طرز تهیه کیک کاراملی بادام زمینی با مربای شیر

کیک کاراملی بادام زمینی با مربای شیر
متوسط
8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

اگر از علاقه‌مندان به بادام زمینی یا کره بادام زمینی هستید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کیک کاراملی بادام زمینی را امتحان کنید. برای تهیه این کیک کاراملی به جای کارامل از مربای شیر (کاتلا) استفاده شده است. کاتلا نوعی دسر تهیه شده از شیر است. طعم این محصول لبنی بسیار نزدیک به طعم کارامل است. برای تهیه مربای شیر از هیچ‌گونه شکر افزوده‌ای استفاده نشده و شیرینی آن از قند موجود در لاکتوز شیر نشات می‌گیرد. به علاوه این‌ که خاطر مقادیر زیاد کلسیم و پروتئینی که دارد، جایگزین کردن آن را به جای کارامل به خوبی توجیه می‌کند. ترکیب بادام زمینی با مربای شیر در این دسر کیک به عنوان فیلینگ استفاده شده است که در ادامه طرز تهیه این دسر کیک خوشمزه آموزش داده می‌شود. پس

مواد لازم برای کیک کاراملی بادام زمینی

  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله (نرم شده)200 گرم
  • کره بادام زمینیسه قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ بزرگچهار عدد
  • شکر200 گرم
  • ماست چکیده کاله150 گرم
  • آرد (برای فیلینگ و روکش کیک)200 گرم
  • بادام زمینی (بو داده)50 گرم
  • پودر قندیک قاشق غذاخوری
  • شکلات شیری (تقریبا خرد‌شده)100 گرم
  • شیر کم‌چرب کالهدو قاشق غذاخوری
  • کاتلاسه قاشق غذاخوری

مراحل تهیه کیک کاراملی بادام زمینی

مرحله اول

برای شروع مراحل آماده‌سازی کیک کاراملی بادام زمینی لازم است فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. تا به سراغ مراحل بعدی می‌ریود فر هم داغ شده است. اما پیش از آن، دو عدد قالب کیک به قطر 20 سانتی‌متری را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله دوم

در این مرحله کره، سه قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، تخم مرغ، شکر و ماست چکیده را داخل یک کاسه بریزید. با همزن برقی شروع به همزدن مواد کنید تا زمانی که یک‌دست و کرمی شکل شوند. بعد از این مرحله، آرد را کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کنید. در حین اضافه کردن مرحله‌ای آرد، همچنان به همزدن ادامه دهید تا موادتان گلوله گلوله نشوند.

مرحله سوم

مخلوط مواد آماده شده را بین دو قالب تقسیم کرده و به کمک یک کاردک روی خمیر را صاف کنید. قالب‌ها را به مدت نیم ساعت داخل فر که از قبل داغ کرده بودید، قرار دهید تا رنگشان طلایی شود.

مرحله چهارم

زمانی که کیک در فر در حال آماده شدن است، بادام زمینی بو داده شده را همراه پودر قند و نصف قاشق چای‌خوری آب داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. تا زمانی که مواد به غلظت رسیده و چسبناک شوند باید روی حرارت بمانند. بعد از این مرحله، مواد را داخل سینی فر بریزید تا با حرارت فر کیک شما آماده شود.

مرحله پنجم

بعد از این که کیک‌ها طلایی رنگ شدند و خوب پف کردند، آن را از فر خارج کنید. حدود پنج دقیقه آن‌ها را کنار بگذارید تا کمی خنک شوند. سپس، از قالب بیرون آورده و روی قفسه فر بگذارید تا کاملا خنک شوند. حواستان باشد که اگر کیک به اندازه کافی سرد نشود، ممکن است خوب از قالب خارج نشود.

مرحله ششم

در همین حین که فر هنوز روشن است، آجیل‌ها را به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا بو داده شوند. پس از این مدت، روی آن‌ها را با سس کارامل بپوشانید.

مرحله هفتم

بعد از این‌ که آجیل‌ها را با سس کارامل پوشاندید، شکلات و شیر را داخل یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا شکلات ذوب شود.

 

مرحله هشتم

اکنون یکی از کیک‌ها را داخل یک بشقاب بزرگ قرار دهید. روی کیک را با دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی بپوشانید و سپس، آن را به کاتلا (مربای شیر) آغشته کنید. به کمک یک کاردک کاتلا را خوب پخش کنید. دومین کیک اسفنجی را روی این لایه قرار دهید و آن را به شکلات ذوب شده آغشته کنید. بعد از آن، بادام زمینی بو داده شده را روی کیک بریزید. کیک شما آماده است. نوش جان!

نکات طرز تهیه کیک بادام زمینی

  • اگر دو عدد قالب کیک ندارید، می‌توانید تمام مایه کیک را داخل یک قالب ریخته و بعد از پخت کیک را نصف کنید.
  • استفاده از کاتلا طعم این کیک را چند برابر جذاب‌تر می‌کند؛ به علاوه این که شیرینی این محصول از قند شیر است و شکر افزودنی ندارد. درست است که مربای شیر و کارامل طعمی بسیار نزدیک به هم دارند، اما بین کاتلا و کارامل تفاوت‌های زیادی وجود دارد. اگر به رژیم سالم و مقوی اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم به جای کارامل از این دسر خوشمزه استفاده کنید.

دیدگاه ها