طرز تهیه کیک مرغ تصویری و مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک مرغ تصویری
آسان
3-4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

لازم نیست همیشه برای مهمانی‌های خود، غذاها یا دسرهای همیشگی و روتین را درست کنید. گاهی بهتر است با کمی خلاقیت و حوصله یک دسر یا غذای متفاوت را به میز غذای مهمانی‌تان اضافه کنید. یکی از گزینه‌های مناسب برای مهمانی قطعا کیک مرغ است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کیک مرغ با نان تست را توضیح داده بودیم اما اینجا طرز تهیه کیک مرغ مرحله به مرحله به شکل تصویری برای ۴ نفر را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ

  • مرغ ۳۰۰ گرم
  • نان تست ۱۲ عدد
  • پیاز یک عدد
  • خیارشور به مقدار لازم
  • نخود فرنگی یک فنجان
  • ذرت یک فنجان
  • پیازچه و جعفری به مقدار لازم
  • هویج یک عدد
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • پنیر خامه‌ای به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرغ تصویری و مرحله به مرحله

پختن و ریش ریش کر دن مرغ

پختن مرغ برای تهیه کیک مرغ

اولین کار برای تهیه یک کیک مرغ این است که مرغ را بپزید. برای این کار مرغ را با پیاز، نمک و فلفل و کمی آب به مدت یک ساعت بپزید و بعد از پخت مرغ را از آب مرغ جدا کنید و بگذارید مقداری خنک شود. بعد آن را ریش ریش کنید.

مخلوط کردن مواد

دومین مرحله از طرز تهیه کیک مرغ خرد و مخلوط کردن باقی مواد از جمله خیارشور، هویج و البته پیازچه و جعفری است. بعد که مواد را خرد کردید همراه با نخود فرنگی و ذرت پخته شده مخلوط کنید؛ فقط این کار را آرام انجام دهید تا مواد آب نیندازند. بعد مرغ ریش‌ریش شده را هم اضافه میکنیم و نمک و فلفل بهش بزنید و باز هم آرام مواد را مخلوط کنید تا یک‌دست بشوند.

در نهایت مرغ ریش‌ریش شده را به مواد اضافه کنید و باز همه مواد را مخلوط کنید.

چیدن لایه‌های کیک

حالا در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک مرغ دور نان‌های تست را بگیرید و آن‌ها را کف ظرف بگذارید و روی آن‌ها را به ارتفاع دو سانتی‌متر مواد بریزید بعد یک لایه نان تست دورگیری شده بچینید و دور بعدی لایه دو سانتی‌متری از مواد بریزید و در آخر لایه نان تست را بگذارید.

حالا سس مایونز و پنیر خامه‌ای را مخلوط کنید و دور تا دور کیک را با این مخلوط یک دست بپوشانید. بعد کیک را به مدت حداقل یک تا دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا مواد به خورد هم بروند.

نکات تکمیلی برای تهیه کیک مرغ

قطعا در زمان تهیه کیک مرغ حداقل یک ساعت تجربه خوب از تلفیق لذت و خلاقیت خواهید داشت چون این دسر خوشمزه در عین آسان بودن نکاتی دارد که خوب است آن‌ها را هم بدانید.

تزیین کیک مرغ به روش‌های مختلف

برای تزیین کیک مرغ دستتان باز است و می‌توانید با خلاقیت خود آن را هم به شکل مربع یا مستطیل و حتی دایره‌ای یا رولی درست کنید. فقط کافی است زمان بگذارید و روی کیک را با سبزیجات رنگارنگ و خوشمزه تزیین کنید.

گرفتن بوی زهم مرغ

با توجه به این که مرغ به صورت ریش ریش و البته با مواد دیگر مخلوط شده در این غذا استفاده می‌شود معمولا طعم خوبی دارد اما اگر خیلی حساس هستید، حتما در زمان پخت مرغ آن را با چاشنی‌ها مختلف از جمله زعفران خوب مزه‌دار کنید.

تهیه کیک مرغ رژیمی

اگر شما رژیم هستید یا نمی‌خواهید از مواد چرب و سراشار از کالری مثل سس مایونز استفاده کنید می‌توانید به جای استفاده از مایونز تنها از ترکیب سس مایونز با ماست استفاده کنید و حتی مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.

+

دیدگاه ها