طرز تهیه کیک فنجانی در مایکروفر با ساده ترین روش

طرز تهیه کیک فنجانی در مایکروفر
آسان
۷ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طرز تهیه کیک فنجانی در دنیای شیرینی‌پزی سریع‌تر و ساده‌تر از تصورتان است چراکه با ساده‌ترین مواد درست می‌شود. شاید بارها در روزهای تعطیل هوس یک کیک خوشمزه را کرده‌اید اما نه مغازه‌ای باز بوده و نه شیرینی‌فروشی. پس کیک فنجانی می‌تواند به دادتان برسد. این کیک خوشمزه با دستورها و روش‌های متعددی درست می‌شود تا جایی که در مطالب قبلی به دستور تهیه کیک فنجانی با قابلمه اشاره کرده‌ایم اما شما در این مطلب می‌توانید طرز تهیه کیک فنجانی در مایکروفر را با ساده‌ترین روش بخوانید.

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی در مایکروفر

  • آرد همه‌منظوره سه قاشق غذاخوری
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • موز پوره‌شده چهار قاشق غذاخوری
  • پودرکاکائو یک قاشق غذاخوری
  • بیکینگ‌پودر یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • شکلات چیپسی سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک فنجانی در مایکروفر

۱. مایه کیک را آماده کنید

کیک فنجانی را با افزودنی و طعم‌های متفاوتی می‌توان درست کرد. یکی از این افزودنی‌ها موز و کاکائو است. پس در اولین مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی در مایکروفر نیاز به یک موز رسیده دارید. آن را خوب له کرده و داخل یک کاسه مناسب بریزید. موز در این دستور بهترین جایگزین تخم‌مرغ می‌تواند باشد. حال پودر کاکائو، شکر، آرد و بیکینگ‌پودر را هم به آن اضافه کنید. مواد را با یکدیگر خوب مخلوط کنید تا خمیری صاف و یک‌دست داشته باشید. شکلات چیپسی را هم اضافه کرده و مجدد هم بزنید. برای لذت بردن از طعم این کیک‌های فنجانی از پودر کاکائو و شکلات چیپسی‌های مرغوب استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما تهیه کیک موز و گردو با و بدون فر با پف عالی برای روزهای تعطیل‌تان است.

۲. کیک فنجانی را بپزید

پخت کیک فنجانی در مایکروفر

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی در مایکروفر باید فنجان‌های پخت را آماده کنید. پس با روغن کمی داخل آن‌ها را چرب کنید. سه‌چهارم فنجان را مایه خمیر بریزید. برای ظاهر کیک، کمی از شکلات چیپسی‌های باقی‌مانده روی آن بریزید. حال برای ۲ دقیقه داخل مایکروفر بگذارید تا آماده شوند. بعد از ۲ دقیقه آن را بیرون بیاورید. حال با سلیقه خود روی آن را تزئین و با شیک موز و طالبی خنک آن را سرو کنید.

دستور تهیه کیک فنجانی در مایکروفر

نکات تکمیلی پخت کیک فنجانی در مایکروفر

دستور تهیه کیک ساده در توستر همیشه در دنیای شیرینی‌پزی مورد توجه افراد قرار گرفته است اما در ادامه با خواندن نکات تکمیلی به راحتی می‌توانید مراحل پخت تهیه کیک فنجانی در مایکروفر را پیش ببرید و آن را در سریع‌ترین زمان روی میز پذیرایی‌تان داشته باشید.

پخت کیک فنجانی در فر

پخت کیک فنجانی در فر

کیک فنجانی همانند طرز تهیه کیک اسفنجی ساده به روش‌های متعددی پخت و تهیه می‌شود. یکی از روش‌‌‌ها، پخت این کیک‌های کوچک و فانتزی در فر است. در طرز تهیه کیک فنجانی در فر باید مراحل بالا را کامل پیش ببرید سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. در نهایت فنجان‌ها را داخل سینی فر بچینید و اجازه دهید کیک‌های فنجانی‌تان برای ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر بمانند تا کامل پخته شوند.

فنجان مناسب پخت کیک فنجانی

در طرز تهیه کیک فنجانی در مایکروفر باید از فنجان‌های نشکن مانند آکروپال یا چینی استفاده کنید تا هنگام پخت نشکنند و در صورت پخت آن‌ها در قابلمه باید از سه‌پایه استفاده کنید. بهتر است که کمی آب داخل قابلمه بریزید تا کیک‌هایتان خشک نشوند. دقت داشته باشید که بیشتر از حجم فنجان‌ها داخل قابلمه آب نریزید چون ممکن است به داخل فنجان‌ها نفوذ کند. نکته آخر هم آن‌که نصف حجم فنجان‌ها باید زیر آب باشد. کاپ‌کیک بخارپز را هم می‌توانید به راحتی در قابلمه با همین مواد درست کنید.

تزئین کیک فنجانی

تزئین و سرو کیک فنجانی در مایکروفر

کیک‌های فنجانی به دلیل ظاهرشان معمولا از کیک‌های مورد علاقه کودکان به حساب می‌آید پس برای تزئین آن‌ها نهایت دقت را به کار بگیرید. ترافل‌های رنگی، سس شکلاتی، کارامل، شکلات‌های چیپسی و خامه معمولا ساده‌ترین راه‌هایی است که به ذهن‌مان می‌رسد. با کمک ماسوره یا قیف شیرینی‌پزی می‌توانید به راحتی شکل‌های مختلفی مانند شکوفه را روی کیک‌های فنجانی خود پایپ کنید. در آخر با توجه به ذائقه و سلیقه‌تان مارمالاد توت‌فرنگی یا برش‌هایی از میوه هم روی کاپ‌کیک‌هایتان می‌توانید بگذارید. برای تولدهایتان حتما دستور تهیه کیک شکلاتی را به همراه روش‌های تزئین در کتاب کاله بخوانید.

افزودنی های مجاز کیک فنجانی در مایکروفر

یکی از خوبی‌های دستور تهیه کیک فنجانی در مایکروفر استفاده از افزودنی‌های مختلف برای طعم دادن به آن است. زعفران، وانیل و ادویه‌هایی مانند زنجبیل، هل و دارچین از بهترین افزودنی‌ها در تهیه این کیک به حساب می‌آیند که با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید. نکته آخر آن‌‌که پوره توت‌فرنگی یا سیب هم افزودنی‌های خوشمزه‌ای برای این کیک‌های فنجانی محسوب می‌شوند. با توجه به علاقه‌تان به زعفران می‌توانید طرز تهیه کیک زعفرانی اسفنجی را هم در کتاب کاله خوانده و درست کنید.

جایگزین تخم مرغ در طرز تهیه کیک فنجانی

جایگزین تخم مرغ در کیک های فنجانی

سرکه سفید یا سیب و پوره میوه‌هایی مانند موز معمولا بهترین گزینه برای جایگزینی تخم‌مرغ به حساب می‌آیند. استفاده از سرکه سفید در طرز تهیه کیک فنجانی بدون تخم مرغ نه تنها طعم کیک را ملایم‌تر بلکه بوی زهم تخم‌مرغ را هم از بین می‌برد. از سویی دیگر سس سیب، پودر جایگزین تخم‌مرغ، ماست و بیکینگ‌پودر هم می‌توانند جایگزین‌های مناسبی در پخت پنکیک، نان و کیک باشند.

دیدگاه ها