طرز تهیه پاستا خانگی با سس گوجه فرنگی مخصوص

پاستا خانگی با سس گوجه
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر جزو افرادی هستید که وقت زیادی برای غذا درست کردن ندارید، در عین حال از خوردن فست‌فود خسته شده‌اید، پاستا گزینه‌ مناسبی برای شما است، به ویژه که پاستای خانگی و گیاهی باشد. در این صورت علاوه بر خوردن غذایی خاص و خوشمزه که سریع آماده می‌شود؛ نگران سلامتی‌تان هم نخواهید بود. پاستا تنوع بسیار زاید دارد مثل پاستا با سس ریحان، پاستا کاربونارا، عربیتا، پاستا سبزیجات وغیره که قبلا به شما آموزش داده‌ایم. اما امروز می‌خواهیم طرز تهیه پاستا خانگی با سس گوجه فرنگی مخصوص را به شما آموزش دهیم. مواد اولیه به کار رفته در این غذا، بسیار ساده اما پرانرژی هستند و می‌توانید بدون صرف زمان چندانی، یک وعده خوشمزه و سالم و خانگی را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه پاستا خانگی با سس گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی (کاملاً رسیده، در هر اندازه و شکلی که دوست دارید): قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه کاله (آب نشده، قطعه‌قطعه‌شده به مکعب‌های کوچک) قاشق غذاخوری
  • سیر یک حبه
  • فلفل قرمز نصف قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون فرابکریک چهارم فنجان
  • پنیر پارمسان کاله (رنده‌شده) یک فنجان
  • نمک دانه درشتبه مقدار لازم
  • پاستای رشته‌ای (اسپاگتی، بوکاتینی، لینگوئینی) 350 گرم
  • برگ ریحان (خرد‌شده) یک فنجان

مراحل تهیه پاستا خانگی با سس گوجه فرنگی

مرحله اول

چند گوجه‌فرنگی‌ بردارید. آن‌ها را به دو قسمت ببرید و درون کاسه بزرگی فشار دهید تا محتویات داخل پوستش، به خوبی بیرون بریزد. پوست گوجه‌ها را دور بریزید.

سپس مقداری از گوجه فرنگی‌ها را به تکه‎های کوچک دربیاورید.

مرحله دوم

این گوجه فرنگی‌ها را به کاسه قبلی اضافه نموده، خوب با هم مخلوط کرده و کمی له نمایید.

مرحله سوم

سیر رنده‌شده، کره، فلفل قرمز، روغن زیتون، پنیر پارمسان، و کمی نمک به گوجه‌فرنگی‌ها اضافه کنید.

مرحله چهارم

روی کاسه پلاستیکی بکشید و بگذارید حداقل نیم ساعت در دمای اتاق بماند. این کار باعث می‌شود آب‌گوجه بیشتر خارج شود و طعم‌ها به‌خوبی درهم ادغام شوند.

مرحله پنجم

یک قابلمه بزرگ آب را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید و یک مشت کوچک نمک در آن بپاشید. وقتی آب جوشید پاستاها را درون قابلمه بریزید.

مرحله ششم

حالا پاستاها را با سس پاستا مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا پاستای داغ، کره و پنیر پارمسان درون سس را آب کند. این کار باعث می‌شود سستان غلیظ‌تر شود.

مرحله هفتم

پاستایتان را مزه کنید و در صورت نیاز، به آن نمک اضافه کنید. حالا ریحان خردشده را به غذا اضافه کنید.

مرحله هشتم

پاستای شما آماده است، حالا غذایتان را در ظرف‌ها ریخته و روی آن را با سس پاستای باقی‌مانده تزیین کنید. سپس مقداری روغن زیتون و پارمسان اضافه نمایید.

نکات طرز تهیه پاستا خانگی با سس گوجه

• اگر دوست دارید، گوجه‌ها را رنده کنید تا سستان نرمتر و آبکی‌تر شود. این بستگی به ذائقه‌تان دارد. • افزودن رب به گوجه‌فرنگی‌ها، باعث می‌شود غذای شما خوش‌آب‌و‌رنگ‌تر شود، فقط زیاده‌روی نکنید تا طعم رب در پاستایتان غالب نشود. برای این‌کار، لازم است رب و گوجه‌فرنگی‌های له شده را همراه با دو پیاز رنده‌شده متوسط به مدت چند دقیقه روی گاز با حرارت متوسط تفت دهید.

دیدگاه ها