طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه به تمام نکات

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه
آسان
۱۲ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شیرینی پفکی گردویی یکی از راحت‌ترین شیرینی‌ها است که هر زمان اراده کنید، می‌توانید آن را درست کنید. پایه اصلی این شیرینی خوشمزه تخم‌مرغ و پودر قند است که در دسترس همگان قرار دارد. با توجه به ظاهر، اندازه و ماندگاری شیرینی پفکی یا همان مرنگ می‌تواند پای ثابت پذیرایی در میهمانی‌هایتان باشد. طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه را در ادامه با تمام نکات برایتان خواهیم گفت تا به روش قنادی آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه

  • زرده تخم‌مرغ سه عدد
  • گردو خردشده سه‌چهارم فنجان
  • پودر قند یک‌چهارم پیمانه
  • پودر هل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • وانیل یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • پودر پسته یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه

۱. فر را آماده کنید

آماده کردن فر برای پخت شیرینی پفکی گردویی با پیمانه

شیرینی پفکی گردویی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها است که باید هنگام درست کردن‌ آن مقدارهای لازم را رعایت کنید. پس بهترین کار استفاده از لیوان یا یک پیمانه استاندارد است. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه باید همانند دستور تهیه شیرینی بهشتی مواد لازم را از قبل بیرون بگذارید تا هم‌دمای محیط شوند. سپس فر را با دمای ۱۶۳ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. سینی را کنار بگذارید و به سراغ مرحله بعد بروید.

۲. مواد را آماده کنید

آماده کردن مایه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه باید یک کاسه مناسب انتخاب کنید. زرده تخم‌مرغ، پودر قند، هل و وانیل را با سرعت تند به کمک هم‌زن برای ۱۰ دقیقه هم بزنید. در این مرحله باید مخلوط خامه‌ای با رنگ بسیار روشن داشته باشید. گردو خردشده را به مخلوط اضافه کنید. مواد را به آرامی با لیسک هم بزنید. تا به خورد یکدیگر بروند. تکه‌های گردو کامل باید با مخلوط تخم‌مرغ ترکیب شده باشند.

۳. شیرینی پفکی را بپزید

پخت شیرینی پفکی گردویی با پیمانه

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه باید ماسوره مناسب را انتخاب کنید. ماسوره متوسط یا شکوفه بهترین ماسوره برای پایپ کردن مایه شیرینی پفکی تان است. مایه شیرینی را با فاصله از هم در سینی فر پایپ کنید. روی آن‌ها پودر پسته بپاشید. سینی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم‌شده بگذارید. هنگامی که روی شیرینی‌ها طلایی شد از فر بیرون بیاورید و در ظرف مورد نظر سروشان کنید. پیشنهاد ما به شما درست کردن شیرینی اسکار گردویی است که نباید از آن غافل شوید.

دستور تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه

نکات تکمیلی تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه

شیرینی همیشه بهترین گزینه برای پذیرایی در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها محسوب می‌شود. شما باید با توجه به مراسم، نوع میهمانی و تعداد میهمانان نوع شیرینی را انتخاب کنید. اگر به شیرینی‌های خانگی مانند پفکی، تهبه شیرینی نارگیلی یا برنجی علاقه دارید می‌توانید با در نظر گرفتن یک پیمانه استاندارد و خواندن تمامی نکات دستور، مانند یک قناد حرفه‌ای از پس آن بربیایید. نکات گفته‌شده در ادامه به شما در تهیه این شیرینی خوشمزه کمک خواهد کرد.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی بدون فر

شیرینی پفکی گردویی در فر

این شیرینی ساده اما خوشمزه را مانند دستور تهیه شیرینی نخودچی می‌توانید با فر و بدون فر برای میهمانی‌هایتان درست کنید. در دستور تهیه شیرینی پفکی گردویی با پیمانه بدون فر باید مراحل بالا را به کامل پیش ببرید. مایه شیرینی را رو سینی فر یا هر سینی از قبل چرب‌شده بریزید. باید حداقل چهار ساعت یا حداکتر ۲۴ ساعت روی شوفاژ یا دیگر وسایل گرمایشی بگذارید. به آرامی و با حرات کم پخته خواهد شد. در نهایت آن را از کاغذ روغنی جدا کرده و کمی زمان دهید تا خنک شود.

فرم شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی را هم با قاشق و هم با قیف شیرینی‌پزی داخل سینی فر می‌ریزند. اگر می‌خواهید شیرینی‌تان ظاهری بهتر داشته باشد پس از قیف استفاده کنید. ماسوره گرد ساده یا شکوفه را داخل قیف قرار دهید و با فاصله از هم شکوفه بزنید. برای خشک نشدن رویه شیرینی و حفظ ظاهر آن می‌توانید چند قطره آب‌لیمو تازه به مخلوط سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید.

پف نکردن شیرینی گردویی

پف نکردن شیریتی پفکی گردویی

شیرینی پفکی را به پف و طعم آن می‌شناسند اما گاهی به خوبی پف نمی‌کند که می‌توان دلیل آن را در خوب هم نزدن زرده دانست پس باید آن را به خوبی هم بزنید تا حجم مخلوط زرده خامه‌ای شود. از سویی دیگر هنگام پخت نباید در فر را باز کرد که منجر به خوابیدن پف آن می‌شود.

غلظت شیرینی پفکی

مایه شیرینی پفکی باید غلیظ باشد و غلظت خوب مایه این شیرینی به خوب هم زدن زرده و میزان گردوها برمی‌گردد. پس اگر بعد از اضافه کردن گردوهای خردشده باز هم مایه شل بود باید مقدار دیگری گردو اضافه کنید تا سفت شود. اگر شیرینی‌تان هنگام پخت در فر به اصطلاح «وا» رفت باز هم به دلیل استفاده کم از گردو است. از سویی دیگر اگر شیرینی پفکی یک‌دست و بدون برآمدگی می‌خواهید مقدار کمتری گردو بریزید یا از پودر گردو استفاده کنید. با وجود گردو در کنار دست‌تان حتما قرابیه گردویی را هم امتحان کنید.

تزئین شیرینی پفکی گردویی

استفاده از رنگ‌های خوراکی مجاز به شیرینی‌تان رنگ و لعاب دیگری می‌دهد. شما بعد از اضافه کردن وانیل و پودر هل باید آن را هم بریزید. با این‌ کار ظاهر زیباتری برای پذیرایی در میهمانی‌ها به خود می‌گیرد. از سویی دیگر شما با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید پودر دارچین، پودر کاکائو و زعفران غلیظ استفاده کنید. برای تزئین از ترافل رنگی یا سس شکلاتی برای روی شیرینی‌ها استفاده کنید.

دیدگاه ها