طرز تهیه آرد بادام خانگی با تمام فوت و فن‌هایش

آرد بادام خانگی
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

با توجه به خواص فوق العاده مصرف بادام برای بدن می‌توانیم با طرز تهیه آرد بادام خانگی بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی چه در شیرینی‌پزی و چه در تهیه انواع غذا به جای آرد سفید از این آرد استفاده کنیم. به خصوص برای افراد مبتلا به سلیاک که به گلوتن حساسیت دارند، این آرد می‌تواند بهترین گزینه باشد. اگر چه آرد بادام از آرد سفید و گندم سنگین‌تر است اما مصرف آن چه به صورت نصف به نصف و چه جایگزین کردن کامل آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته این آرد نسبت به آرد‌های دیگر نسبتا گران‌تر است، اما برای بدن بسیار بی‌ضرر و مقوی است.

تهیه آرد بادام خانگی بسیار راحت است و سرشار از چربی‌های اشباع نشده بوده که از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیگر بیماری‌هایی که به خاطر کلسترول بالا در فرد ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. از طرفی فیبر موجود در آن عملکرد دستگاه گوارش شما را تنظیم خواهد کرد. آرد بادام سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است که از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. در این دستورالعمل طرز تهیه آرد بادام خانگی را شما آموزش می‌دهم. شما می‌توانید هر چند وقت یکبار این آرد را تهیه کرده و برای چند وعده از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آرد بادام خانگی

  • آب جوشبه مقدار دلخواه
  • بادامبه مقدار دلخواه

طرز تهیه آرد بادام خانگی با تمام فوت و فن‌هایش

مرحله اول

آرد بادام بهترین گزینه برای افرادی است که به بیماری سلیاک مبتلا هستند یا به گلوتن حساسیت دارند. با تهیه این آرد در خانه می‌توانید از مصرف آرد سفید اجتناب کنید و یک رژیم غذایی بدون گلوتن داشته باشید. طرز تهیه آرد بادام بسیار آسان است و تنها در چند مرحله ساده می‌توانید آن را تهیه کنید و در شیرینی‌پزی و آشپزی استفاده نمایید.

برای شروع بادام‌ها را داخل یک کاسه بریزید و آب جوش روی آن‌ها بریزید؛ به اندازه‌ای که روی بادام‌ها را بگیرد. بگذارید ظرف به مدت چهار تا پنج ساعت کنار بماند تا بادام‌ها حسابی خیس خورده و پوستشان جدا شود.

مرحله دوم

بادام‌ها را آبکش کرده و شروع کنید پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آن‌ها را داخل یک سینی بریزید و حدود دو تا سه روز کنار قرار دهید تا بادام‌ها خشک شوند. سپس بادام‌ها خشک شده را داخل مخلوط‌کن ریخته و چند پالس بزنید تا پودر شوند. پودر بادام را الک کرده و دانه‌های درشت‌تر را دوباره الک کنید. بهتر است اگر آسیاب قهوه دارید، از آن به جای مخلوط‌کن استفاده کنید. پس از چند بار مخلوط و الک کردن آرد بادام شما آماده است و حالا می‌توانید با استفاده از انواع شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه تهیه کنید.

نکات طرز تهیه آرد بادام خانگی

  • از آرد بادام می‌توانید در تهیه انواع غذاها، شیرینی، دسر و کیک استفاده کنید.
  • افراد مبتلا به سلیاک که رژیم غذایی بدون گلوتن باید داشته باشند می‌توانند از آرد بادام جایگزین آرد ساده استفاده کنند. اما اگر ممانعتی برای استفاده از آرد سفید ندارید، می‌توانید به مقدار نصف نصف از آرد ساده و بادام برای آشپزی استفاده کنید.
  •  همانطور که گفتیم این آرد خواص بسیار زیادی دارد که مصرف آن برای برای تمام افراد و به خصوص کودکان توصیه می‌شود.

دیدگاه ها