طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه

راگو
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

راگو یک خوراک فرانسوی سرشار از ویتامین است. در تهیه این غذا از ترکیب گوشت، هویج، لوبیا سبز و سیب‌زمینی استفاده می‌شود؛ که همگی کالری، ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. سیب‌زمینی یکی از سبزیجات به صرفه و حاوی ویتامین است که توصیه می‌شود در طول هفته چندین بار مصرف شود. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سیب‌زمینی بسیار مفید بوده و در صورت مصرف به اندازه، منجر به چاقی نمی‌شود. هویج هم منبع غنی بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت از پوست، ریه، دستگاه گوارش و همچنین رشد سلول‌ها اهمیت دارد.

این غذای فوق‌العاده سالم علاوه بر خوش طعم بودن، مواد مغذی مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند. اگر به دنبال تهیه یک غذای سالم و رژیمی هستید، پیشنهاد ما به شما خوراک راگو است. تهیه این غذای فرانسوی وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و مواد لازم برای تهیه آن را به راحتی می‌توانید در خانه پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک راگو فرانسوی، ساده و خوشمزه

  • گوشت مغز ران ۳۰۰ گرم
  • هویجدو عدد
  • سیب‌زمینیسه عدد
  • لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
  • پیاز سه عدد
  • رب گوجه‌ فرنگی یک و نیم قاشق غذاخوری
  • آردیک قاشق مربا‌خوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک راگو فرانسوی، ساده و خوشمزه

مرحله اول

در ابتدا گوشت مغز ران بدون استخوان را به قطعات دو سانتی‌متری خرد کرده و آن را بشویید.

مرحله دوم

سپس یک قابلمه روی گاز قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید. پیازها را خلالی کنید. پیازها را به قابلمه اضافه کرده و کمی سرخ کنید. سپس گوشت خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. لوبیا سبز، هویج و سیب‌زمینی را در قطعات دو سانتی‌متری برش دهید. زمانی که گوشت به خوبی تفت داده شد، هویج، سیب‌زمینی و لوبیا سبز را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. رب گوجه ‌فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به غذا اضافه کنید. میزان نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به ذائقه شما بستگی دارد. بنابراین می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید.

مرحله سوم

حدود دو لیوان آب به مواد گوشتی اضافه کنید و اجازه دهید حدود ۴٠ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. خوراک راگو در این مرحله باید مقداری غلیظ باشد. اگر غلیظ نبود آرد را با کمی روغن در یک ظرف جداگانه تفت دهید. مقداری از آب راگو را داخل آن بریزید تا آرد در آن حل شود و در دقایق آخر به راگو اضافه کنید. خوراک راگو فرانسوی ساده و خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

چند نکته

  • اطمینان پیدا کنید که گوشت و سبزیجات خوب بپزد، اما در حدی نباشد که شکل خود را از دست دهد.
  • در صورت تمایل می‌توانید در تهیه راگو فرانسوی از گوجه ‌فرنگی تازه یا قارچ استفاده کنید. گوجه ‌فرنگی یا قارچ را به قطعات دو سانتی‌متری برش دهید و ۲۰ دقیقه آخر به غذا اضافه کنید. اگر گوجه‌فرنگی یا قارچ را زود به خوراک راگو اضافه کنید، شکل خود را از دست می‌دهد.
  • اگر از طرفداران غذاهای فرانسوی خاص هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی و طرز تهیه ژیگو را هم امتحان کنید.
food

دیدگاه ها