از بین بردن جای زخم به روش خانگی و فوری

برای خیلی از مردم جای زخمی که دارند یادآور خاطرات مختلفی است که بخشی از زندگی‌شان را شکل داده است. اما خیلی‌ها علاقه‌ای به جای زخمشان ندارند و معتقدند که جای زخمی که دارند زشت است و از بودن آن روی بدنشان خجالت می‌کشند. آن‌ها از دیدن جای زخمشان به صورت روزانه اذیت می‌شوند به همین دلیل به دنبال راهی برای از بین بردن آن‌ هستند . راه‌های متفاوتی برای از بین بردن جای زخم در مطلب پزشکان و اتاق جراحی وجود دارد.اما با روش‌های خانگی هم می‌توان به محو شدن رد زخم‌ها کمک کرد و به مرور زمان نتیجه آن را به صورت کاملا ملموسی حس کرد. این درمان‌ها علاوه بر از بین بردن جای زخم، برای جوش‌های صورت و در کل برای درمان پوست بسیار مفید هستند .

زخم‌هایی که روی بدن ما وجود دارند معمولا اثر خراش یا بریدگی‌های کوچک، خط‌های بعد از کم یا اضافه کردن وزن، جای جراحی یا جوش هستند  که ممکن است زخم‌هایی هم‌سطح پوست یا برجسته‌ باشند. هنگامی که این زخم‌ها در جاهایی از بدن وجود داشته باشند که به راحتی دیده شوند، برای فرد آزار دهنده می‌شود و دنبال راهی برای رها شدن از آن می‌گردد. اما چطور از طریق درمان‌های طبیعی جای زخم‌ها را از بین ببریم؟

راه‌های از بین بردن جای زخم به صورت طبیعی

از بین بردن جای زخم به صورت طبیعی

سرکه‌ سیب

سرکه سیب از جمله مواد طبیعی و ضدعفونی کننده است. این نوع سرکه یکی از مواد مناسب برای از بین بردن جای جوش است. سرکه سیب سلول‌های مرده را از بین می‌برد و به همین دلیل می‌تواند برای از بین بردن جای زخم نیز موثر باشد. برای استفاده از این ماده آن را با کمی عسل مخلوط کنید و با پنبه روی بخش‌های آسیب دیده پوستتان بمالید. بعد از اینکه این ماده را روی زخم خود زدید، ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید روی پوستتان باقی بماند و بعد آن را بشویید. دقت داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید این کار را حداقل هر دو هفته یک بار انجام دهید.

ژل پیاز

ژل یا همان عصاره پیاز یکی دیگر از راه‌های درمان است. پیاز دارای چندین نوع بیوفلاونوئید مانند کورستین، کامپرلو و سیالین است. یکی از تحقیقات انجام شده روی دو گروه نشان داد افرادی که از ژل پیاز استفاده می‌کردند و آن را روی زخم خود می‌مالیدند بعد از چهار تا هشت هفته ظاهر زخم آن‌ها تغییر بسیاری کرده و تا حد زیادی از آن بهبود یافته بود.

آلوئه‌ ورا

آلوئه ورا  یکی از ماده‌هایی است که در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی روی آن انجام گرفته و نتایج آن نشان داده که یکی از موثرترین ماده‌ها برای درمان مشکلات پوستی است. این ماده نه تنها بخش آسیب دیده پوست را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث ترمیم بافت‌ها نیز می‌شود. تحقیقات انجام داده شده روی آلوئه‌ورا نشان داده که این ماده کاملا التیام بخش است و به بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها کمک می‌کند.

 روغن شترمرغ

روغن شترمرغ سرشار از امگا ۳ است و این اسیدهای چرب به شما کمک می‌کنند تا پوستتان سلامت و درخشانی خود را حفظ کند. این روغن به لایه‌های زیرین پوست شما نفوذ می‌کند و آن را مرطوب می‌کند و همینطور باعث از بین رفتن باکتری و کاهش تورم می‌شود

دیدگاه ها