آیا بلافاصله بعد از بیدار شدن بهترین زمان برای خوردن صبحانه است؟

احتمالا خیلی از افراد می‌دانند که بهترین زمان برای خوردن صبحانه در همان بازه یک ساعت اولی است که از خواب بیدار می‌شوید اما بسیاری از افراد آن را در حین راه رفتن به محل کار یا تحصیل می‌خورند یا حتی می‌گذارند به محل کارشان برسند و بعد از رسیدن تازه به فکر خوردن صبحانه می‌افتند. اما بدترین اتفاقی که می‌افتد این است که حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد وعده صبحانه را به کل کنار می‌گذارند. همه ما برای اینکه چرا بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه نمی‌خوریم عذر و بهانه خاص خود را داریم. ممکنه وقتمان تنگ باشد یا احساس گرسنگی نداشته باشیم.

ما خوردن صبحانه در همان ساعت‌های اول بعد از بیداری مزایای شگفت انگیزی دارد. اگر هر روز بعد از بیدار شدن صبحانه میل کنید با انرژی و خلق و خوی بهتری روز خود را خواهید ساخت.

بهترین زمان برای خوردن صبحانه

بهترین زمان برای خوردن صبحانه

هنگامی که بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه می‌خورید، سطح انسولین و قند خون شما تنظیم می‌شود و سوخت و ساز بدن شما آغاز می‌شود.

اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید یا حتی در تلاشید که وزن خود را حفظ کنید، خوردن صبحانه بلافاصله بعد از بیدار شدن باعث تنظیم انسولین و سطح قند خون شما می‌شود و بدن شما از همان زمان سوخت و ساز خود را شروع می‌کند. هنگامی که میزان قند خون و انسولین تنظیم می‌شود منبع انرژی بدن فرد تامین می‌شود و باعث می‌شود در طول روز احساس قدرت داشته باشید.

هنگامی که شما خواب هستید متابولیسم بدن شما به صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند زیرا در هنگام خواب بدنتان نیازهای کمتری دارد. با خوردن صبحانه به موقع سوخت و ساز یدنتان را به حد متناسب برسانید. برای این کار لازم از تعداد وعده‌های غذایی خود را بیشتر کنید و آن را به کمکخوردن صبحانه آغاز کنید.

هنگامی که بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه نخورید باعث می‌شود در طول روز به دلیل گرسنگی به سراغ غذاهایی با کالری زیاد و ارزش غذایی کم بروید.

مطمئن باشید هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید و صبحانه نمی‌خورید و منتظر ناهار می‌مانید، به احتمال زیاد برای ناهار از غذاهای پرکالری و کم ارزش استفاده می‌کنید. خوردن صبحانه فوری که آماده کردنش وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد، به شما کمک می‌کند که گرسنگی به شما حمله نکند و بتوانید وعده‌های غذایی را برای خود انتخاب کنید که دارای ارزش غذایی بیشتری باشد. اما هنگامی که صبحانه نمی‌خورید احساس گرسنگی بر شما غالب می‌شود و اشتهایتان چند برابر می‌شود.

تحقیقات نشان داده هنگامی که بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه می‌خورید انرژی و خلق و خوی شما در طول روز بهتر خواهد بود.

بعضی از تحقیقات نشان داده با خوردن صبحانه به موقع خلق و خوی شما بهبود پیدا می‌کند و این اتفاق باعث تقویت مغز و ذهنتان می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود حافظه شما بهتر عمل کند. نخوردن صبحانه شما را به ماشینی تبدیل می‌کند که بنزین آن کم است. این ماشین کم انرژی است و کاآیی زیادی نمی‌تواند داشته باشد. غذا سوخت بدن شماست. وقتی بعد از بیداری به بدنتان سوخت برسانید باعث می‌شود در طول روز بدنتان احساس خستگی کمتری داشته باشد.

حرف آخر

ممکن است حتی فک کردن به اینکه بعد از بیدار شدن چیزی بخورید برای شما سخت باشد. ممکن است مدت زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید کوتاه باشد. اما زمانی که بلافاصله بعد از بیدار شدن صبحانه می‌خورید انتخاب می‌کنید که روزی پر انرژی و موفق داشته باشید.

دیدگاه ها