طرز تهیه پاستا ساده با مرغ به ساده ترین و خوشمزه ترین روش

طرز تهیه پاستا ساده با مرغ
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پاستا یکی از غذاهایی است که هم طعم فوق‌‎العاده‌ای دارد و هم پخت آن بسیار ساده است. قبلا در کتاب کاله روش تهیه پاستا ساده بدون مرغ را بررسی کرده بودیم و در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه پاستا ساده با مرغ که یک غذای ساده، سریع و خوشمزه است را بررسی کنیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا ساده با مرغ

  • پاستا ۲۵۰ گرم
  • سینه مرغ تکه شده ۲ تکه
  • پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • سیر خرد شده ۳ حبه
  • آرد ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • آب مرغ ۱/۲ فنجان
  • آب لیمو ۱/۲ قاشق چایخوری
  • خامه غلیظ ۱ فنجان
  • پنیر پارمزان تازه رنده شده ۱/۲ فنجان

طرز تهیه پاستا ساده با مرغ

۱. آماده کردن پاستا و مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه پاستا ساده با مرغ این است که تکه‌های مرغ را در ماهیتابه سرخ کنید و در تابه برای پاستا مرغ سیر درست کنید. اما قبل از آن پاستا را در آب جوش بریزید تا بپزد. در همین حین روی تکه‌های مرغ، پودر سیر و مقداری نمک و فلفل بپاشید. بعد مرغ مزه‌دار شده را در قابلمه‌ای که روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری کره در آن ریخته‌اید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالاست، اضافه کنید. حتما اجازه دهید تابه برای چند دقیقه داغ شود بعد مرغ را به مدت ۵-۶ دقیقه تفت دهید تا طلایی و پخته شود. در این مرحله اگر لازم است در ماهیتابه را ببندید تا مرغ کامل بپزد در نهایت هم مرغ را از ماهیتابه خارج کنید و در بشقاب بریزید.

۲. تهیه سس پاستا

 تهیه سس برای پاستا با مرغ

اکنون در همان ماهیتابه، کره باقی‌مانده را اضافه کنید. بعد از این‌که آب شد سیر و آرد را با هم مخلوط کرده و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید. آب مرغ و آب لیمو را با هم مخلوط کنید (و تکه‌های قهوه ای را از ته تابه بتراشید). اجازه دهید حدود یک دقیقه حباب بزند. در نهایت هم خامه را اضافه کنید و بگذارید ۴-۵ دقیقه دیگر یا بیشتر بپزد تا کمی غلیظ شود و بعد پنیر پارمسان را داخل سس هم بزنید.

۳. مخلوط کردن مواد پاستا

مخلوط کردن پاستا و مرغ برای تهیه پاستا ساده با مرغ

اکنون مرغ و اسپاگتی پخته و آبکش شده را در ظرف مناسب بریزید و مخلوط کنید. بعد که سس کمی غلیظ شد، پنیر پارمسان را اضافه کنید و در نهایت سس را به مخلوط پاستا و مرغ اضافه کنید و هم بزنید. پاستای ساده با مرغ شما آماده است. می‌توانید با کمی جعفری آن را تزیین و میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه پاستا ساده با مرغ

طرز تهیه پاستا ساده با مرغ

تهیه و پخت پاستا در منزل یک فرایند ساده اما همراه با جزییات است که خوب است حتما قبل از تهیه، با نکات و فوت‌وفن‌های آن آشنا باشید.

بهترین قسمت مرغ برای تهیه پاستای مرغ

قطعا بهترین قسمت مرغ برای تهیه پاستای مرغ، سینه مرغ بدون پوست و استخوان است که رایج‌ترین انتخاب برای پاستا با مرغ است. اما اگر سینه مرغ ندارید می‌توانید از ران مرغ هم استفاده کنید، اما به زمان پخت بیشتری نیاز دارد.

از طرف دیگر برای طعم بیشتر بهتر است مرغ را قبل از پخت با ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا یا آویشن مزه‌دار کنید.

بهترین پاستا برای تهیه پاستا ساده با مرغ

برای پخت پاستا با مرغ می‌توانید از انواع مختلف پاستا مانند پنه، فسیلی و یا حتی اسپاگتی استفاده کنید البته اگر دوست دارید سس غلیظ‌تری برای این پاستا تهیه کنید بهتر است از پاستاهای حفره‌دار مانند پنه استفاده کنید تا سس به خوبی در آن‌ها نفوذ کند.

برای کودکان یا سروهای سریع، پاستاهای فرمی ریزتر مانند پاپیونی یا پروانه‌ای یا روتینی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید با انواع ماکارونی فرمی یا پاستا آشنا شوید، مطلب انواع ماکارونی فرمی را در کتاب کاله بخوانید.

استفاده از انواع سبزیجات در پاستا ساده

اگر می‌خواهید پاستای خود را کمی غنی‌تر و خوشمزه‌تر کنید می‌توانید، مقداری سبزی مثلا یک مشت اسفناج تازه یا قارچ، فلفل دلمه‌ای در انتها اضافه کنید. البته اضافه کردن کلم بروکلی هم گزینه خوبی برای تنوع دادن به این غذاست.

سس مناسب انواع پاستا

علاوه بر سس بشامل که تقریبا مشابه سسی است که ما در تهیه این پاستا استفاده کرده بودیم، می‌توانید برای پاستا با مرغ از ترکیب گوجه‌فرنگی رنده، سیر، پیاز، ریحان، نمک و فلفل سیاه یک سس متفاوت تهیه کنید.

دقت کنید که برای سس خامه‌ای‌تر می‌توانید از خامه یا شیر هم استفاده کنید. طرز تهیه پاستا ساده با خامه با و بدون مرغ را می‌توانید در کتاب کاله با جزییات مطالعه کنید.

البته می‌توانید از سس پستو برای تهیه پاستا استفاده کنید. طرز تهیه پاستا پستو با مرغ را با جزییات کامل می‌توانید در کتاب کاله بخوانید.

اگر هم وگان هستید یا مهمانان‌تان وگان هستند می‌توانید سس پاستای خود را با شیر گیاهی و به شکلی مناسب برای افراد وگان تهیه کنید. طرز تهیه پاستا وگان را هم با جزییات کامل در کتاب کاله بخوانید.

شاید یکی از جذاب‌ترین روش‌های تهیه پاستا، تهیه آن با سس پستو است که می‌توانید جزییات تهیه آن را در کتاب کاله با جزییات در طرز تهیه پاستا پستو ساده مطالعه کنید.

دیدگاه ها