طرز تهیه پودینگ وانیلی ساده و خوش طعم در خانه

طرز تهیه پودینگ وانیلی
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پودینگ‌ها با بافت نرم و خامه‌ای که دارند یکی از محبوب‌ترین دسرها در جهان هستند. تهیه این دسر بسیار ساده است و از این نظر اهمیت دارد که بسیار مورد توجه ویژه بچه‌ها است. شاید خیلی اوقات به‌دلیل وقت کمی که داریم، خیلی سریع به‌سراغ پودینگ‌های حاضری می‌رویم و با ریختن آن‌ها در شیر گرم، خودمان را راحت می‌کنیم! اما تهیه پودینگ وانیلی خانگی، لذت دیگری دارد که باید امتحان کنید.

این دسر خوشمزه می‌تواند یکی از بهترین همراه‌ها برای سرو کوکی‌ها و میوه‌های خوشمزه باشد. در ادامه ما طرز تهیه پودینگ وانیلی را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید در زمان کمی و بدون دردسر آن‌ را آماده و نوش‌جان کنید. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ وانیل ساده و خوش طعم

  • شکر سفید معمولییک سوم فنجان
  • نشاسته ذرتسه قاشق غذاخوری
  • نمکیک هشتم قاشق چای‌خوری
  • شیر پرچرب کالهدو و یک چهارم لیوان
  • زرده تخم مرغ بزرگدو عدد
  • کره پاستوریزه کالهیک قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیلیک و نیم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پودینگ وانیلی ساده و خوش طعم

مرحله اول

پودینگ یکی از دسرهای معروف دنیا است که با طعم‌های شکلاتی، خرمالو و حتی میکس آواکادو و شکلات تهیه و سرو می‌شود. ساده‌ترین نوع پودینگ نیز پودینگ وانیلی است که شما می‌توانید تنها در چند مرحله آن را در خانه برای دوستان و فرزندان خود آماده کنید. برای شروع ابتدا در یک قابلمه متوسط، شکر، نشاسته ذرت، نمک، شیر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط قرار دهید تا آرام آرام بجوشد، گاهی اوقات (هر یک یا دو دقیقه) مواد را هم بزنید، تا زمانی‌که کل مواد داخل قابلمه بجشوند و سطح آن‌ها را حباب بگیرد، این پروسه حدود هفت تا هشت دقیقه زمان می‌برد.

مرحله دوم

پس از این‌که حباب‌ها روی سطح مایه پودینگ ایجاد شدند شما به مدت دو دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا کمی قوام بگیرد. حالا می‌توانید شعله را خاموش کنید، به مرور به غلظت مواد اضافه می‌شود. اگر هنوز گلوله‌هایی از مواد را در پودینگ وانیل حس می‌کنید، باید در این مرحله آن‌ را از یک صافی بسیار ریز رد کنید تا موادتان کاملا خامه‌ای و یکدست شود. پس از آن عصاره وانیل را اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله، پودینگ را به ظرف موردنظرتان انتقال دهید و برای چندساعت در یخچال نگهداری کنید تا کاملا خنک و آماده سرو شود. پس از گذشت دو ساعت پودینگ وانیلی شما آماده است و روی پودینگ خود را با میوه دلخواه خود تزئین کرده و آن را سرو کنید؛ نوش جان!

چند نکته

  • شما می‌توانید برای تزئین پودینگ‌تان از ترافل، بیسکوییت خرد شده و شکلات چیپسی استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید رنگ‌های خوراکی مورد علاقه‌تان را به این دستور استفاده کنید.
  • از مغزهایی مانند گردو، پسته و بادام استفاده کنید و طعمی متفاوت به پودینگ بدهید.

دیدگاه ها