طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده در خانه و به سادگی

طرز تهیه کیک زبرا یا دو رنگ
آسان
6 الی 8 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

کیکی که می‌خواهیم روش تهیه آن را آموزش دهیم، یک دستور خاص از انواع کیک شکلاتی ساده است که در آن با ریختن خمیر وانیل و خمیر شکلات در یک قالب یا یک تابه می‌توانید یک کیک دو رنگ شکلاتی و ساده یا کیک زبرا زیبا تهیه کنید. طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده می‌تواند کار بسیار جذابی برایتان باشد چون خطوط سیاه و سفید دوست داشتنی این کیک می‌تواند نمادی از هنر شما باشد.

درست کردن کیک دو رنگ ساده و شکلاتی ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد اما در واقع درست کردن آن کار سختی نیست. کافی است با اصول دستور پخت کیک اسفنجی ساده آشنا باشید تا نه تنها بتوانید کیک دو رنگ شکلاتی بپزید بلکه بتوانید از عهده طرز تهیه کیک شکلاتی تولد هم بر بیاید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده را در خانه و به ساده‌ترین روش را یاد بگیرید.

  • آرد ۳۰۰ گرم
  • بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  • کره نصف فنجان
  • شکر یک فنجان
  • تخم مرغ چهار عدد
  • کاکائو دو قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • شیر یک لیوان

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

۱. آماده کردن قالب و فر؛ اولین مرحله از طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

آماده کردن فر برای طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده یا همان کیک زبرا

اولین مرحله از طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده، درست مثل همه کیک‌ها این است که ابتدا قالب مورد نظرتان برای تهیه این کیک را آماده کنید. قالب کیک را با کره خوب چرب کنید. حالا یک قاشق چای‌خوری کاکائو و یک قاشق چای‌خوری آرد را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی قالب بپاشید.

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

نکته مهم: گرم کردن قالب و پاشیدن آرد و کاکائو بهترین روش برای این است که کیک شما بعد از پخت راحت‌تر از قالب خارج شود.

۲. مخلوط کردن مواد برای تهیه کیک زبرا

مخلوط کردن مواد برای تهیه کیک زبرا
مخلوط کردن مواد کیک زبرا یا کیک دو رنگ

بعد از آماده کردن قالب و فر، حالا نوبت مخلوط کردن مواد برای طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده است. در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و بعد از مخلوط شدن، آن را کنار بگذارید.

در یک کاسه دیگر تخم مرغ، شکر و جوهر وانیل را با هم مخلوط کرده و با همزن آنقدر هم بزنید تا مخلوطی روشن رنگ درست شود سپس شیر، نمک، روغن را به آن اضافه کنید و باز خوب هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را هم به آرامی به این مخلوط اضافه کنید.

مخلوط تهیه شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و در ظرف‌های جداگانه قرار دهید. سپس در نیمی از خمیر، کاکائو بریزید و خوب مخلوط کنید و آن یکی را همان‌طور ساده و در واقع وانیلی نگه دارید تا دو مایه داشته باشید یکی مایه شکلاتی و دیگری مایه وانیلی.

نکته مهم: بهتر است آرد را قبل از اضافه کردن به باقی مواد چندین بار خوب الک کنید.

۳. پخت کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

طرز پخت و شکل دهی کیک دو رنگ یا کیک زبرا
شکل و فرم دهی کیک زبرا یا کیک دو رنگ ساده و شکلاتی

حالا در این مرحله از طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده، قالب کیک را که خوب گرم شده از فر در بیاورید و دو قاشق غذاخوری از خمیر سفید وانیلی بریزید و سپس به همان میزان از مایه کاکائویی بریزید و این مرحله را تکرار کنید تا کل خمیرهای دو رنگ را مطابق شکل بالا در سطح قالب بریزید. بعد از آن مطابق تصویر دو مایه کاکائویی و ساده را با یک خلال دندان مخلوط کنید تا شکل پیدا کند.

بعد از شکل دادن به کیک دو رنگ آن را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه یا تا زمانی که کیک پخته شود در فر بپزید.

قبل از این‌که کیک را از قالب بیرون بیاورید، بگذارید کاملا خنک شود سپس روی آن را با گاناش شکلاتی یا همان سس شکلات تزئین کنید و بعد سرو کنید. کیک زبرا خوشمزه شما آماده است. می‌توانید همراه یک فنجان چای یا قهوه نوش جان کنید.

  • بهترین روش برای بررسی پخت کیک:

برای بررسی پخته شدن کیک، یک خلال دندان را داخل آن قرار دهید، اگر تمیز بیرون آمد کیک آماده است اما اگر مواد کیک به آن چسبیده بودند، باید همچنان اجازه دهید کیک بپزد.

  • روش‌ شکل و طرح دادن به کیک زبرا:

برای طرح‌دار کردن لایه‌های کیک دو رنگ یا همان کیک زبرا هم می‌توانید یک لایه کیک وانیلی بریزید سپس کیک شکلاتی را روی آن بریزید تا این دو یواش یواش در هم مخلوط شوند و حتی می‌توانید بعد از ریختن این دو لایه روی هم با یک خلال دندان طرح‌های موجی شکلی روی آن ایجاد کنید.

روش دیگر برای طرح دادن به کیک دو رنگ شکلاتی و وانیلی این است که یک طرف قالب را از مخلوط وانیلی پر کنید و طرف دیگر را مخلوط شکلاتی بریزید و اجازه دهید به همین شکل مواد پخته شوند تا در نهایت یک کیک با دو رنگ داشته باشید.

نکاتی برای تهیه کیک زبرا یا کیک دو رنگ

نکات بیشتر برای تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

تهیه کیک دو رنگ درست مثل همه کیک‌های دیگر نکات و جزئیاتی دارد که با دانستن آنها می‌توانید کیک بهتری داشته باشید.

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده بدون فر

اگر به فر دسترسی ندارید، نگران نباشید. کیک دو رنگ را هم می‌توانید مثل اکثر کیک‌های دیگر در قابلمه یا کیک‌پز برقی بپزید. برای این کار بعد از آماده کردن مواد کافی است به همان روشی که برای تهیه کیک زبرا در بالا گفتیم مواد را در قابلمه مدنظر یا قابلمه کیک‌پزتان بریزید، روی آن دم‌کنی بگذارید و زیر اجاق گاز را یک شعله پخش کن بگذارید یا شعله را آنقدر کم کنید که مواد نسوزد و اجازه دهید حداقل ۳۵ تا ۴۵ دقیقه کیک بپزد.

دلیل پف نکردن کیک دو رنگ

کیک دو رنگ هم مثل هر کیک دیگری اگر موادش به درستی هم زده نشده باشند، خوب پف نمی‌کند. مهمترین نکته برای پف کردن کیک این است که تخم مرغ و شکر را به درستی و به میزان کافی هم بزنید تا کیک شما به خوبی پف کند.

مواد لازم برای تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده چیست؟

مواد اصلی لازم برای تهیه کیک دو رنگ شامل آرد، تخم مرغ، شیر، کاکائو، وانیل و بکینگ پودر است.

بهترین زمان نگهداری و مصرف کیک زبرا چقدر است؟

بهترین زمان نگهداری و مصرف کیک دو رنگ در یخچال سه روز است.

دیدگاه ها