طرز تهیه پن کیک کره ای

آسان
4 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پن کیک کره ای یا هوت تئوک (HOTTEOK) یکی از محبوب‌ترین اسنک‌های خیابانی کره‌ای به ویژه در فصل زمستان است. هوت تئوک توسط مهاجران چینی در اوایل ۱۹۰۰ به کره آورده شد. ظاهر آن شبیه به پن کیک است، روی آن ترد است و داخلش با مخلوطی از آجیل و شکر پر شده است. در ادامه با طرز تهیه این اسنک خوشمزه  با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ۶ عدد پن کیک کره ای

  • آردیک و یک‌چهارم فنجان
  • نمکنصف قاشق چای‌خوری
  • شکر سفیدیک قاشق چای‌خوری
  • خمیر مایه فورییک قاشق چای خوری
  • شیر کم‌چرب کالهنصف فنجان

مواد لازم برای پر کردن داخل پن کیک کره ای

  • شکر قهوه‌اییک چهارم فنجان
  • دارچینیک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • آجیل خرد شده دو قاشق غذا‌خوری

طرز تهیه پن کیک کره ای

مرحله اول

آرد را الک کنید و در کاسه‌ای بزرگ بریزید، نمک، مخمر و شیر را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا شکل خمیری پیدا کند، روی کاسه را سلفون بکشید و در دمای اتاق بگذارید تا عملیات تخمیر انجام شود و حجم خمیر دو برابر شود (بسته به کارایی مخمر و درجه حرارت اتاق زمان متفاوت است اما حدودا ۱ ساعت طول می‌کشد).

مرحله دوم

بعد از این که خمیر پف کرد، با انگشت چند سوراخ در آن ایجاد کنید تا گاز ایجاد شده از آن خارج شود. مجددا روی آن را بپوشانید و ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید.

مرحله سوم

بعد از اینکه خمیر  آماده شد مقداری روغن به دست‌های خود بزنید تا خمیر به دستتان نچسبد، سپس خمیر را به ۶ قسمت با اندازه متوسط تقسیم کنید.

مرحله چهارم

همه موادی که برای داخل پنکیک در نظر گرفتیم را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید. به دلخواه می‌توانید از مغز‌های مختلف استفاده کنید اما در این دستور تهیه از گردو، بادام زمینی، بادام و تخمه آفتابگردان استفاده شده است.

مرحله پنجم

خمیر را در دستتان پهن کنید تا بتوانید یک قاشق غذاخوری از مخلوطی که برای داخل پن کیک کره ای آماده کردید را در آن بریزید. بعد از اینکه مواد را داخل خمیر قرار دادید گوشه‌های خمیر را به هم برسانید و آن را ببندید.

مرحله ششم

ماهیتابه را گرم کنید، مقداری روغن داخل آن بریزید. خمیر را داخل روغن بگذارید و آن را با استفاده از قاشق پهن کنید و روی حرارت متوسط سرخ کنید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه یک طرف پن کیک طلایی رنگ شد آن را برگردانید تا هر دو طرف کامل سرخ شود. حرارت را کم کنید و در ماهیتابه را بگذارید تا شکر داخل آن کامل آب شود (حدود ۱ دقیقه) کافی است. پن کیک‌ کره‌ ای شیرین  شما آماده است، آن‌ها را گرم میل کنید.

دیدگاه ها