طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و موز – خانگی و سریع

طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و موز
آسان
5 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

دسر یکی از آن خوراکی‌هایی است که می‌شود به تعداد افراد روی زمین، دستورهای مختلف برای آن پیدا کرد. هر کشوری یا حتی هر شهری دسر مخصوص به خودش را دارد، با مزه‎‌‍‌ها و بافت‌های منحصر به فرد. بعضی از دستورها اما از قدیم تا الان، به خاطر سادگی تهیه همیشه پرطرفدار مانده‌اند، مثل کیک‌های یخچالی و دسرهای میوه‎‌ای. در این مطلب طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و موز را یاد می‌گیریم، یک دسر خیلی ساده که نیازی به پخت در فر یا گاز ندارد و در یخچال خانه شما آماده می‌شود. دسر پتی بور و موز را برای عصرانه‌های ساده و دوستانه یا حتی بعد از شام در یک مهمانی خانوادگی درست کنید و از طعم خنک و میوه‌ای آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر پتی بور با موز

  • بیسکوییت پتی بور ساده ۲ بسته
  • دسر آماده موزی ۲ عدد
  • موز ۲ عدد
  • پودر دارچین یک قاشق چای‌خوری
  • اسپرینکل شکلاتی نصف لیوان

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و موز

۱. آماده کردن پایه دسر

دسرهای یخچالی معمولا مجموعه‌ای از مواد شیرین هستند که باید چند ساعت در یخچال بمانند تا منسجم شوند و به اصطلاح «به خورد هم بروند.» اگر گاز یا فر ندارید یا فرصت پختن کیک فراهم نیست، این بار یک دسر یخچالی بیسکوییتی را تست کنید.
در مرحله اول، باید پایه دسر را بچینید. در یک پیرکس کوچک یا ظرف مخصوص کیک (مدل‌های فلزی)، بیسکوییت‎‌ها را کنار هم بچینید بچینید. توجه کنید که هرچه تعداد بیشتری پتی بور کف ظرف بچینید، عرض دسر بیشتر خواهد بود. اگر می‌خواهید یک دسر کوچک و باریک داشته باشید، ظرفی با سطح مقطع کوچک انتخاب کنید و عرض آن را با دو یا سه بیسکوییت پر کنید. حالا وقت آن رسیده که مواد میانی دسر را آماده کنید.

 

بیسکوییت پتی بور، لایه زیرین دسر یخچالی

۲. چیدن لایه‌ها

روی لایه زیرین بیسکوییت‌های پتی بور (همانی که کف ظرف چیده شده) با قاشق یا لیسک دسر موزی بزنید. این دسر باید همه جای بیسکوییت‌ها را بپوشاند تا کاملا به آن‌ها طعم بدهد و همچنین جایی از دستر خشک نماند. این مایع شیرین و خوشمزه، متصل‌کننده اجزای دسر  به همدیگر است، پس حسابی در استفاده از آن سخاوت به خرج بدهید.
حالا موزها (ترجیحا موزهای رسیده و نرم) را در یک کاسه با چنگال یا پوره‌کن له کنید تا کاملا پوره شوند. یک یا دو قاشق از پوره به دست آمده را روی دسر پخش کنید. حالا یک لایه دیگر پتی بور روی لایه قبلی بگذارید و همین فرایند را ادامه بدهید.

هر چه لایه‌های بیشتری از بیسکوییت و دسر موزی را روی هم بگذارید، ضخامت دسر  شما بیشتر خواهد شد و البته زمان بیشتری باید در یخچال بماند.

پوره موز به عنوان لایه میانی بیسکوییت‌های دسر

در لایه آخر مقدار کمتری از موز (مثلا یک قاشق) را روی بیسکوییت حسابی پخش کنید. این لایه روی دسر شما را تشکیل می‌دهد و می‌توانید به دلخواه آن را تزیین کنید.

۳. استراحت دسر در یخچال

دسرهای یخچالی هرچه بیشتر در یخچال بمانند، خوشمزه‌تر می‌شوند. دسر پتی بور باید از  یک تا پنج ساعت در یخچال بمانند تا فرم کیکی بگیرد و طعم و مزه جذاب و خنک خود را پیدا کنند. دسر پتی بور و موز خود را با ظرفش درون یخچال بگذارید و حداقل یک نصف روز قبل از سرو آن صبر کنید.

۴. سرو

برای بیرون آوردن از ظرف دور تا دور آن را با چاقو ببرید و یک مستطیل یا مربع منظم در ظرف سرو بگذارید. یا حتی به صورت اسلایس‌شده در یک ظرف شیرینی‌خوری بچینید. بعد از بیرون آوردن، روی تکه‌های دسر را با پودر دارچین و اسپرینکل شکلاتی تزیین کنید.

سوالات متداول

اگر اولین بار است که دسر بیسکویت پتی بور درست می‌کنید، احتمالا پاسخ این سوال‌ها به شما کمک می‌کند.

آیا می‌توانم از بیسکوییت‌های طعم‌دار برای دسر استفاده کنم؟

بله، اگر طعمشان را دوست دارید. در دسر پتی بور موزی به علت شیرینی نسبتا زیاد موز و دسر موزی، پیشنهاد می‌کنیم که بیسکوییت یا همان پایه دسر چندان شیرین نباشد تا طعم نهایی کیک را همه دوست داشته باشند و دل را نزند.

دسر پتی بور موزی را چقدر می‌توانم در یخچال نگه دارم؟

کیک‌های یخچالی اغلب تا چهار یا پنج روز در یخچال سالم و تازه می‌مانند (اگر روی ظرفشان سلفون بکشید یا در ظرف دربسته بگذارید). اما بعد از این مدت به علت وجود شیر در دسرهای آماده، بهتر است آن‌ها را استفاده نکنید. بهترین زمان برای سرو دسر پتی بور تا ۴۸ ساعت بعد از تهیه آن است.

برای روی دسر از چه موادی استفاده کنم؟

بهترین حالت این است که حدود پنج ساعت قبل از سرو، دسر را در یخچال بگذارید تا حسابی نرم و خوش‌طعم شود. اما اگر عجله دارید، بعد از ۲ ساعت هم می‌توانید آن را سرو کنید.

دسر چقدر باید در یخچال بماند؟

تقریبا از همه میوه‌ها و مواد تزیین کیک‌های عادی، برای کیک‌های یخچالی هم می‌توانید استفاده کنید. چیزهایی مثل میوه، خامه، پودر کاکائو، شکلات رنده‌شده یا اسپرینکل با طعم‌های مختلف.

دیدگاه ها