طرز تهیه پاستا ساده با خامه با و بدون مرغ

طرز تهیه پاستا ساده با خامه با و بدون مرغ
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پاستا با خامه یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیاست که به دلیل سادگی در تهیه و طعم فوق‌العاده‌اش، مورد علاقه افراد زیادی است. این غذا را می‌توان با مرغ یا بدون مرغ و با استفاده از انواع مختلف پاستا و مواد دلخواهتان تهیه کرد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پاستا ساده با خامه را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه پاستا ساده با خامه

  • پاستا اسپاگتی یا فتوچینی ۲۰۰ گرم
  • خامه تازه ۱ پیمانه
  • آب پخت پاستا ۱/۴ پیمانه
  • سیر رنده شده ۲ حبه
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • پارمزان رنده شده ۱/۴ پیمانه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا ساده با خامه با مرغ

۱. پخت مرغ

پخت مرغ برای تهیه پاستا ساده

اولین مرحله از طرز تهیه پاستا پستو با خامه و مرغ این است که سینه مرغ را به قطعات سه سانتی‌متری برش دهید. کره را به یک تابه عمیق اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​آب کنید. مرغ را به ماهیتابه اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​بپزید تا گوشت مرغ از بیرون کمی سرخ شود. در حالی که مرغ در حال پختن است، سیر را خرد کنید. سیر را با مرغ به ماهیتابه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید و بگذارید مرغ بپزد.

۲. آبکش کردن پاستا

آبکش کردن پاستا

اکنون و هم زمان که مرغ در حال پختن است، پاستا را طبق دستور روی بسته در آب جوش با مقداری نمک بپزید تا آل دنته شود. سپس آبکش کرده و کنار بگذارید.

نکته: مقداری از آب پخت پاستا را برای پخت نهایی نگه دارید.

نکته: اگر زمان کافی دارید می‌توانید خمیر پاستا را هم در منزل تهیه کنید. طرز تهیه خمیر پاستا را در کتاب کاله بخوانید.

۳. تهیه پاستای ساده

مخلوط کردن پاستا با مخلوط خامه

اکنون و در آخرین مرحله نوبت آن است که خامه، آب پخت پاستا، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و به ماهیتابه مرغ اضافه کنید. در نهایت هم پاستای آبکش شده را به ماهیتابه اضافه کنید و مخلوط کنید تا خامه با پاستا و مرغ ترکیب شود و بعد پارمزان رنده شده را به مخلوط اضافه کرده و در صورت نیاز، مقداری نمک و فلفل بیشتر اضافه کنید. پاستا ساده با خامه و مرغ آماده است. می‌توانید آن را در بشقاب سرو کنید.

نکته: اگر دوست دارید می‌توانید سس قارچ به این پاستا اضافه کنید. طرز تهیه سس قارچ برای پاستا را می‌توانید با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید. البته طرز تهیه پاستا خانگی با سس گوجه فرنگی مخصوص هم بسیار جذاب است.

نکات تکمیلی برای تهیه پاستا ساده

طرز تهیه پاستا ساده با خامه

تهیه پاستا ساده چه با مرغ چه بدون مرغ کار خیلی سریع و راحتی است کافی است نکات و فوت‌وفن‌های آن را بدانید تا پاستای شما یک پاستای کامل باشد.

طرز تهیه پاستا ساده با خامه بدون مرغ

روش تهیه پاستا ساده با خامه بدون مرغ درست مثل طرز تهیه آن با مرغ است. فقط مرغ ندارد که می‌توانید به جای آن سبزیجات یا گوشت مدنظرتان را اضافه کنید. مثلا از میگو، بادمجان یا قارچ استفاده کنید. طرز تهیه پاستای سبزیجات را در کتاب کاله بخوانید.

خامه مناسب تهیه پاستا

اگر دوست دارید پاستای شما خامه‌تر و کرمی‌تر باشد می‌توانید به جای خامه ساده از خامه تغلیظ‌شده استفاده کنید. البته خامه معمولی هم برای تهیه پاستا کاملا مناسب است فقط ممکن است خامه معمولی خوب با پاستا ترکیب نشود.

نسبت خامه به پاستا

برای تهیه یک پرس پاستای ساده، حدود ۱۲۰ میلی‌لیتر خامه مناسب است. این مقدار خامه با حدود ۲۰۰ گرم پاستای پخته، طعم و قوام مطلوبی خواهد داشت.

افزودن پنیر به پاستای ساده

برای افزودن طعم بیشتر به پاستا می‌توانید در هنگام آمیختن پاستا و خامه، مقداری پنیر پارمسان یا پنیر گودا رنده شده هم به مخلوط اضافه کنید تا پاستای شما خوشمزه‌تر شود.

دیدگاه ها