طرز تهیه پاستا وگان خوشمزه و ساده با سس سفید در خانه

طرز تهیه پاستا وگان
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

امروز طرز تهیه پاستا وگان بسیار خوشمزه‌ای را برایتان آماده کرده‌ایم که از مواد متفاوتی تشکیل شده است. این پاستا وگان سس سفید رنگ مخصوصی دارد که دلیل طعم دلنشین و لذیذ آن است. ممکن است در نگاه اول فکر کنید که این سس پنیری یا خامه‌ای است در حالی که در تهیه آن هیچ گونه ماده لبنی به کار نرفته و کاملا گیاهی است. در واقع موادی که در تهیه این سس به کار می‌رود بافت خامه‌ای و یکدستی به آن می‌بخشد. یکی از این مواد لوبیا سفید است که منبعی سرشار از پروتئین است. علاوه بر این استفاده از آب لیمو و مخمر خوراکی طعم سس را بسیار متفاوت می‌کند.

پس این غذا نه تنها به سادگی تهیه می‌شود و کمتر از سی دقیقه زمان می‌برد بلکه بسیار سالم و مقوی است و مواد تازه و سرشار از ویتامین مثل بروکلی در تهیه آن استفاده می‌شود. پاستا وگان را به لیست غذاهای هفتگی خود اضافه و به صورت گرم به عنوان غذای اصلی سرو کنید و از خوردن یک وعده غذایی کاملا گیاهی و سالم در کنار خانواده‌تان لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه پاستا وگان خانگی و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا وگان خوشمزه با سس سفید در خانه

  • پاستادو و نیم فنجان
  • روغن زیتون فرا بکرسه قاشق غذاخوری
  • پیاز کوچک زرد (خرد شده)یک عدد
  • کلم بروکلی متوسطیک عدد
  • دانه کاج بو دادهیک‌چهارم فنجان
  • لوبیای سفید پخته شدهیک‌ونیم فنجان
  • عصاره سبزیجات یک‌چهارم فنجان
  • آب لیمو تازهسه قاشق غذاخوری
  • مخمر خوراکییک‌چهارم فنجان
  • سیر (خرد شده)یک حبه
  • پودر پیازیک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • نمک دریایینصف قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار دلخواه

طرز تهیه پاستا وگان خوشمزه با سس سفید در خانه

مرحله اول

رژیم غذایی وگان سلامت را به جسم و روان شما برمی‌گرداند و باعث تحولی بنیادی در سبک زندگی می‌شود. اگر از رژیم وگان پیروی میکنید باید حسابی به تغذیه خود توجه کنید تا بدن شما دچار کمبود ویتامین، فقر آهن و … نشود.

این پاستای وگان با مواد اولیه مقوی و خوشمزه‌ای که در آن استفاده شده است بسیار مناسب یک وعده از غذای روزانه شما است. برای تهیه این غذا ابتدا سس آن را آماده کنید. برای این کار یک و نیم فنجان لوبیای سفید از پیش پخته شده را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. یک چهارم فنجان عصاره سبزیجات اضافه کنید. آب یک لیمو تازه را داخل یک ظرف جدا بگیرید و سه قاشق از آن را به بقیه مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید. سپس دو قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر اضافه کنید. یک چهارم فنجان مخمر خوراکی اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا برای چند دقیقه کار کند.

مرحله دوم

یک حبه سیر را پوست بکنید و ریز خرد کنید. یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر پیاز به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید. سپس سیر خرد شده را اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار دلخواه اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا تمامی مواد خوب با هم مخلوط شوند. هنگامی که بافت سس یکدست شد دستگاه را خاموش کنید و سس را کنار بگذارید.

مرحله سوم

یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. دو و نیم فنجان پاستا اضافه کنید و مطابق دستورالعمل روی بسته‌بندی بپزید. پس از پخت، پاستا را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

کلم بروکلی را خوب بشویید. قسمت ساقه بروکلی را از گل آن جدا کنید. گل و ساقه آن را به قطعات کوچک‌ترخرد کنید. پوست یک عدد پیاز زرد کوچک را بکنید و نگینی خرد کنید. یک ماهیتابه بزرگ بردارید و روی حرارت متوسط قرار دهید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل ماهیتابه بریزید. وقتی که روغن داغ شد پیازهای خرد شده را اضافه کنید و حدود پنج دقیقه سرخ کنید تا نرم شوند.

مرحله پنجم

ساقه خرد شده بروکلی را اضافه کنید و حدود سه تا پنج دقیقه تفت دهید. سپس گل خرد شده بروکلی را اضافه کنید و هم بزنید. چند قاشق آب یا عصاره سبزیجات اضافه کنید و در ماهیتابه را بگذارید و حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید کلم بروکلی به مدت دو تا سه دقیقه بخارپز شده تا نرم شود. دقت کنید که در این مرحله رنگ بروکلی تیره نشود و به رنگ سبز روشن باقی بماند.

مرحله ششم

پاستا آبکش شده را به ماهیتابه حاوی مخلوط بروکلی و پیاز اضافه کنید. سپس سه چهارم از سس خامه‌ای را اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید. در صورت غلیظ بودن سس، مقداری عصاره سبزیجات اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مطلوب برسد. کمی از پاستا را بچشید و در صورت نیاز نمک، فلفل سیاه آسیاب شده و آب لیمو بیشتری اضافه کنید. یک بشقاب بردارید و مقداری از پاستا وگان را داخل آن بریزید. از سس خامه‌ای باقیمانده روی پاستا بریزید و روی آن را با مقداری دانه کاج بو داده تزئین کنید.

نکات

  • گردو بهترین جایگزین برای دانه کاج بو داده است. کافیست قبل از استفاده مقداری گردو را داخل یک تابه کمی تفت دهید تا بو داده شود و عطر و طعم آن خارج شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری پنیر پارمسان رنده شده به سس اضافه کنید.فراموش نکنید که با اضافه کردن پنیر پارمسان غذا را از حالت وگان خارج می‌کنید مگر این که از پارمسان وگان استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از پودر پنیر پارمسان برای تزئین بشقاب خود استفاده کنید.
  • سس خامه‌ای وگان را می‌توانید پس از تهیه به مدت پنج روز در یخچال نگهداری کنید.
  • اگر از طرفداران طعم سیر هستید پیشنهاد می‌کنیم سیر خرد شده بیشتری به سس اضافه کنید.
  • اگر به غذاهای گیاهی علاقمندید پیشنهاد میکنیم کیک اسفنجی وگان و موساکای بادمجان وگان را امتحان کنید.

دیدگاه ها