طرز تهیه دیپ آووکادو مکزیکی؛ یک پیش‌غذای لوکس و مجلسی

دیپ آووکادو مکزیکی
آسان
8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

امروز تنها با چند عدد آووکادو می‌خواهیم یک پیش‌غذای بسیار ساده اما فوق‌العاده لوکس را به راحتی و به سرعت در خانه به شما آموزش دهیم. شک نداشته باشید که دیپ آووکادو مکزیکی به میز مهمانی‌تان رنگ متفاوتی خواهد بخشید. این خوراک که نوعی دیپ محسوب می‌شود و نام اصلی آن “گوآکاموله” به معنی سس آووکادو است یکی از دوست داشتنی‌ترین غذاهای مکزیکی است که در نقاط مختلف دنیا متناسب با ذائقه و سلیقه افراد تهیه می‌شود.

شما هم می‌توانید با هنر آشپزی خود مطابق دستور زیر که یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها است فقط با داشتن چند عدد آووکادو و موادی که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود این خوراک را آماده کنید و همه را با طعم بی‌نظیرش شگفت‌زده کنید. دیپ آووکادو مکزیکی را می‌توانید در کنار نان تست به عنوان یک عصرانه لوکس یا در کنار غذاهای مختلف به عنوان پیش غذا یا فینگر فود سرو کنید. فراموش نکنید که نکات و فوت و فن‌های تهیه این دیپ بسیار مهم هستند بنابراین از آن‌ها چشم پوشی نکنید.

مواد لازم برای تهیه دیپ آووکادو مکزیکی

  • آووکادو رسیده و نرم سه عدد
  • لیمو ترشیک عدد
  • نمکیک قاشق چای‌خوری
  • پیاز خرد شدهنصف فنجان
  • سه قاشق غذاخوری برگ گشنیز تازه خرد شده
  • گوجه فرنگی متوسط (خرد شده)دو عدد
  • سیر خرد شدهیک قاشق چای‌خوری
  • فلفل قرمز (اختیاری)یک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه دیپ آووکادو مکزیکی خوشمزه ؛ یک غذای لوکس و مجلسی

مرحله اول

آووکادو یکی از میوه‌های پرخاصیت و خوشمزه‌ای است که دارای ارزش غذایی بالایی بوده و لقب سوپر فود را به خود اختصاص داده است. این میوه برای درمان کلسترول بسیار موثر است و همچنین مصرف آن در رژیم غذایی کتوژنیک توصیه می‌شود. دیپ آووکادوی مکزیکی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین غذاهایی است که می‌توانید با این میوه بی‌نظیر تهیه و نوش جان کنید.

برای این‌کار ابتدا یک کاسه متوسط بردارید. گوشت آووکادو را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید. تکه‌های آووکادو را داخل کاسه بریزید و با یک چنگال آن‌ها را له کنید. آب یک عدد لیمو ترش را بگیرید و به مواد داخل کاسه اضافه کنید. مقداری نمک نیز اضافه کنید.

مرحله دوم

یک پیاز کوچک را پوست بکنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید.. چند برگ گشنیز تازه را خرد کنید. گوجه فرنگی را نیز بشویید و ریز خرد کنید. اکنون نصف فنجان پیاز خرد شده، سه قاشق غذاخوری برگ گشنیز خرد شده، گوجه فرنگی خرد شده و یک قاشق چای‌خوری سیر خرد شده را به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید. به اندازه دلخواه فلفل قرمز اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید. دیپ آووکادو مکزیکی شما آماده است. می‌توانید آن را در کنار چیپس یا ساندویچ‌های مختلف سرو کنید. نوش جان!

نکات تهیه دیپ آووکادوی مکزیکی

  • برای بریدن آووکادو بهتر است ابتدا با یک چاقو تیز آن را به دو نیم تقسیم کنید سپس چاقو را با یک ضربه وارد هسته آن کنید و با کمی حرکت دادن چاقو هسته را از گوشت آووکادو خارج کنید. سپس با استفاده از یک قاشق گوشت آووکادو را خارج کنید.
  • برای این که تندی پیاز در دیپ آووکادو حس نشود بهتر است پیاز را پس از خرد کردن با آب سرد بشویید.
  • بهتر است دیپ آووکادو را پس از تهیه حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید و به صورت سرد سرو کنید.

دیدگاه ها