشتن خمیر پیتزا یا نان پیتزا بی‌خیال تهیه آن می‌شوید، با دستور تهیه‌ای که در ادامه داریم، می‌توانید فوری یک پیتزای خوشمزه خانگی با نان تست و چند ماده ساده بپزید و لذت ببرید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیتزای ساده را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پیتزا با نان تست را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با نان تست

  • نان تست ۱۰ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • سس پیتزا به مقدار لازم
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • سوسیس (دلخواه) ۲۵۰ گرم

طرز تهیه پیتزا با نان تست

۱. گرم کردن فر

گرم کردن فر برای تهیه پیتزا

اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا با نان تست درست مثل طرز تهیه پیتزای ساده با سوسیس این است که فر را با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

آماده کردن پیتزا و پخت آن

اکنون و هم زمان که فر گرم می‌شود یک ورقه پخت را با کمی روغن اسپری کنید و برش‌های نان تست را روی آن قرار دهید. برش‌های نان را به مدت ۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا شروع به برشته شدن کند. بعد نان برشته شده را از فر خارج کنید و روی هر برش را یک قاشق غذاخوری سس پیتزا بمالید، بعد سوسیس را بچینید و سپس یک‌چهارم فنجان پنیر موزارلای رنده شده بپاشید و با فلفل دلمه‌ای تزئین کنید و بعد به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که پنیر ذوب شود به فر برگردانید. بعد آن‌را خارج و میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه پیتزا با نان تست

طرز تهیه پیتزا با نان تست

همان‌طور که دیدید و خواندید پیتزا با نان تست در واقع فقط یک نسخه ساده و سریع پیتزا است که به جای استفاده از خمیر پیتزا، از نان استفاده می‌کنید. اگرچه کاملا شبیه پیتزای واقعی نیست، اما یک ایده سرگرم‌کننده برای ناهار یا میان‌وعده است که حتی کوچک‌ترین بچه‌ها هم می‌توانند در تهیه آن کمک کنند. اما با وجود سادگی تهیه این غذا بهتر است نکات مهم تهیه بهتر آن را هم مدنظر داشته باشید.

روش‌های مختلف تهیه پیتزا با نان تست

تهیه و پخت پیتزا با نان تست یک روش ساده و فوری برای تهیه پیتزاست که می‌توانید علاوه بر تهیه آن در فر، از قابلمه یا توستر هم برای پختش استفاده کنید.

تهیه پیتزا با نان تست در قابلمه

یکی از روش‌های تهیه پیتزای نان تست این است که آن را در قابلمه تهیه کنید. کافی است برای تهیه پیتزا به این روش ابتدا قابلمه یا تابه مدنظرتان را روی شلعه متوسط گاز قرار دهید و کمی که داغ شد مقدار خیلی کمی روغن اسپری کنید و در نهایت نان تستی را که لایه‌های پیتزا را رویش پخش کرده‌اید داخل قابلمه بگذارید و در نهایت در تابه را ببندید و اجازه دهید پیتزای نان تست شما به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بپزد تا پنیر کاملا ذوب شود.

تهیه پیتزا با نان تست در توستر یا فر برقی

اگر در منزل توستر دارید می‌توانید پیتزا با نان تست خود را در آن تهیه کنید. برای این کار تمام مراحل بالا را انجام دهید فقط قبل از این که روی نان تست مواد پیتزا را بریزید ابتدا کمی آن را در توستر بگذارید تا کمی طلایی و پخته شود اما همچنان نرم بماند. در نهایت هم اجازه دهید پیتزا در توستر یا فر برقی در حرارت متوسط به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بپزد تا پنیر ذوب شود.

انتخاب بهترین تاپینگ‌ها برای پیتزا با نان تست

بهترین گزینه در کنار ریختن انواع سوسیس و کالباس، استفاده از انواع سبزیجات است. اما از این میان فلفل دلمه‌ای، اسفناج، بروکلی، پیاز، قارچ و حتی گوجه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تاپینگ پیتزای شما باشند.

گرم کردن مجدد پیتزای نان تست

برای گرم کردن مجدد، آن را روی یک تابه در طبقه وسط فر ۳۵۰ درجه قرار دهید تا پنیر دوباره آب شود.

سس مناسب پیتزا

سس مناسب پیتزا را می‌توانید هم از سس‌های آماده تهیه کنید هم می‌توانید سس مناسب پیتزا را در منزل تهیه کنید. طرز تهیه سس قرمز مناسب پیتزا را در کتاب کاله مطالعه کنید. اما در کنار این‌ها می‌توانید سس ترکیبی استفاده کنید. مثلا ترکیب سس گوجه فرنگی ساده و سس پستو گزینه خوبی است که می‌توانید در تهیه پیتزا از آن استفاده کنید.

دیدگاه ها