طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی ؛ شیرینی خاص با ترکیبی از شکلات

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی
سخت
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

لاوا کیک شکلاتی، یک شیرینی خاص و خوشمزه است که با ترکیب منحصر به فردی از شکلات ساخته می‌شود. این شیرینی که به آن کیک آتشفشانی هم می‌گویند دارای طعم شیرین و شکلاتی است. در ادامه، طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی را مرور می‌کنیم. لاوا

مواد لازم برای تهیه لاوا کیک شکلاتی

  • شکلات تلخ ۲۰۵ گرم
  • آرد ۸۰ گرم
  • شکر ۴۰ گرم
  • شکر قهوه‌ای ۴۲ گرم
  • وانیل ۱ گرم
  • تخم مرغ ۲۱۰ گرم
  • کره ۲۰۵ گرم

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی

ذوب کردن شکلات

مخلوط کره و شکلات

اولین مرحله از طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی باید کره و شکلات را جداگانه ذوب کرده و با هم مخلوط کنید و بعد این مخلوط را کنار بگذارید.

مخلوط تخم مرغ و شکر

مخلوط کردن تخم مرغ و شکر

حالا در این مرحله از تهیه لاوا کیک باید تخم مرغ‌ها، شکر و شکر قهوه‌ای را به آرامی با همزن دستی هم بزنید تا شکر حل شود.

اضافه کردن آرد و وانیل

خمیر لاوا کیک

اکنون نوبت آن است که مخلوط کره و شکلات را به موارد بالا اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در ادامه آرد و وانیل را اضافه کرده و تا یکدست شدن هم بزنید. خمیر به دست آمده را خوب ورز داده و بگذارید کمی استراحت کند.

پخت لاوا کیک

اکنون نوبت آن رسیده که خمیر به دست آمده را در قالب مناسب بریزید و در فر برقی با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه بپزید تا کیک لاوا شما آماده شود. می‌توانید از زیر کیک آن را خالی کنید و سس شکلاتی رفیق شده به آن اضافه کنید. طرز تهیه سس شکلاتی را در کتاب کاله بخوانید.

نکات مهم

برای پخت این مدل کیک بهتر است از ظرف‌های سرامیکی که رمیکن نامیده می‌شود استفاده کنید. (از رینگ استیل که زیر آن فویل کشیده شده نیز می‌توانید استفاده کنید.)

اگر از فر گازی یا صنعتی استفاده می‌کنید باید دمای آن را ۲۰۰ درجه و مدت پخت را ۱۸ دقیقه در نظر بگیرید. فقط توجه داشته باشید که همین قدر که لبه‌های کیک پخته شود کافی است. نباید داخل کیک پخته و سفت شود.

دیدگاه ها