طرز تهیه اسپاناکوپیتا یونانی

آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

همانطور که می‌دانید غذاهای مدیترانه‌ای علاوه بر خوشمزگی، سالم و مقوی هستند. در این غذاها از سیر، زیتون، پنیر، پیاز و سبزیجات، زیاد استفاده می‌شود. امروز قصد داریم طرز تهیه  اسپاناکوپیتا که غذایی یونانی است را به شما آموزش دهیم. این غذا را بیشتر به عنوان پیش‌‌غذا سرو می‌کنند البته می‌توانید اسپاناکوپیتا را به عنوان عصرانه هم میل کنید.

طرز تهیه اسپاناکوپیتا یونانی

مواد لازم برای تهیه اسپاناکوپیتا یونانی

  • خمیر فیلو یا یوفکا 20 عدد
  • اسفناج280 گرم
  • پنیر لبنه کاله220 گرم
  • پنیر فتا 300 گرم
  • کره170 گرم
  • تخم مرغ4 عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه اسپاناکوپیتا یونانی

مرحله اول

اسفناج‌ها را به خوبی شسته و بعد در غذاساز کاملا خرد کنید، پنیر، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید وخوب هم بزنید.

مرحله دوم

تخم مرغ‌ها را در ظرف دیگری شکسته و هم بزنید و بعد به اسفناج‌ها اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

یک لایه خمیر یوفکا را پهن کنید و مقداری کره آب شده با استفاده از فرچه روی آن بمالید و لایه دیگری خمیر یوفکا روی آن قرار دهید و دوباره روی خمیر بالایی هم کمی کره آب شده بمالید.

مرحله چهارم

مقداری از موادی که با استفاده از اسفناج، پنیر و… تهیه کرده بودید روی لایه آخر و نزدیک به انتها بریزید، مواد را کمی باز کنید و به آرامی خمیر را بپیچید. نحوه پیچیدن خمیر کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد تنها باید هنگام پیچیدن دقت کنید که مواد از داخل آن بیرون نریزد.

مرحله پنجم

فر را روشن کنید تا گرم شود (حدودا 170 درجه سانتیگراد). سینی فر را کمی چرب کنید یا یک لایه کاغذ روغنی روی آن بگذارید؛ خمیرهایی که اماده کردید را روی سینی چیده و با فرچه آغشته به کره آب‌شده دوباره سطح آن را چرب کنید.

مرحله ششم

سینی را داخل فر که از پیش گرم کردید قرار دهید و بعد از حدود 40-30 دقیقه اسپاناکوپیتای شما ترد و برشته می‌شود، این پیش غذای لذیذ را گرم سرو کنید و لذت ببرید.

دیدگاه ها