طرز تهیه شیک موز و طالبی خنک و تابستانی

طرز تهیه شیک موز و طالبی خنک و تابستانی
آسان
۴-۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شیک و اسموتی موز بهترین نوشیدنی‌های خنک تابستانی به حساب می‌آیند که به راحتی می‌توانید برای پذیرایی از عزیزان‌‌‌تان آن را درست کنید. با رسیدن فصل تابستان و میوه‌های خوش‌رنگ و لعاب آن دست‌تان برای درست کردن انواع شیک‌های مختلف باز است پس برای درست کردن آن دیگر تعلل جایز نیست. در این مطلب با طرز تهیه شیک موز و طالبی آشنا می‌شوید تا با آن گرمای روزهای تابستان را به دست فراموشی بسپارید.

مواد لازم برای تهیه شیک موز و طالبی

  • طالبی یخ‌زده خردشده یک فنجان
  • موز ورقه‌شده یک‌دوم فنجان
  • ماست یونانی یک‌چهارم فنجان
  • یخ یک و یک‌دوم فنجان

طرز تهیه شیک موز و طالبی

۱. مواد را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیک موز و طالبی باید میوه‌‌ها را آماده کنید. طالبی را برش داده و داخل فریزر بگذارید. با گذشت ۲ ساعت و یخ زدن طالبی‌، آن را بیرون بیاورید. طالبی را به صورت مکعبی اندازه یک فنجان خرد کنید. حال به سراغ موز بروید و آن را هم خرد کرده و کنار بگذارید. موز را هم می‌توانید خرد کرده و داخل فریزر بگذارید. طالبی، موز خردشده را به همراه ماست یونانی و یخ خرده‌شده داخل مخلوط‌‌کن بریزید تا بافتی غلیظ پیدا کند.

۲. شیک موز و طالبی را سرو کنید

سرو شیک موز و طالبی

در دومین مرحله از طرز تهیه شیک موز و طالبی باید در مخلوط‌کن را بگذارید. شیک را با سرعت بالا حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه مجدد مخلوط کنید تا غلیظ و یک‌دست شود. در صورت نیاز کمی آب به آن اضافه کنید تا به قوام دلخواه‌تان برسد. در نهایت چند قالب یخ داخل لیوان بریزید. شیک موز و طالبی را داخل  آن بریزید و با برش‌هایی از لیمو و نعنا تزئین کنید.

دستور تهیه شیک موز و طالبی

نکات تکمیلی تهیه شیک موز و طالبی

شیک موز و طالبی در کنار نوشیدنی‌های خنکی مانند میلک شیک یا آب طالبی بستنی بهترین گزینه برای پذیرایی از عزیزان‌تان در روزهای گرم تابستان به حساب می‌آیند. با رعایت نکات تکمیلی گفته‌شده در زیر می‌توانید یک نوشیدنی خنک و تابستانی عالی داشته باشید.

انتخاب طالبی

انتخاب طالبی در طرز تهیه شیک موز و طالبی

مهم‌ترین نکته‌‌ای که در خرید طالبی باید به آن دقت داشته باشید سالمی و زبری پوست آن است که لکه‌ای روی آن نباشد. از سویی دیگر برای آب طالبی کافی‌شاپی، طالبی انتخابی‌تان باید عطر و بوی خود را داشته باشد. شما باید به این نکته دقت داشته باشید که اگر کل طالبی‌تان نرم باشد کیفیت شیک‌تان کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب موز

در طرز تهیه شیک موز و طالبی علاوه بر طالبی در انتخاب موز هم باید دقت داشته باشید چراکه باید موزی را انتخاب کنید که نه خیلی رسیده و نه خیلی کال باشد. موز انتخابی‌تان باید رسیده و بدون لکه‌ای روی پوست باشد چون هنگام فریز کردن امکان سیاه شدن آن وجود دارد. مطلب بهترین روش فریز کردن موز به شما در این کار کمک خواهد کرد.

جایگزین ماست در تهیه شیک

در طرز تهیه شیک موز و طالبی به راحتی ماست یونانی را می‌توانید با شیر کم‌چرب یا بستنی جایگزین کنید. اگر شیک کم‌کالری و پروتئینی می‌خواهید باید ماست یا شیر کم‌چرب در تهیه آن به کار ببرید. در صورت داشتن رژیم از دانه چیا و دیگر میوه‌ها مانند انبه، توت‌فرنگی یا آناناس هم می‌توانید استفاده کنید. اما اگر با کالری شیک مشکل ندارید به راحتی می‌توانید بستنی و خامه را جایگزین شیر و ماست کنید.

تزئین و سرو

برای سرو و تزئین شیک موز و طالبی راه‌های مختلفی می‌توانید به کار بگیرید تا آن را به بهترین شکل کافی‌شاپی سرو کنید. در یکی از راه‌ها باید یک لیوان بلند انتخاب کنید داخل لیوان را سس شکلاتی بریزید. لبه لیوان را با ترافل‌های رنگی پوشانده و تزئین کنید. سپس شیک موز و طالبی را داخل آن بریزید و روی آن را با خامه یا برش‌هایی از توت‌فرنگی تزئین کنید. در ساده‌ترین راه هم می‌توانید شیک را داخل لیوان ساده بلند بریزید و آن را با تکه‌های از موز، اسکو‌پ‌های طالبی و چند برگ نعنا تزئین کنید.

غلظت شیک موز و طالبی

اگر برای میهمانی‌ و دورهمی‌هایتان می‌خواهید شیک موز و طالبی داشته باشید باید به غلظت آن توجه داشته باشید تا آن را به شکل کافی‌شاپی سرو کنید. هنگام مخلوط کردن طالبی با دیگر مواد می‌‌توانید از شیر پرچرب یا خامه استفاده کنید. از سویی دیگر ماست چکیده هم می‌تواند به غلظت عالی آن کمک کند. در روزهای گرم و طاقت‌‌فرسای تابستان می‌توانید اسموتی پروتئینی موز و توت برای خود و عزیزان‌تان درست کنید.

دیدگاه ها