طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو و شیر بادام

طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پاستا یکی از خوشمزه‌ترین غذاها به حساب می‌آید که تمامی افراد می‌توانند بدون هیچ نگرانی آن را در وعده‌های غذایی خود مصرف کنند. مهم نیست شما وگان هستید یا گوشتخوار، چراکه می‌توانید آن را به راحتی با ذائقه و رژیم خود درست کنید. شاید این سوال مطرح شود که پاستا بدون گوشت هم خوشمزه می‌شود؟ ظاهرش مجلسی خواهد بود؟ در جواب باید بگوییم بله. فقط کافی است طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو و شیر بادام را امتحان کنید. شیر بادام که در دسته شیرهای گیاهی برند آژیل قرار دارد برای تهیه این غذا بسیار مناسب است.

مواد لازم برای تهیه پاستا وگان با سس آلفردو

  • پاستا ۲۵۰ گرم
  • قارچ ۱/۵ پیمانه
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر بادام خرید آنلاین ۱/۵ فنجان
  • نمک و فلفل نصف قاشق چای‌خوری
  • ریحان به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو

آماده کردن پاستا

اولین مرحله از طرز تهیه پاستا وگان با سس آلفردو این است که در یک قابلمه مناسب آب بریزید و بگذارید همراه نمک و کمی روغن به جوش آید بعد که آب جوش آمد پاستا را اضافه کنید و بگذارید مطابق دستور روی بسته بپزد. در نهایت آن را آبکش کرده بگذارید آبش کامل گرفته شود.

آماده کردن قارچ

برای آماده کردن قارچ‌ها بعد از این که خوب قارچ‌ها را شستید به شکل ورقه‌ای خرد کنید و بعد در یک ماهیتابه مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و قارچ‌ها را اضافه کنید و اجازه دهید خوب سرخ شوند و آبش کشیده شود.

آماده کردن پاستا آلفردو

مخلوط پاستا و قارچ

حالا و در این مرحله از طرز تهیه پاستا وگان نوبت آن است که پاستا را در ظرف مناسب بریزید و بعد قارچ‌ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید و  در نهایت سس آلفردو را به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو با شیر بادام

  • شیر بادام آژیل ۳ فنجان
  • سیر خرد شده ۲ حبه
  • آرد یک‌چهارم فنجان
  • پنیر پارمزان رنده شده وگان یک‌چهارم فنجان
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار لازم
  • روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه سس آلفردو با شیر بادام

تفت دادن سیر

اولین مرحله از طرز تهیه سس آلفردو با شیر بادام، سرخ کردن سیرهای خردشده است. برای این کار در تابه‌ای مناسب به اندازه کافی روغن ریخته و آن‌ها را حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید. سیرهای تفت داده شده را برداشته و کنار بگذارید. حال دو فنجان شیر بادام را با کمی نمک و فلفل داخل تابه ریخته و با سیرها هم بزنید.

آماده کردن آرد و شیر

اضافه کردن مخلوط آرد و شیر

در دومین مرحله از طرز تهیه سس آلفردو برای پاستا وگان در کاسه‌ای جداگانه آرد و باقی‌مانده شیر را با یکدیگر مخلوط کنید تا به اندازه کافی یک‌دست و صاف شوند. مخلوط را می‌توانید از صافی هم رد کنید. حال آن را به تابه اضافه کرده و هم بزنید.

جوشاندن سس

جوش خوردن سس آلفردو برای پاستا وگان

در این مرحله از طرز تهیه سس آلفردو باید حرارت را زیاد کنید تا سس به جوش آید. سپس حرارت را کم کرده تا آرام‌آرام بجوشد و خیلی خوب غلیظ شود. حال پنیر پارمزان را اضافه کرده و هم بزنید. سس قارچ را هم می‌توانید جایگزین سس آلفردو و شیر بادام کنید.

اضافه کردن پاستا

اضافه کردن پاستا وگان به سس آلفردو و شیر بادام

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا  با سس آلفردو وگان نوبت به اضافه کردن پاستا به سس آلفردو می‌رسد. پاستا را داخل تابه ریخته تا کامل با سس مخلوط شود. پاستای وگان‌تان با سس آلفردو و شیربادام آماده است، آن را در ظرف مورد نظر سرو کرده و برای تزئین کمی ریحان خردشده روی آن بریزید. نوش‌جان!

دستور تهیه پاستا وگان با سس آلفردو

نکات تکمیلی پخت پاستا وگان با سس آلفردو

پاستا در گروه‌های غذایی قرار دارد که همه افراد می‌توانند به راحتی آن را مصرف کنند. پس اگر وگان هستید آن را بدون گوشت و اگر گوشت‌خوار هستید آن را با گوشت چرخ‌کرده و سویا درست کنید. در ادامه نکاتی را برای شما وگان‌ها خواهیم گفت که در پخت این غذا کمک خواهد کرد.

غلظت سس آلفردو

سس پاستای وگان باید غلظت کافی داشته باشد تا پاستای شما را به خوبی پوشش دهد. هنگام آب‌کشی کردن پاستا، باید یک لیوان آب پاستا را نگه دارید تا در صورت غلیظ بودن سس، آن را اضافه کنید.

نگه‌داری پاستای وگان

پاستا را می‌توانید با ریختن در ظرف دربسته به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید به شرط آن‌که سس آلفردو و شیر بادام را روی آن نریزید چراکه هنگام گرم کردن مجدد طعم و ظاهر آن تغییر خواهد کرد.

خمیر پاستا

خمیر پاستا خانگی وگان

اگر شما نگران افزودنی غیرمجاز به پاستا و ماکارونی خود هستید به راحتی می‌توانید خمیر آن را در منزل آماده کنید تنها کافی است مطلب طرز تهیه خمیر پاستا خانگی را در کتاب کاله بخوانید.

غذای جایگزین پاستا وگان

چیکن استراگانف با پاستا هم یک غذای رژیمی و مخصوص وگان‌ها است که پایه و اساس آن پاستا و قارچ است. این غذای خوشمزه را بدون دردسر می‌توانید درست کنید.

دیدگاه ها